PaulM's Clio I 1.8 16v topic

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
PaulM

vanmiddag ff olie wissel gedaan en winterbanden erop. Nu heb ik het oliefilter losgedraaid, beetje olie op het rubber van de nieuwe filter en deze er weer op gezet. Alleen nu merk ik dat ie beetje lekt langs het filter. lopen wat druppels langs het carter, pikzwarte olie. Hoe vast hoor je normaal dat filter te draaien? heb behoorlijk vast zitten, vaster dan het oude filter. iemand tips? :)

ps, neem aan dat het filter ook los kan draaien terwijl het olie er nog in zit? of stroomt het er dan als een dolle uit :P
Martijn Kool

zit er geen rotzooi tussen? ding kun je gewoon losdraaien ja.

sijpelt nog wel aardig wat uit meestal maar ach, gewoon boven het gras doen, kan het terug waar het vandaan komt, uit de grond
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Haas
Car: Megane RS

dan stroomt het er uit, prutser ;)

gewoon met de hand redelijk vast aandraaien, maar niet als een mongool aan dat ding gaan lopen beuken!
Ik gok dat t gewoon oude olie is, die van het blok naar beneden loopt, maw dat je dus het blok niet goed schoon hebt gemaakt na het verwijderen van het oude filter :) Laat m maar eens goed warm draaien en veeg de overtollige olie weg van boven en beneden, wedden dat t vanzelf ophoud :)

(de olie zal wel op de rand van de carterpan/onderblok liggen, ff van bovenaf met een doekje schoonmaken :)
PaulM

heb wel paar keer ff opnieuw schoongemaakt omdat er vet/zooi tussen zat. je kan er ook zo goed bij zonder tegen het blok aan te komen met je filter ;). morgen ff checken dan.
Haas

via je rechter koplamp ;)
PaulM

tis wel pikzwarte olie, zal hem nog ff goed warm draaien. en nee heb er niet als een dolle aan liggen rossen :p
PaulM

Haas schreef:via je rechter koplamp ;)
ben dus via onder gegaan :~
Haas

loel... toch vaak zat voorgedaan ;)

Als het gitzwart is, is het oude olie, althans, je hebt er toch nieuwe olie ingedaan ? :P (0)
PaulM

Haas schreef:loel... toch vaak zat voorgedaan ;)

Als het gitzwart is, is het oude olie, althans, je hebt er toch nieuwe olie ingedaan ? :P (0)
nieuwe? (U)

:wink: :p

zal morgen ff boel schoonvegen, stukje blazen en dan nog keer checken, als het een bloedbad is dan toch maar ff los en opnieuw vast. (0)
Haas

op naar de nieuwe riem.. :evil:
PaulM

idd dat wordt ook nog een leuke :)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

ik kan me de vorige keer nog herinneren, toen gelijk keerring gedaan toch Haas? ;) aardig wat scheldwoorden bijgeleerd die dag :D
Haas

nog gelukt met dat filter?
Die riem... eitje :P
PaulM

Haas schreef:nog gelukt met dat filter?
Die riem... eitje :P
heb ff gekeken via rechterkoplamp, is idd stuk beter :D

verder nog niet losgehad, vrijdag dag vrij en droog (als goed is) dus dan ff los, schoonmaken en er weer erop :)
Haas

zou m niet eens loshalen ;)

gewoon ff goed schoonmaken, maar waarschijnlijk is alles er al afgelopen :)
PaulM

:pompom: :pompom2: weer 1 jaar APK! :pompom2: :pompom:

:D:D:D:D

CO waarde was kantje boord, verder lekte de uitlaat bij de koppeling tussen de grote L buis en de 90graden bocht (of hoe die zooi ook heet :P, die bocht is gaar, volgend jaar andere erop) maar wat gum gum heeft dat gefixed, daarna was CO waarde ook net genoeg dus kan weer jaartje vlammen verder geen opmerkingen :D:D (Y)

zit toch te twijfelen of ik die cat er nog onderuit ja of nee, herrie wordt dan wel slagje erger maar dan wel vroem plof plof plof :D
Abel
Über-Spammer

pff de top in kopenhagen flopt, en jij gaat meteen meer vervuilen?

boef :lol:
PaulM

Abel schreef:pff de top in kopenhagen flopt, en jij gaat meteen meer vervuilen?

boef :lol:
hoezo aarde warmt op, heb ja al naar buiten gekeken?! :p :lol:
Dennis 16V

Heb bij mij nu een maand geleden ongeveer na de keuring ook de kat er tussenuit gehaald. Geluid gaat er zeker op vooruit mocht je daaraan twijfelen >) . Ik heb overigens ook geen middendemper meer, daarachter alleen een einddemper van Peco, maar van het geplof had ik nog net wat meer gehoopt eigenlijk :p
PaulM

idd setup nu is cat en einddemper, ploffen doet ie nu al beetje dus als die cat weg is stuk meer denk ik :)
PaulM

ik ben beetje aan het rondkijken voor een schroefset. Iemand ervaring met FK? Je hebt daar verschillende types voor de clio deze lijkt me wel wat:

http://www.carfantasy.nl/fk-silverline- ... 7eeb316560

zag dat ze in d-land ook goedkoper zijn. iemand daar ervaring mee met bestellen?:

http://www.n2o-tuning.com/-FK-Silverlin ... /a-501861/

welke lijn is de beste van FK? je hebt silverline, koningsport etc..

Wil betere wegliging en sowieso hoogte en hardheidverstelbaar.
Geert
Contacteer:

koningsport is duurder omdat deze van rvs zijn. tegenover de verchroomde silverline. Kwa wegligging zullen ze wel niet zo goed zijn als een kw, ook al gebruiken ze beide koni dempers.

Toch lees ik goede verhalen om engelse fora. in nederland lees je er weinig over.
PaulM

bij die silverlines van de website staat wel RVS bij? maar KW is qua kwaliteit wel beter dan FK dus.
PaulM

zo net de zomerbandjes er weer op... stap met smile uit de auto :D:D

ziet er weer bruut uit :bang: (L)
PaulM

heb ff een case en zou graag willen weten of iemand idee heeft wat het is, of even meedenkt :)

Probleem: bij het intrappen van de rem hoor ik de achterremmen knoepen/kraken bij rem los niks aan de hand. Rem ik met de handrem hoor ik hetzelfde, snelheid kraken/knoepen is evenredig aan snelheid dat ik rij als ik op de rem trap.

Voorheen heb ik 17" velgen gehad van Hijoin, ET40, setup achteras:
- 0,5 cm spacers
- iets langere wielbouten
- oude remschijven en blokken
- remklauwen met gewicht/lood eraan (standaard bij dat merk remklauw, fabriek af)

Daarna zijn de winterbanden erop gegaan, dit zijn clio 1 ph2 standaard speedline velgen (die ook op de grandprix zitten), setup:
- geen spacers
- standaard bouten
- nieuwe remschijven + blokken
- remklauwen zonder gewicht/lood eraan (standaard bij dat merk remklauw, fabriek af)

bij deze configuraties heb ik geen last gehad van kraken etc of knoepen van de remmen.

Nu heb ik van hijoin dezelfde velgen maar dan in 16" zelfde ET waarde etc, setup:

- 0,5cm spacers
- nieuwe remschijven + blokken
- standaard bouten (dus geen langere bouten)
- remklauwen zonder gewicht/lood eraan (standaard bij dat merk remklauw, fabriek af)

de velg loopt nergens zichtbaar aan, de wielbouten steken niet uit aan de achterkant maar het kraken en knoepen is weer terug. Het lood is eraf omdat de garage dit bij verwisselen gesloopt had.

Weet iemand waar dit door kan komen? Heb al keer opnieuw nieuwe schijven etc laten plaatsen maar dit heeft geen effect gehad.
Kan het gewicht van de wiel en het missen van het lood effect hebben op het remmen? Hij remt verder goed, schijven zijn niet roestig en als ik langszaam rij hoor ik het kraken echt goed van de remmen af komen.

Zodra ik de winter setup erop zet is er niks aan de hand, ook al zit er geen lood op de klauw.

Ik snap er geen ruk van, en het kraken is redelijk irritant. Iemand een idee?
Haas

als het wel is bij deze velgen en niet bij je winterwielen zit het daar dus in :)

Kortom, zet het eens terug en kijk dan? Dat knoepen heeft je vorige keer een set schijven gekost, dus ik zou er niet te lang mee doorrijden :)

(Waarom gebruik je bij de 17" langere bouten en bij de 16" niet eigenlijk? ET Waarde en velgbreedte is toch tzelfde gebleven?)
PaulM

Haas schreef:als het wel is bij deze velgen en niet bij je winterwielen zit het daar dus in :)

Kortom, zet het eens terug en kijk dan? Dat knoepen heeft je vorige keer een set schijven gekost, dus ik zou er niet te lang mee doorrijden :)

(Waarom gebruik je bij de 17" langere bouten en bij de 16" niet eigenlijk? ET Waarde en velgbreedte is toch tzelfde gebleven?)
ik wou kijken of het toch niet aan de langere bouten lag, omdat ik bij de 17" nog niet de nieuwe remschijven achter had (en ook geen gekraak). Wat ik alleen niet snap is dat ik deze keer de voorwielen achter heb gelegd en achter voor. Het ligt dus niet aan 1 specifieke velg. Weet jij nog wanneer ik jou ivm de clio 2 van de loods terug heb gereden? Toen zat die trilling in de rem, maar weet niet meer of dat na of voor de schijf wissel was.

edit: dat loods verhaal was in mei 2009, schijf vervangen was in juli :)
PaulM

zal de spacers er eens af halen, heb hele winter niks gehoord met de wintervelgen. Ligt iig aan deze combi, gewicht van de zomer en wintervelg zit ook verschil in. Kan dit iets uitmaken met de remkracht ofzo?
Haas

dat zal wel meevallen...

Het zal gewoon iets simpels maar klein zijn, waardoor het niet werkt, zoals zou moeten. Ik kan vanavond wel ff langskomen? :)
PaulM

van mij mag je wel buurten! :D hoelaat wil je langskomen? ga de spacers eraf halen bij me ouders (is ook in molenhoek). Kan ook naar jou komen eventueel. :)
PaulM

Testcase 1: Linker spacer ertussenuit, zomerwiel erop, geen effect.

Vanaaf testcase 2: Rechter spacer ertussenuit, zomer wiel erop, bij geen effect wiel eraf en winterband erop. Bij geen effect naar testcase 3 :P

Testcase 3, links en rechts winterbanden, geen effect dan compleet demonteren en monteren achterremmen. Als dan nog geen fix is dan weet ik het ook niet meer en vervang ik het hele remsysteem achter. :~
Haas

je gaat toch niet alles vervangen man, aap! :P
PaulM

was ik nog niet van plan :D :P
PaulM

rechtsachter zomerwiel erafgehaald incl spacer, winterband erop en kraken is weg! daarna winterband er weer af en zomerwiel erop zonder spacer, paar blokjes rond gereden en zo goed als stil. Linkerkant spacer ertussenuit gehaald en nu is het stil. Alleen even weekje aanzien of het terugkomt maar nu is het nog stil. Rijd dus met zomerwielen achter zonder spacers. Als het zo blijft haal ik voor denk ik ook de spacers eraf. ff afwachten :D
Gesloten