Probleempje verwarming clio16v

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
SheikValver
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 31 dec 2003 14:24
Locatie: Damme (België)

hallo

ik heb een probleem met mijn verwarming ...

telkens ik die aanzet, blaast hij enkel koude lucht

de blazer werkt perfect, maar er komt nix van warme lucht uit, ook na een periode rijden...

waar zit het probleem?
hoe kan ik dit verhelpen?

een warme clio in de winter is altijd leuk he, nu is het :(
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

kachelradiateur misschien?
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Begin maar met het doorspoelen van je kachelradiateur. Beide slangen ff los (waar je zo goed bij kan) en dan ff de tuinslang erop. Vaak komt er een hoop bagger uit, en dat wil wel wat schelen.
SheikValver
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 31 dec 2003 14:24
Locatie: Damme (België)

waar zitten die twee buisjes? (F)

en hoe kom ik er het makkelijkst aan?
shift00
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 22 nov 2004 6:19
Locatie: Allocation

Heeft ook iemand een verklaring voor een slecht blazende voorruit verwarming? Alle andere kanalen blaast hij prima uit, maar de voorruit duidelijk minder...
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Slang los, of de klep werkt niet goed, of sluit niet meer goed af?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Madmaus
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo 25 jun 2003 13:39
Locatie: Den Haag

shift00 schreef:Heeft ook iemand een verklaring voor een slecht blazende voorruit verwarming? Alle andere kanalen blaast hij prima uit, maar de voorruit duidelijk minder...
Dit heb ik ook, geen idee waar het aan ligt. Maar als je die andere 4 kanalen dicht zet moet de lucht wel uit het voorruitkanaal komen en dan zal die wel harder blazen. Zeker als die beslagen is doe ik het zo. In elk geval de 2 in het midden daar komt bij mij de meeste lucht uit.

Maar waarom het is weet ik niet....
shift00
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 22 nov 2004 6:19
Locatie: Allocation

haha, ja, dat had ik ook al ontdekt! :) op de "voorruit stand" blaast hij veel naar je gezicht zeg maar de middenconsole blowers. Als je die dichtdoet gaat het inderdaad een stuk beter.

is een begin... kijken of het zo goed genoeg te doen is.
Madmaus
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo 25 jun 2003 13:39
Locatie: Den Haag

Ik heb sowieso veel problemen met beslagen ramen. Had ik in me vorige renaultje ook al. Maar als je in het begin die middelste kanalen sluit gaat het redelijk. Toch heb ik me zeempje vaak nodig bij regen enzo. Niets tegen te doen, of een airco nemen. Dat werk goed!

succes
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Wordt bij jullie de kachel wel goed warm?
Die van mij wordt wel gewoon warm, maar zo heel erg.
Als ik ga vergelijken met me vorige auto (peug 306), wordt de clio toch een stuk minder warm.

Gr, Frits.
Madmaus
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo 25 jun 2003 13:39
Locatie: Den Haag

Hij wordt als me motor goed warm is, wordt me verwarming ook warm. Heel warm ,als ik hem op zijn warmste stand zet komt er echt hete lucht uit.
Dus niet een beetje warm maar gewoon heet.
Maar alleen als me motor echt goed warm is, dus olie op de 100 graden.
En ook dan als ik hem op zijn koudste stand zet is lucht nog steeds een klein beetje warm.
Jordi - Clio 16V
Berichten: 700
Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
Locatie: Alkmaar

Madmaus schreef:Hij wordt als me motor goed warm is, wordt me verwarming ook warm. Heel warm ,als ik hem op zijn warmste stand zet komt er echt hete lucht uit.
Dus niet een beetje warm maar gewoon heet.
Maar alleen als me motor echt goed warm is, dus olie op de 100 graden.
En ook dan als ik hem op zijn koudste stand zet is lucht nog steeds een klein beetje warm.
Heb je je bedieningspaneel er ook al af gehad om te kijken of je kabels wel goed zitten?
Clio's hebben trouwens toch geen kachelradiateur, dit werkt toch met kleppen/schuiven?
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Madmaus
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo 25 jun 2003 13:39
Locatie: Den Haag

Volgens mij heeft de mijne wel een kachelradiateur. En hij is ook nog een klein beetjelek. Koelvloeistof op de grond, dit kan toch alleen met een radiateur?

En ik heb er niet echt last van dat ie zo warm is. Beter te warm dan helemaal niet warm..

Gr.
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Als je verwarming niet al te hard zijn best doet is waarschijnlijk je radiateur vervuild. Je koelsysteem eens grondig reinigen en op tijd voorzien van nieuwe vloeistof doet dan wonderen. Een erg vervuild systeem kan nog meer narigheid veroorzaken, zoals problemen met de thermostaat, lekke koppakking en lekkages. :(

De warmte wordt geregeld door een klep die de lucht al dan niet door de kachelradiateur leidt. Er loopt dus altijd vloeistof doorheen.

Volgens mij komt uit de twee uitgangen midden bovenin het dashboard alleen verse buitenlucht en is deze nooit verwarmd.
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Midden is wel degelijk verwarmd. Dus bij ontwasemen van je voorruit de zijkanten en die in het midden helemaal dichtzetten, dan gaat het hartstikke goed!
turbo5
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Hooge zwaluwe / breda

heb dit probleem ook bij een clio 16v, alleen koude lucht.. heeft iemand een foto van de slangen en of ander probleem punt ??

dank jullie !
Ne0nyx
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 22 feb 2008 18:27
Contacteer:

Dat de kachel minder hard blaast in de vooruit stand kan komen omdat er onder het schutbord (vlak onder het raam) een roest gat zit van je motorruim naar het kanaal van je vooruit verwarming. Dan blaast de kachel daar ook een deel van zijn lucht heen en komt er minder het interieur in. Dit was namelijk wel bij mij het geval :P was gewoon doorgeroest. Dit was ook te merken aan tocht bij hoge snelheid (zonder verwarming aan).

Dit kun je controleren door je parrafaan in het motorruim los te halen en met je hand vlak onder de richel onder je ruit te voelen van links tot rechts.
voske
Berichten: 729
Lid geworden op: do 24 apr 2003 13:43
Locatie: maastricht

Het helpt ook om je raam een klein stukje open te zetten. Voornamelijk als het regent werkt dit erg goed. En nee, je wordt dan niet zeike nat.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

je kan ook nog vochtvreet korrel bakje in de auto zetten? :P
martijnclio
Berichten: 197
Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
Locatie: Lunteren

als hij niet hard genoeg blaast, kan het ook zijn dat het stuk onder je voorruit verrot is dan blaast hij de lucht naar buiten toe in plaats naar binnen. Dan kan je er weinig aan doen......
3<=>clio16v '91__clio 1.4 rt '91__clio 1.4 s '92__clio 16v '94
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

+Clio16v+ schreef:je kan ook nog vochtvreet korrel bakje in de auto zetten? :P
Of een Pingi Vochtbeest
Gebruik ik nu al een aantal jaar, werkt prima, en als ie 'vol' is (dus roze) doe je 'm in de magnetron of leg je 'm op de kachel en hij kan weer :smile:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Edward schreef:
+Clio16v+ schreef:je kan ook nog vochtvreet korrel bakje in de auto zetten? :P
Of een Pingi Vochtbeest
werkt prima, en als ie 'vol' is (dus roze) doe je 'm in de magnetron of...:smile:
Je wil brand hebben zeker :p
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Gaat een beetje offtopic, maar nee hoezo? :)

Ik leg 'm meestal gewoon op de Centrale Verwarming, in het midden van de radiateur dus.
Een Pingi kan echter na volledige verzadiging na 3 - 8 minuten in de magnetron op 600 Watt weer volledig als nieuw worden ingezet (en gaat vrijwel eindeloos mee).
Hij kan echt in de magnetron, volgens de site en de gebruiksaanwijzing, heb ik ook wel eens gedaan maar vind het een beetje zonde van de extra te gebruiken stroom, paar uurtjes op de kachel werkt voor mij prima, heb dat ding vooral preventief in de auto liggen, om vocht gewoon weg te houden dus.

En ja, op erg regenachtige dagen heb ik nog steeds wel eens vocht in de auto, dat hou je toch wel. Daar kan ik dan op dat moment direct maatregelen op nemen, met een sponsje of een schoonmaakdoekje.
Maar verder werkt het prima, ik gooi 'm altijd in een hoek op de hoedeplank en daar ligt ie me niet in de weg.

Vooral in de zomer vergeet ik het raam aan de bijrijderszijde wel eens 's nachts dicht te doen, dan heb je ook zo beslagen ramen te pakken (0)

Eerder wel eens van die mini vochtvreet bakjes gehad maar dan rolde dat in een bocht weer om en lag al het net opgenomen water weer op m'n bekleding, samen met het werkzame ingredient wat een beetje een kleverig smeerboeltje maakte :~
Dennis 16V
Berichten: 224
Lid geworden op: vr 18 feb 2005 17:35
Locatie: Eindhoven

De mijne heeft precies hetzelfde probleem. Afgelopen zomer het hele koelsysteem leeg laten lopen, spoelen, en een nieuwe thermostaat. Daarna lekker warm. Nu een half jaar verder geen zuchtje warme lucht te bekennen :-(
Plaats reactie