Iemand nog tijd over rond de kerstdagen? Clio is afgekeurd
Remschijven en blokken achter zou te veel roest opzitten waardoor het remverschil tussen links en rechts te groot is. Deze moeten nu vervangen worden. Bijkomend probleem: APK loopt op 30 december af
Miekje16V schreef:Iemand nog tijd over rond de kerstdagen? Clio is afgekeurd
Remschijven en blokken achter zou te veel roest opzitten waardoor het remverschil tussen links en rechts te groot is. Deze moeten nu vervangen worden. Bijkomend probleem: APK loopt op 30 december af
Remschijven even af laten draaien, remblokjes even opschuren.. spul er weer op en klaar.
Afdraaien kost 2 tientjes ofzo tenminste, als de schijven nog dik genoeg zijn.
Miekje16V schreef:Iemand nog tijd over rond de kerstdagen? Clio is afgekeurd
Remschijven even af laten draaien, remblokjes even opschuren.. spul er weer op en klaar.
Afdraaien kost 2 tientjes ofzo tenminste, als de schijven nog dik genoeg zijn.
Nou in de 4 jaar dat ik de clio nu heb, zijn de schijven en blokken achter nog nooit vervangen dus ik ga toch maar voor nieuw spul. Mijn pa heeft kerstvakantie en gaat zich er, samen met mijn oom, aan wagen de klus te klaren. Nog belangrijke tips voor ze?
Ik heb even op h-base gekeken maar vind daar verschillende schijven/blokken en bestelnummers. Kan iemand me vertellen welke ik precies nodig heb? Bestelnummers voor bij de Brezan zouden wel handig zijn!
Blokken en schijven achter zijn toch hetzelfde als van een 5 GTT ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ja nummers graag... voor t geval die lui bij de Brezan niet weten welke ze mee moeten geven Gewoon simpele standaard schijven en blokken voor dit type auto lijkt me afdoende. Hoef er het circuit niet mee op he En dat van die lagers is nieuw voor me Robke... is dat erg moeilijk om zelf te doen dan? Of moet ik er lagers los bij kopen ofzo? Forgive me als ik niet weet waar ik over praat... ben niet zo technisch aangelegd
Arco Straver schreef:Blokken en schijven achter zijn toch hetzelfde als van een 5 GTT ???
Geef dat meissie nou gewoon effe die nummers
Geen zin om dat ding aan te zwengelen.
ff geduld ja.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
LP0836 DELPHI - SPS Remblokset achter 57,00 bruto ex. BTW per set
BG9033RS DELPHI - SPS Remschijf achter MET LAGER 90,00 bruto ex. BTW per stuk
Onwijs bedankt! Ik ga morgen meteen bestellen. Wat een prijzen zeg trouwens voor een paar stukjes metaal Maar goed, wat moet dat moet! Kan ik nog mooi weer een poosje vooruit met CliTT
Oh... ok. Maar bij de dealer krijg ik geen 30% korting zoals bij Brezan
En kan iemand mij vertellen wat een lager is in deze context en of ik nu schijven met of zonder lager moet bestellen (ik gok t laatste gezien de reacties)?
Geert schreef:met lager zijn ze 110 euro per set bij de dealer.
Geert. Remschijf achter is meestal per STUK. OOK bij de dealer.
Het setje welke jij bedoeld is voorzien ZONDER wiellager (77 00 805 184)
Je zal daarnaast nog een setje wiellagers (dus 2 losse stuks) moeten bestellen a 57 euro ex. btw per stuk. (77 01 463 523)
En de oude lagers komen er niet heel uit, dus je moet sowieso nieuwe lagers hebben dan.
Dus kortom, een setje schijven bij Renault bestellen, daar zitten dus de lagers al in. Vervangen is niet moeilijk, remklauw er af halen (2 bouten). dopje in het midden de remschijf er af tikken, die moer er achter losdraaien (dop 30) en dan kun je de schijf zo incl. lager er af pakken.
Laatst gewijzigd door Ronald1916V op wo 23 dec 2009 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
ff een mega domme vraag... Renault wil weten of ik ABS op de Clio heb. Voor zover ik weet niet maar wil het graag ff zeker weten. Kan iemand mij wijzer maken?
ok thanks ... nou dan heb ik geen ABS.
Net trouwens een collega naar de schijven laten kijken. Hij was het, net als ik niet helemaal eens met de mening van de keuringsmeester. Dus deze maar weer gebeld en nu zegt hij ineens dat de remmen gangbaar gemaakt moeten worden zodat het verschil in remkracht tussen links en rechts is opgeheven. En daarvoor zijn nieuwe remschijven mogelijk dus helemaal niet nodig. we gaan nu proberen om met afdraaien, schoonmaken en nieuwe blokken de Clio door de APK te krijgen.
Miekje16V schreef:ok thanks ... nou dan heb ik geen ABS.
Net trouwens een collega naar de schijven laten kijken. Hij was het, net als ik niet helemaal eens met de mening van de keuringsmeester. Dus deze maar weer gebeld en nu zegt hij ineens dat de remmen gangbaar gemaakt moeten worden zodat het verschil in remkracht tussen links en rechts is opgeheven. En daarvoor zijn nieuwe remschijven mogelijk dus helemaal niet nodig. we gaan nu proberen om met afdraaien, schoonmaken en nieuwe blokken de Clio door de APK te krijgen.
Die geleidepennen van de achterklauwen zitten wel eens vast, die even gangbaar maken en de remzuiger een paar keer in draaien en dan is het remverschil er vaak wel uit.
Die achterschijven mogen niet meer dan 50% van het remblokoppervlak verroest zijn, onder geen roest wordt dan het "glimmende" deel verstaan.
Even minimaal af laten draaien is het mooiste, ook even naar de remdrukverdeler laten kijken, die gaat nog wel eens vastzitten (vooral nu met die pekel) en daardoor gaat ie achter harder remmen of juist helemaal niet, en daar krijg je ook weggeroeste schijven van
als er niet uber veel roest op zit en klauwen zijn gangbaar, gewoon ff tijdens rijden (niet te hard uiteraard) handrem aantrekken. Zo heb ik 2 jaar terug ook schijven ontroest achter voor de APK
Je zal daarnaast nog een setje wiellagers (dus 2 losse stuks) moeten bestellen a 57 euro ex. btw per stuk. (77 01 463 523)
ik heb vorig jaar toch echt een setje remschijven gekocht met lager voor 110 euro. misschien met 20% korting maar dan nog.
mooi niet, dacht dat jij bij renault hebt gewerkt?? ;p ze zijn daar incl. lager en goedkoper dan bij de brezan.
Onderdelen bij de dealer hoeven niet duurder te zijn dan bij een automaterialenzaak zoals de Brezan, in tegenstelling zelfs kunnen ze bij de dealer goedkoper zijn
120 euro voor een set kan wel kloppen, zoiets heb ik er ook voor betaald toen ik ze nodig had.