ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Mn benzinepomprelais weigert al een 2 weken, als je em doorverbind doet ie het gewoon en als die eenmaal loopt doet ie het ook gewoon.

Het relais is niet meer leverbaar bij de dealer en wordt nergens te koop aangeboden.

Is zoon relais van een gewone 5 niet hetzelfde?? Kan iemand die nummers checken in dialogys???
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

hebben ze niet zo'n relais bij de betere elektroshop?

anders kan je die van andere modellen ook gebruiken, zolang het er maar is met dubbele tank en elektrische pomp :)
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

ik heb vanmiddag die van een GTX geprobeerd, doet het goed (dus probleem zit inderdaad in dat relais)

Alleen geeft ie dan geen toerental meer aan. Geen idee of een GTX een toerenteller heeft? of dat dat relais ook niet helemaal lekker is
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

GTX heeft een toerenteller. Ik weet alleen niet hoe die aangestuurd wordt.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

volgens mij rechstreeks vanaf de bobine.
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Mrtn schreef:Ik zie je punt, maar hij zegt diverse pompen voor diverse modellen te hebben, dus niet 1 pomp voor alle modellen :)

Ik zal vragen wat voor opbrengst die pompen hebben, GT rond de 130L/m?
levert 60 l /per uur by 2,5 bar
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Weet iemand welke v-snaar je nodig hebt zodat je dynamo wat dichter naar het blok komt te zitten? Heb het weleens ergens gelezen hier dat dit gedaan werd om wat meer ruimte te krijgen voor je FMIC slangen.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

GerryTT schreef:Weet iemand welke v-snaar je nodig hebt zodat je dynamo wat dichter naar het blok komt te zitten? Heb het weleens ergens gelezen hier dat dit gedaan werd om wat meer ruimte te krijgen voor je FMIC slangen.
Kan je hem niet gewoon opmeten in de kortste stand, en dan de rest over laten aan de onderdelen boer? Ik geloof niet dat daar standaard lengten voor zijn.

p.s. als je weet welke lengte je besteld hebt hoor ik het ook graag. :wink:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Volgens mij heeft Jackson dit gedaan, toch? Misschien hem effe contacten?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Ik heb er ook een kortere opzitten, zal strax wel even kijken of ik nog een nummer kan zien op de riem.
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Nummer van gates is 6226
Lengte 10 X 1150
R5GTT. Drive it like you stole it
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

-PAZ- schreef:Nummer van gates is 6226
Lengte 10 X 1150
Dank u, zal eens kijken of ze hier wat mee kunnen bij Brezan.
Heb jij ook gelijk het nr Gerald :p
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

hey gerry..

kijk dan ook meteen naar een dynamo met spanner van een eerste type twingo. die heeft een dynamo die je tegen het blok bout en een losse spanrol onder aan het blok

ik denk dat dat een heel stuk scheelt qua ruimte!
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Abel schreef:hey gerry..

kijk dan ook meteen naar een dynamo met spanner van een eerste type twingo. die heeft een dynamo die je tegen het blok bout en een losse spanrol onder aan het blok

ik denk dat dat een heel stuk scheelt qua ruimte!
Goeie tip Abel (Y) Die komt heel wat dichter tegen het blok te zitten

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... INGO_m.jpg[/img]

Alleen ff uitvogelen waar die spanrol moet komen. Kost wel 100euro nieuw |:
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

[img]http://i.ebayimg.com/19/!Bed-20g!Wk~$(KGrHqQH-CYErgO,9T0!BK9,33rTbw~~_12.JPG[/img]

Nog geen foto van in het register :)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

GerryTT schreef:Weet iemand welke v-snaar je nodig hebt zodat je dynamo wat dichter naar het blok komt te zitten? Heb het weleens ergens gelezen hier dat dit gedaan werd om wat meer ruimte te krijgen voor je FMIC slangen.
dynamo dihatsu charade, kan bijna klem tegen het blok en is kleiner.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

GerryTT schreef:
Abel schreef:hey gerry..

kijk dan ook meteen naar een dynamo met spanner van een eerste type twingo. die heeft een dynamo die je tegen het blok bout en een losse spanrol onder aan het blok

ik denk dat dat een heel stuk scheelt qua ruimte!
Goeie tip Abel (Y) Die komt heel wat dichter tegen het blok te zitten

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... INGO_m.jpg[/img]

Alleen ff uitvogelen waar die spanrol moet komen. Kost wel 100euro nieuw |:
spanrol die zit onder aan het blok aan de achterkant. daar zit een gat in het blok en daar dan met een bout er door
volvodspec
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 21 dec 2008 19:29

de banjo nippels in de turbo voor de waterkoeling incl de rechte aansluiting en die met de 90gr bocht, zijn die nog te verkrijgen?? die hebben bij mij nogal wat te verduren gehad in het verleden door verkeerd gereedschap, en voor ik ze met 't goeie gereedschap wel naar de klote draai heb ik graag nieuwe.

kwam er vanmiddag ook nog eens achter dat garrett onderling in de T2's heeft zitten rommelen met de draadmaat voor het olieaanvoernippel, en dat vond ik niet zo heel erg grappig :-(
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

kan iemand mij helpen aan het schema van het instrumentenpaneel?

de betekenis/aansluitingen van de 3 stekkers achterop (9, 11 en 13 delig) alsmede het 2 polige stekkertje?
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Weet iemand of het contact slot van de 5 gt turbo gelijk is aan dat van een 19?
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

past :) alleen de kabels zijn van andere lengtes, maar het achterdeel ken je overzetten :)
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Het achterdeel van een 19 slot is in ieder geval te dik/te lang.
Dat achterdeel kun je inderdaad overzetten, maar die dunne stang van het stuurslot zit toch in het binnenste van het slot vast?
Tenminste, ik heb er ook mee zitten prutsen en kwam tot die conclusie.
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Maar het past zonder problemen verder? want dat is wat ik wil weten.
Ik wil best wat aanpassen maar dan wel safe etc :)
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

het achterdeel is anders, maar dat kan je loshalen en overzetten, zit geklemd :) dus contactslotgedeelte van de 19 en het achterdeel van de 5
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Staat er nog ergens op een server de download van het werkplaatsboek of Haynes?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

ClubCinq toch?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

nog niet kunnen vinden :-(
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

inloggen ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

tot zover ben ik ook gekomen jah :lol:

inloggen lukt enkel niet :)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ow das vreemd dan...dan zal ik vast een keer toegang hebben gekregen via Niekje...ik kom er zo op namelijk...

Helaasch :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

ken je dat bestandje niet regelen voor me?

kabelboomp door de mistlampen weggefikt :(
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Thanx a lot (Y) maar waar is dat stekkertje voor die blauw omcirkeld is?


[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... chema1.jpg[/img]
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Mrtn schreef:Thanx a lot (Y) maar waar is dat stekkertje voor die blauw omcirkeld is?


[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... chema1.jpg[/img]
km teller kabel volgens mij
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Plaats reactie