Arthur's R5-R turbo: toch doorzetten!
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Jaja, Kaap Hoorn is beroemd.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
gister een winter 5je gekocht aangezien deze 5 volgend weekend op stal gaat....
dan zal er nog een hoop aan gaan gebeuren wat ik uiteraard ook zal posten, nu even de winter 5:
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
hier zal binnenkort ook nog wat aan veranderen:
de 14" borbet t had ik nog liggen
imperiaal er op
gele koplampen er in
matzwart rollen
heel stuk dichter bij de aarde leggen
auto is van een oud echtpaar geweest, technisch goed in orde, aan de labels te zien bij renault dealer onderhouden
nadeel is wel dat hij veel roestplekken heeft(onder achterraampjes en parafan) wat komt door bijna nooit wassen en altijd buiten staan....
verder zijn de delen die normaal altijd rotten weer wel netjes, bodem ziet er ook goed uit...
en ach, een auto met 7 maanden APK voor 100 euro mag je niet te veel van verwachten toch
dan zal er nog een hoop aan gaan gebeuren wat ik uiteraard ook zal posten, nu even de winter 5:
hier zal binnenkort ook nog wat aan veranderen:
de 14" borbet t had ik nog liggen
imperiaal er op
gele koplampen er in
matzwart rollen
heel stuk dichter bij de aarde leggen
auto is van een oud echtpaar geweest, technisch goed in orde, aan de labels te zien bij renault dealer onderhouden

nadeel is wel dat hij veel roestplekken heeft(onder achterraampjes en parafan) wat komt door bijna nooit wassen en altijd buiten staan....
verder zijn de delen die normaal altijd rotten weer wel netjes, bodem ziet er ook goed uit...
en ach, een auto met 7 maanden APK voor 100 euro mag je niet te veel van verwachten toch

ik heb de voorkant verlaagd met gele koni's fase 2 nu de achterkant nog, nu weet ik wel hoe een torsieas werkt en heb die van m'n gtt ook verlaagd alleen stuit ik hier op 1 probleem...
de torsieas zit een koker omheen, stel nu dat ik de as er uit trek, hoe ga ik deze er in het midden dan weer in prikken?
alvast bedankt voor de hulp....
de torsieas zit een koker omheen, stel nu dat ik de as er uit trek, hoe ga ik deze er in het midden dan weer in prikken?
alvast bedankt voor de hulp....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Hetzelfde als je 's nachts samen onder de dekens ligt en .....
Nou ja, je weet wel. Gewoon mikken en proppen denk ik dan maar.
Nou ja, je weet wel. Gewoon mikken en proppen denk ik dan maar.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Iets van een bandenlichter o.i.d. waarmee je 'm kan ondersteunen ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur schreef:ik heb de voorkant verlaagd met gele koni's fase 2 nu de achterkant nog, nu weet ik wel hoe een torsieas werkt en heb die van m'n gtt ook verlaagd alleen stuit ik hier op 1 probleem...
de torsieas zit een koker omheen, stel nu dat ik de as er uit trek, hoe ga ik deze er in het midden dan weer in prikken?
alvast bedankt voor de hulp....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dat las ik, maar hoeveel ruimte heb je in de koker tussen de as en de wand van de koker ?? Kan je niets erin schuiven om de as te ondersteunen ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
het stuk draadeind laten zitten waarmee je als eerste de torsie as hebt los gemaakt, daarmee kan heel wat makkelijker mikken ondanks dat je het niet kan zien. 
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Koker kan ook open zijn he ....
Maar wat Gerald zegt ja. Draadeind laten zitten en zo vissen. (hefboom werking o.a.) Volgens mij is het zo dat stuk wat erin gaat aan het eind een stukje heeft zitten zonder vertanding zodat je dze erin kan schuiven en zodoende rond kan draaien totdat je de hoogte hebt gevonden die je wilt verstellen (net zoals met de GT Turbo)

Maar wat Gerald zegt ja. Draadeind laten zitten en zo vissen. (hefboom werking o.a.) Volgens mij is het zo dat stuk wat erin gaat aan het eind een stukje heeft zitten zonder vertanding zodat je dze erin kan schuiven en zodoende rond kan draaien totdat je de hoogte hebt gevonden die je wilt verstellen (net zoals met de GT Turbo)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
nou ik had met een gewone 5 geen problemen]
op een 2 kolomer hangen
schokkers los
1 kant eruit draaien andere kant er uit rammen van kant 1
alles skiet omhoog
alles weer terug en vast
op een 2 kolomer hangen
schokkers los
1 kant eruit draaien andere kant er uit rammen van kant 1
alles skiet omhoog
alles weer terug en vast
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ik snap het probleem ook ff niet? Je kunt toch gewoon beide torsies eruit trekken, de auto op hoogte brengen en de torsies er gewoon weer in prikken?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik weet wat je bedoeld, bij een gestabiliseerde achteras (met 4 torsiestaven) donderen de assen uit dat middelste blokje inderdaad, dit is een achteras met 2 staven..tutuur schreef:ik dacht dat ze in het midden waar beide assen ook in zitten dan uit het centreerpunt zouden vallen en ik daardoor ze er niet meer in zou krijgen...
Bij mijn Clio 1.4 was dat ook zo, maar je kunt gewoon die assen er uit trekken, auto laten zakken en die assen er weer in rammen, in het midden gaat dat vanzelf goed


zo ben vandaag even bezig geweest met de winter 5, heb em ff een zwart onderkantje gegeven, als ik een keer tijd over heb ga ik ook de bovenkant rollen.....
ook voor een zacht prijsje intra T's kunnen bemachtigen
foto's zeggen meer dan woorden: (helaas wel bad quality)
[img]http://94.100.115.194/810150001-8102000 ... _3iAw.jpeg[/img]
[img]http://94.100.116.72/810150001-81020000 ... _Jy75.jpeg[/img]
morgen gaat ie nog ff wat dichter bij de aarde komen....
ook voor een zacht prijsje intra T's kunnen bemachtigen

foto's zeggen meer dan woorden: (helaas wel bad quality)
[img]http://94.100.115.194/810150001-8102000 ... _3iAw.jpeg[/img]
[img]http://94.100.116.72/810150001-81020000 ... _Jy75.jpeg[/img]
morgen gaat ie nog ff wat dichter bij de aarde komen....
Die wieltjes staan inderdaad goed zeg! 

me pa vond nog een geniaal rekje op zolder
[img]http://94.100.115.175/819350001-8194000 ... _O_YW.jpeg[/img]
[img]http://94.100.121.206/819350001-8194000 ... _de6Z.jpeg[/img]
nu nog een oude wielrenfiets scoren voor meetings

[img]http://94.100.115.175/819350001-8194000 ... _O_YW.jpeg[/img]
[img]http://94.100.121.206/819350001-8194000 ... _de6Z.jpeg[/img]
nu nog een oude wielrenfiets scoren voor meetings

-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Staat lekker op zijn pootjes! Dakdragers zijn wel een leuk idee (twijfel er zelf ook over), maar die haken erop en alles, mwow nee niet echt. 

-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
staat netjes die t-line's
welke maat banden heb je er onder??
geen problemen met aanlopen?
ouwe racefiets??
kom maar eens langs bij ons op de zaak.
als je weer naar de basis op hoogerheide moet.
dan zal ik wel eens kijken of we nog een ouwe slopert
hebben liggen
welke maat banden heb je er onder??
geen problemen met aanlopen?
ouwe racefiets??
kom maar eens langs bij ons op de zaak.
als je weer naar de basis op hoogerheide moet.
dan zal ik wel eens kijken of we nog een ouwe slopert
hebben liggen

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
komt helemaal goed andrews....
ja mooi... is ook weer anders maar wilde het toch op de oldskool stijl houden en ja, een normaal rekje is ook al zo omstreden en heb nog niemand met zoiets gezien, dus uniek
bandenmaat is 175/60/13 nergens last van met aanlopen, gaat achter precies goed, wielkastje heb ik wel naar buiten getrokken trouwens....
ja mooi... is ook weer anders maar wilde het toch op de oldskool stijl houden en ja, een normaal rekje is ook al zo omstreden en heb nog niemand met zoiets gezien, dus uniek

bandenmaat is 175/60/13 nergens last van met aanlopen, gaat achter precies goed, wielkastje heb ik wel naar buiten getrokken trouwens....
ben nu bezig met een revisie blokje voor de gtt, met dit blok zal ik over de 1bar overdruk gaan dus wil ook de carterontluchting aanpassen...
nu heb ik gezien hoe jackson een extra aansluiting op zijn kleppendeksel heeft gemaakt maar ik heb een chrome kleppendeksel liggen dus dat gaat em niet worden...
nu heb ik gezien dat er maar een kleine aansluiting op de carterpan zit, ik geloof dat dit ook ontluchting is, heeft het zin om die 2 keer zo groot te maken en ik daardoor de kleppendeksel niet aan hoef te passen?
nu heb ik gezien hoe jackson een extra aansluiting op zijn kleppendeksel heeft gemaakt maar ik heb een chrome kleppendeksel liggen dus dat gaat em niet worden...
nu heb ik gezien dat er maar een kleine aansluiting op de carterpan zit, ik geloof dat dit ook ontluchting is, heeft het zin om die 2 keer zo groot te maken en ik daardoor de kleppendeksel niet aan hoef te passen?