Twingo JK

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Heb op mijn coupe ook schijven achter gemonteerd ipv trommels.
ging prima. (Y)

momenteel zit er wel een Laguna HRC op dit omdat er voorop grotere remmen komen, verschil is nu al te merken
Renault 19 1.8 16V Cabrio
MICHEL11GTE
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 9:31
Locatie: Purmerend

heb de trommels op mijn 11 ook vervangen door schijven, en daar was de hrc wel anders van.

is maar een goed bedoeld aandachtspuntje (Y)
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Het zit er allemaal op en remt prima op de remmenbank heb ik geen remverschil L-R en met de handrem ook niet :smile:

Ik had geen tijd om de drukmeters er even aan te hangen
maar dit gaat zeker nog even gebeuren


Ik wil nog wel een ander hrc maar het is niet echt nodig

Foto's volgen nog maar het weer laat het even niet toe om ze fatsoenlijk te kunnen schieten
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Zo vandaag na het bezoeken van de Eindejaarsafsluiting

even wat foto's genomen waarbij mn schijven achter ook te zien zijn :smile:

Nu de basis is gelegd kan ik gaan kijken hoe ik hem ga motoriseren
:wink:


[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WFYHOMNG.jpg[/img]
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Vandaag je twingo mogen aanschouwen, zag er echt super uit, ook zo met de velgen en alles. Stak nog mijn hand op toen ik je tegemoet kwam op de terugweg van het pinnen.

Maar super mooi ding. (Y)
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Joopieboy schreef:Vandaag je twingo mogen aanschouwen, zag er echt super uit, ook zo met de velgen en alles. Stak nog mijn hand op toen ik je tegemoet kwam op de terugweg van het pinnen.

Maar super mooi ding. (Y)
Thanks ik zag je rijden inderdaad

Twas best druk moet ik zeggen en het weer zat echt zwaar mee (Y)
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Haha ja idd, je zwaaide nog terug ja geloof ik. :P
En het weertje was zeker prachtig, je twingo glom ook als een tiet trouwens, mijne niet echt, die zat vol limburgse klei haha. :D
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

mooie auto kerel, maar wanneer ga je wat aan de motor doen?
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Vermoedelijk zodra hij een keus gemaakt heeft wat ie wil ;)
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Tim schreef:Vermoedelijk zodra hij een keus gemaakt heeft wat ie wil ;)
Klopt dat kan een K4M worden een TCE of een
compressor op de plaats van de aircopomp (gebruik ik toch nooit en als ik lange afstanden rij pak ik de Megane)

Als ik de airco pomp verwijder heb ik een hele mooie plek voor een lader

dus je hoort het al ik weet het nog niet :smile:
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Zo even een kleine update

Ik heb mijn luchtfilter vervangen en ben gegaan voor een Green Storm
IPV de K&N ik vind persoonlijk een compleet open filter alleen werken bij een turbo met IC enz.(ik bewaar hem dus zeker :wink: )
Meestal werkt een compleet open filter alleen averechts en maakt het
te veel herrie
Maar ik had de K&N toen nog liggen vandaar

VOORRRRRR
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-B6OFWCFQ.jpg[/img]

NAAAAAAAA
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HROBDVDR.jpg[/img]
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Nog even een buisje naar een plekje waar je koele lucht vandaan kan vissen?
T*mmy
Berichten: 163
Lid geworden op: wo 11 feb 2009 20:48
Locatie: Zoetermeer

k&n filtertje over? :smile:
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

T*mmy schreef:k&n filtertje over? :smile:
Sorry maar die hou ik voor mn turbo/compressor conversie :smile:
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

jankees schreef: IPV de K&N ik vind persoonlijk een compleet open filter alleen werken bij een turbo met IC enz.(ik bewaar hem dus zeker :wink: )
Vanwaar deze uitspraak? Wat is de achterliggende gedachte daar over?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

MartijnG schreef:
jankees schreef: IPV de K&N ik vind persoonlijk een compleet open filter alleen werken bij een turbo met IC enz.(ik bewaar hem dus zeker :wink: )
Vanwaar deze uitspraak? Wat is de achterliggende gedachte daar over?
Bij een geblazen motor gaat vanaf de turbo de door compressie in temperatuur verhoogde lucht door de IC en kan je dus prima een open filter plaatsen
(vaak is dit nog compacter ook)

Maar bij een atmosferische motor met in mijn geval een heel kort inlaattraject presteert de motor beter met nog iets van een geringe weerstand bij het aanzuigen

dus vandaar mijn voorkeur :smile:
T*mmy
Berichten: 163
Lid geworden op: wo 11 feb 2009 20:48
Locatie: Zoetermeer

jankees schreef:
T*mmy schreef:k&n filtertje over? :smile:
Sorry maar die hou ik voor mn turbo/compressor conversie :smile:
Bummer :D Ik begrijp je keuze wel. Welke k&n kit is dit precies?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

jankees schreef:
MartijnG schreef:
jankees schreef: IPV de K&N ik vind persoonlijk een compleet open filter alleen werken bij een turbo met IC enz.(ik bewaar hem dus zeker :wink: )
Vanwaar deze uitspraak? Wat is de achterliggende gedachte daar over?
Bij een geblazen motor gaat vanaf de turbo de door compressie in temperatuur verhoogde lucht door de IC en kan je dus prima een open filter plaatsen
(vaak is dit nog compacter ook)

Maar bij een atmosferische motor met in mijn geval een heel kort inlaattraject presteert de motor beter met nog iets van een geringe weerstand bij het aanzuigen

dus vandaar mijn voorkeur :smile:
Dit lijkt me een beetje vreemd... Hoe lager de temperatuur is bij het ingaan van het traject, des te lager zal hij zijn als hij de motor ingeduwd wordt. Of denk ik nu verkeerd?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Je denkt niet verkeerd Merijn...

Ik zou echt ten alle tijde zo veel mogelijk oude lucht naar binnen willen trekken. De IC maakt het dan nóg kouder wat alleen maar gunstig is.

Er van uit gaan dat je IC de aangezogen warme lucht wel afkoelt, is een b eetje de verkeerde kant op redeneren als je het mij vraagt :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

jankees schreef: Maar bij een atmosferische motor met in mijn geval een heel kort inlaattraject presteert de motor beter met nog iets van een geringe weerstand bij het aanzuigen
Dacht het niet hoor, wat voor natuurkundige waarheid ligt hier dan achter?

Ten alle tijde zo weinig mogelijk weerstand is gewoon wat je wil.

Als hij slechter presteert ligt dat niet aan meer weerstand maar wellicht aan resonanties in inlaattraject (dynamische vulling) of warme lucht. Die resonanties kun je gebruiken door de lengtes van inlaattraject aan te passen, wat dus gebeurt bij originele luchtfilterboxen of de kromme inlaat van een clio 16v.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Riël schreef:
jankees schreef: Maar bij een atmosferische motor met in mijn geval een heel kort inlaattraject presteert de motor beter met nog iets van een geringe weerstand bij het aanzuigen
Dacht het niet hoor, wat voor natuurkundige waarheid ligt hier dan achter?

Ten alle tijde zo weinig mogelijk weerstand is gewoon wat je wil.

Als hij slechter presteert ligt dat niet aan meer weerstand maar wellicht aan resonanties in inlaattraject (dynamische vulling) of warme lucht. Die resonanties kun je gebruiken door de lengtes van inlaattraject aan te passen, wat dus gebeurt bij originele luchtfilterboxen of de kromme inlaat van een clio 16v.
Dat zeg ik dus, je creert dus een geringe weerstand waardoor je resonanties elimineert
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Wat extra meters gemonteerd

[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4PBFRABD.jpg[/img]
T*mmy
Berichten: 163
Lid geworden op: wo 11 feb 2009 20:48
Locatie: Zoetermeer

Meer pics? :foto:
Hoe je alles hebt bevestigd e.d.?
Geen toerenteller?
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

T*mmy schreef:Meer pics? :foto:
Hoe je alles hebt bevestigd e.d.?
Geen toerenteller?
Ik heb een opbouwconsole aangepast voor montage op het dashboard
Links is een koelwater temp meter en rechts is een olietemp meter
in het midden zit de toerenteller

Koelwater temp heb ik met een T adapter in een primaire waterslang gemaakt en de olie temperatuur met een verloopplug in de flens van het oliefilter (er zitten namelijk al twee blindpluggen in standaard)

Toerentalsignaal heb ik van de bobine vandaan
de toeren die je in nu ziet gaan x 10
T*mmy
Berichten: 163
Lid geworden op: wo 11 feb 2009 20:48
Locatie: Zoetermeer

Ooh oke netjes:D Ja ik bekeek de foto op mijn mobiel, dus kon niet zo goed zien dat de middelste RPM is.

Ben zelf ook bezig met metertjes. Inbouwen in die spiegelkapjes met polyester. Links RPM en rechts Volt. Verder wel netjes:D
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

nice rims
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Hessel schreef:nice rims
ultralite Team Dynamics 1.2S 7jx14 :smile:
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Leuke foto zo met de sneeuw!

En 7j met 14 inch is echt super. :worship:
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Zo even een update in het nieuwe jaar

Ik heb inmiddels de audio verkocht dus de wagen is lekker leeg precies zoals ik het hebben wil

Nu had ik de laatste tijd wat problemen met de motor en dit zou vermoedelijk te wijten zijn aan de klepspeling dus deze is inmiddels bijgesteld(er stonden er wel een paar te krap kan ik je zeggen)

toen ik toch onder de motorkap bezig was heb ik direct de AIRCO VERWIJDERD ik heb er wel lang over moeten nadenken maar ik gebruik het toch niet en ik ben weer iets kwijt onder de kap.

dit was de situatie VOOR
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XHHYXKF4.jpg[/img]


en dit NA
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TK44Q7UI.jpg[/img]

Zoals je ziet heb ik de aanvoer van het luchtfilter ook meteen aangepakt want, diewas voorheen niet ideaal
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Stuk flexibele buis maakt je leven wel een flink stuk makkelijker idd, ziet er wel goed uit.

En airco verwijderen, dat zal wel een hele beslissing zijn geweest. Weet je dat je met de verkoop daar wel eens moeite mee zou kunnen krijgen? Of is het zo weer terug te plaatsen?
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

ben het met joopieboy eens. En ik weet het uit ervaring
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

tja, airco sells. Dus dit is een wat domme en kostbare grap denk ik.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

ik zie er het nut ook nog niet zo van eigenlijk?
MICHEL11GTE
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 9:31
Locatie: Purmerend

Het zal wel stuk geweest zijn, en geen zin gehad om het te repareren :lol:
Gesloten