Arthur's R5-R turbo: toch doorzetten!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Jaja, Kaap Hoorn is beroemd.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

gister een winter 5je gekocht aangezien deze 5 volgend weekend op stal gaat....

dan zal er nog een hoop aan gaan gebeuren wat ik uiteraard ook zal posten, nu even de winter 5:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hier zal binnenkort ook nog wat aan veranderen:
de 14" borbet t had ik nog liggen
imperiaal er op
gele koplampen er in
matzwart rollen
heel stuk dichter bij de aarde leggen

auto is van een oud echtpaar geweest, technisch goed in orde, aan de labels te zien bij renault dealer onderhouden 8)
nadeel is wel dat hij veel roestplekken heeft(onder achterraampjes en parafan) wat komt door bijna nooit wassen en altijd buiten staan....

verder zijn de delen die normaal altijd rotten weer wel netjes, bodem ziet er ook goed uit...

en ach, een auto met 7 maanden APK voor 100 euro mag je niet te veel van verwachten toch :lol:
Dolfijne5
Berichten: 525
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 20:06
Locatie: Zwaag

Volgens mij heb ik nog wel een andere motorkap voor je liggen in het wit. Volgens mij ziet die er beter uit qua roest. Je hoort van me!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik heb de voorkant verlaagd met gele koni's fase 2 nu de achterkant nog, nu weet ik wel hoe een torsieas werkt en heb die van m'n gtt ook verlaagd alleen stuit ik hier op 1 probleem...

de torsieas zit een koker omheen, stel nu dat ik de as er uit trek, hoe ga ik deze er in het midden dan weer in prikken?

alvast bedankt voor de hulp....
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Hetzelfde als je 's nachts samen onder de dekens ligt en .....

Nou ja, je weet wel. Gewoon mikken en proppen denk ik dan maar. :lol:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

is alleen best lastig als je de as in het midden niet vast kunt houden, als de as uit zijn draagstuk valt hoe wil ik em dan ooit weer gaan centreren...
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Iets van een bandenlichter o.i.d. waarmee je 'm kan ondersteunen ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

tutuur schreef:ik heb de voorkant verlaagd met gele koni's fase 2 nu de achterkant nog, nu weet ik wel hoe een torsieas werkt en heb die van m'n gtt ook verlaagd alleen stuit ik hier op 1 probleem...

de torsieas zit een koker omheen, stel nu dat ik de as er uit trek, hoe ga ik deze er in het midden dan weer in prikken?

alvast bedankt voor de hulp....
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dat las ik, maar hoeveel ruimte heb je in de koker tussen de as en de wand van de koker ?? Kan je niets erin schuiven om de as te ondersteunen ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

de koker is dicht van links naar rechts, daarom noem ik het ook een koker :lol:

of ik heb niet goed gekeken, kan ook nog maar bij de gtt is het gewoon open, een stuk makkelijker dus....
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

het stuk draadeind laten zitten waarmee je als eerste de torsie as hebt los gemaakt, daarmee kan heel wat makkelijker mikken ondanks dat je het niet kan zien. :wink:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

okey dus het is gewoon wat vissen en als je denk dat ie zit weer terug rammen?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Koker kan ook open zijn he .... :lol:

Maar wat Gerald zegt ja. Draadeind laten zitten en zo vissen. (hefboom werking o.a.) Volgens mij is het zo dat stuk wat erin gaat aan het eind een stukje heeft zitten zonder vertanding zodat je dze erin kan schuiven en zodoende rond kan draaien totdat je de hoogte hebt gevonden die je wilt verstellen (net zoals met de GT Turbo)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

okey dus dan moet je em gewoon net ver genoeg er uit halen en dan valt hij er in het midden nog niet uit? dat zou wel een hoop werk schelen zeg (Y)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

nou ik had met een gewone 5 geen problemen]
op een 2 kolomer hangen
schokkers los
1 kant eruit draaien andere kant er uit rammen van kant 1
alles skiet omhoog
alles weer terug en vast
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

okey, nja zal het van de week gaan proberen :)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ik snap het probleem ook ff niet? Je kunt toch gewoon beide torsies eruit trekken, de auto op hoogte brengen en de torsies er gewoon weer in prikken?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik dacht dat ze in het midden waar beide assen ook in zitten dan uit het centreerpunt zouden vallen en ik daardoor ze er niet meer in zou krijgen...
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

tutuur schreef:ik dacht dat ze in het midden waar beide assen ook in zitten dan uit het centreerpunt zouden vallen en ik daardoor ze er niet meer in zou krijgen...
Ik weet wat je bedoeld, bij een gestabiliseerde achteras (met 4 torsiestaven) donderen de assen uit dat middelste blokje inderdaad, dit is een achteras met 2 staven..

Bij mijn Clio 1.4 was dat ook zo, maar je kunt gewoon die assen er uit trekken, auto laten zakken en die assen er weer in rammen, in het midden gaat dat vanzelf goed :) 't is soms een beetje kloten om de spiebanen weer overeen te laten komen, beetje omhoog en omlaag wapperen met de auto en rammen op die assen.. makkie :p
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

1 kind kan den wasch doen ;)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

zo ben vandaag even bezig geweest met de winter 5, heb em ff een zwart onderkantje gegeven, als ik een keer tijd over heb ga ik ook de bovenkant rollen.....

ook voor een zacht prijsje intra T's kunnen bemachtigen :smile:
foto's zeggen meer dan woorden: (helaas wel bad quality)

[img]http://94.100.115.194/810150001-8102000 ... _3iAw.jpeg[/img]
[img]http://94.100.116.72/810150001-81020000 ... _Jy75.jpeg[/img]

morgen gaat ie nog ff wat dichter bij de aarde komen....
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Dat ziet er best leuk uit zo :smile:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

word nog beter :D
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Die wieltjes staan inderdaad goed zeg! (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

me pa vond nog een geniaal rekje op zolder :smile:

[img]http://94.100.115.175/819350001-8194000 ... _O_YW.jpeg[/img]
[img]http://94.100.121.206/819350001-8194000 ... _de6Z.jpeg[/img]

nu nog een oude wielrenfiets scoren voor meetings :lol:
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Is dat inmiddels al niet een btje achterhaald? zo'n stom ding op 't dak :(
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

nee joh, super handig zo'n fiets op 't dak!
Als je auto ermee uitscheidt ken je verder fietsen :lol:
5GTT & clio II 1.6 16v
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

rekje is ondertussen wel beetje standaard maar heb jij ooit zo'n oude fietsendrager gezien? :p
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

gelukkig niet
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

ik vind mooi... echt een pussy magnat nu. vrouwen zullen wel in de rij voor je staan met die dikke dakdrager.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Als je je auto op z'n kop zou leggen, beschadigd je dak niet gelijk :P

Nee, beetje lelijk rekje maar het is wel uniek :smile:
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Staat lekker op zijn pootjes! Dakdragers zijn wel een leuk idee (twijfel er zelf ook over), maar die haken erop en alles, mwow nee niet echt. :P
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

staat netjes die t-line's

welke maat banden heb je er onder??
geen problemen met aanlopen?

ouwe racefiets??
kom maar eens langs bij ons op de zaak.
als je weer naar de basis op hoogerheide moet.
dan zal ik wel eens kijken of we nog een ouwe slopert
hebben liggen :lol:
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

komt helemaal goed andrews....

ja mooi... is ook weer anders maar wilde het toch op de oldskool stijl houden en ja, een normaal rekje is ook al zo omstreden en heb nog niemand met zoiets gezien, dus uniek :smile:

bandenmaat is 175/60/13 nergens last van met aanlopen, gaat achter precies goed, wielkastje heb ik wel naar buiten getrokken trouwens....
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ben nu bezig met een revisie blokje voor de gtt, met dit blok zal ik over de 1bar overdruk gaan dus wil ook de carterontluchting aanpassen...

nu heb ik gezien hoe jackson een extra aansluiting op zijn kleppendeksel heeft gemaakt maar ik heb een chrome kleppendeksel liggen dus dat gaat em niet worden...

nu heb ik gezien dat er maar een kleine aansluiting op de carterpan zit, ik geloof dat dit ook ontluchting is, heeft het zin om die 2 keer zo groot te maken en ik daardoor de kleppendeksel niet aan hoef te passen?
Plaats reactie