ging prima.

momenteel zit er wel een Laguna HRC op dit omdat er voorop grotere remmen komen, verschil is nu al te merken
Thanks ik zag je rijden inderdaadJoopieboy schreef:Vandaag je twingo mogen aanschouwen, zag er echt super uit, ook zo met de velgen en alles. Stak nog mijn hand op toen ik je tegemoet kwam op de terugweg van het pinnen.
Maar super mooi ding.
Klopt dat kan een K4M worden een TCE of eenTim schreef:Vermoedelijk zodra hij een keus gemaakt heeft wat ie wil
Vanwaar deze uitspraak? Wat is de achterliggende gedachte daar over?jankees schreef: IPV de K&N ik vind persoonlijk een compleet open filter alleen werken bij een turbo met IC enz.(ik bewaar hem dus zeker)
Bij een geblazen motor gaat vanaf de turbo de door compressie in temperatuur verhoogde lucht door de IC en kan je dus prima een open filter plaatsenMartijnG schreef:Vanwaar deze uitspraak? Wat is de achterliggende gedachte daar over?jankees schreef: IPV de K&N ik vind persoonlijk een compleet open filter alleen werken bij een turbo met IC enz.(ik bewaar hem dus zeker)
Dit lijkt me een beetje vreemd... Hoe lager de temperatuur is bij het ingaan van het traject, des te lager zal hij zijn als hij de motor ingeduwd wordt. Of denk ik nu verkeerd?jankees schreef:Bij een geblazen motor gaat vanaf de turbo de door compressie in temperatuur verhoogde lucht door de IC en kan je dus prima een open filter plaatsenMartijnG schreef:Vanwaar deze uitspraak? Wat is de achterliggende gedachte daar over?jankees schreef: IPV de K&N ik vind persoonlijk een compleet open filter alleen werken bij een turbo met IC enz.(ik bewaar hem dus zeker)
(vaak is dit nog compacter ook)
Maar bij een atmosferische motor met in mijn geval een heel kort inlaattraject presteert de motor beter met nog iets van een geringe weerstand bij het aanzuigen
dus vandaar mijn voorkeur
Dacht het niet hoor, wat voor natuurkundige waarheid ligt hier dan achter?jankees schreef: Maar bij een atmosferische motor met in mijn geval een heel kort inlaattraject presteert de motor beter met nog iets van een geringe weerstand bij het aanzuigen
Dat zeg ik dus, je creert dus een geringe weerstand waardoor je resonanties elimineertRiël schreef:Dacht het niet hoor, wat voor natuurkundige waarheid ligt hier dan achter?jankees schreef: Maar bij een atmosferische motor met in mijn geval een heel kort inlaattraject presteert de motor beter met nog iets van een geringe weerstand bij het aanzuigen
Ten alle tijde zo weinig mogelijk weerstand is gewoon wat je wil.
Als hij slechter presteert ligt dat niet aan meer weerstand maar wellicht aan resonanties in inlaattraject (dynamische vulling) of warme lucht. Die resonanties kun je gebruiken door de lengtes van inlaattraject aan te passen, wat dus gebeurt bij originele luchtfilterboxen of de kromme inlaat van een clio 16v.
Ik heb een opbouwconsole aangepast voor montage op het dashboardT*mmy schreef:Meer pics?![]()
Hoe je alles hebt bevestigd e.d.?
Geen toerenteller?