Dennis' Gtt --- VERKOCHT

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
DennisT
Moderator

Als iedereen vanaf nu alles opspaart en het zondag meeneemt moeten we het net redden! :lol:
Tim
Car: E36 M3

tutuur schreef:500 kilo stront is niet duur :D
Of in Merijn's termen te praten, 500 kg zaad ;) al ben je dan wel ff onderweg wil je dat in een potje te hebben.

Alles kost overgens geld, ik verbaasde me er ook over dat het uit de schorsing halen gratis was :)
DennisT
Moderator

Nou, eerste proefrondje is gereden. Je trekt toch wel redelijk wat aandacht op deze manier kwam ik achter :lol: Mensen die naast je blijven staan bij het stoplicht bijvoorbeeld terwijl het voor hun groen is :lol: :D

Maargoed, er is mee te rijden, zolang je klinkerwegen maar ontwijkt. Die lopen vrij bol waardoor de uitlaat steeds op de grond komt. De klem tenminste, maar de draadeinden kunnen nog zeker een centimeter verder afslijten :beer: Wel stuiteren als de ziekte alleen, maar dan veert ie tenminste niet zo ver in ;) Heb de dempers ook best hard ingesteld staan. Nog maar ff aankijken hoe het gaat, als het echt kut is gaat ie een standje omhoog.

Wat me alleen opvalt is dat ik nu echt een enorm turbogat heb. Ik neem aan dat het met de FMIC te maken heeft? Als ik vol gas geef begint ie eerst 2 tellen een beetje druk te leveren en dan komt ie pas vol erbij. Het voelt ook een beetje als alles of niets zegmaar op deze manier en dat rijdt niet echt fijn. Kan ik er nog iets anders aan doen behalve injectie erop zetten? :P
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Dennis, tijdens het proefrijden zat er toch al een groot turbo gat in??

Ding kwam toch pas op vanaf 2500 a 3000 toeren???
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Wat voor turbo zit erop?? De FMIC zal wel een iets groter turbogat creeeren, maar zo groot lijkt me dat verschil toch niet te zijn.
DennisT
Moderator

Nee daarom, dat had ik bij mijn oude gt ook niet. Er zit een BB180/KTR200 op als het goed is.
DennisT
Moderator

Wouter de Wit schreef:Dennis, tijdens het proefrijden zat er toch al een groot turbo gat in??

Ding kwam toch pas op vanaf 2500 a 3000 toeren???
Ja dat klopt, maar als ik 3000 toeren rij duurt het ook nog ff :@
Merijn
Über-Spammer

Misschien toch een beetje te groot?

Mijn T2'tje komt bij minder dan 2000 rpm al voelbaar in.
DennisT
Moderator

Merijn schreef:Misschien toch een beetje te groot?

Mijn T2'tje komt bij minder dan 2000 rpm al voelbaar in.
Hij zat er al op ;) Hoop dat het met de spagetti bolagnese beter gaat...
leeroy

hopelijk morgen binnen :beer: :p
DennisT
Moderator

Ik zat eens te denken, kan het zo zijn dat mijn wastegate te lang open blijft staan? Heeft het zit om daar een druppeltje olie ofzo tussen te laten lopen?
oldskool

en heb em al hoger gezet ??
blyft leuk he : kan ik hier wel of niet over deze drempel of straat in wahahaha :grin:
ach ja al doende leert men het wel in te schatten . en met luisteren bereik je ook heel veel
ow dat is myn uitlaat of bumper die de grond raakt. :gun:
tot zondag dan maar he .
tutuur
Clubsponsor

DennisT schreef:Ik zat eens te denken, kan het zo zijn dat mijn wastegate te lang open blijft staan? Heeft het zit om daar een druppeltje olie ofzo tussen te laten lopen?
zolang je nog niet op de max ingestelde druk zit hoort de wastegate gewoon dicht te zitten....
DennisT
Moderator

Net weer een stukje gereden, ook snelweg en dat ging best goed! Ik moet alleen wel weer ff wennen aan al die starende blikken :p Ik heb nog gekeken of er iets afgeklemt zat ivm de turbo die zo traag op gang komt, maar ik kan niks vinden :s
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Op hoeveel bar staat ie afgesteld?

Mijn standaard T2 heb ik met een bleedvalve op 1,1 bar staan maar daarmee is het turbogat ook stukken groter geworden. Puur omdat je wastegate langer wordt dichtgehouden = meer tegendruk = later opspinnen.

Lekker belangrijk...hij ramt er wel lekker hard in :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
DennisT
Moderator

Ik rij ook op 1,1 Bar ofzo, maar dit duurt echt zeker 2 seconden, das te lang lijkt me...
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Weet ook zo de specs van die turbo niet. Kan ook best zijn dat daar een tandje grotere turbine opzit...

Denk dat het normaal is voor die turbo hoor, of heb je er eerder mee gereden en was het toen minder? De IC heeft niet zo'n enorm verschil namelijk, dus daar ligt het in elk geval niet aan...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
DennisT
Moderator

MartijnG schreef:Weet ook zo de specs van die turbo niet. Kan ook best zijn dat daar een tandje grotere turbine opzit...

Denk dat het normaal is voor die turbo hoor, of heb je er eerder mee gereden en was het toen minder? De IC heeft niet zo'n enorm verschil namelijk, dus daar ligt het in elk geval niet aan...
Het was zeker minder met de IC op de normale plek... Het vermogen is er trouwens niet minder op geworden :beer:
DennisT
Moderator

Iemand nog een idee waar ik naar moet kijken?
-jo-

Demonteer je dumpvalve eens, effe uitproberen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
DennisT
Moderator

-jo- schreef:Demonteer je dumpvalve eens, effe uitproberen.
Ik heb de DV wel uit elkaar gehaalt en schoon gemaakt, maar hij doet het nog gewoon zoals het hoort. Als de DV open zou blijven staan hoor je hem wel steeds blazen, dat hoor ik niet namelijk... Ik kan nu ff niet weg, miss vanavond ff proberen.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Nou Dennis, ik denk dat het einde oefening is. Ik geef dr 500 euro voor 8) 8) 8) 8)

:lol: (0)
DennisT
Moderator

Wouter de Wit schreef:Nou Dennis, ik denk dat het einde oefening is. Ik geef dr 500 euro voor 8) 8) 8) 8)

Jij hebt er niks aan, je kan hem niet eens voor de deur kwijt ;) Of binnen een straal van 200 meter van je huis komen :lol:
-jo-

DennisT schreef:
-jo- schreef:Demonteer je dumpvalve eens, effe uitproberen.
Ik heb de DV wel uit elkaar gehaalt en schoon gemaakt, maar hij doet het nog gewoon zoals het hoort. Als de DV open zou blijven staan hoor je hem wel steeds blazen, dat hoor ik niet namelijk... Ik kan nu ff niet weg, miss vanavond ff proberen.
ik bedoelde eigenlijk, haal hem er eens af en probeer dan eens. Jij kan nooit weten of ie lekt als je aan het rijden bent. Stationair kan je dat ding niet deftig testen vanwege geen of onvoldoende druk.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
DennisT
Moderator

Op druk lekt ie niet, heb in zijn 2 nog net genoeg grip namelijk :beer:
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

DennisT schreef:
Wouter de Wit schreef:Nou Dennis, ik denk dat het einde oefening is. Ik geef dr 500 euro voor 8) 8) 8) 8)

Jij hebt er niks aan, je kan hem niet eens voor de deur kwijt ;) Of binnen een straal van 200 meter van je huis komen :lol:
20 meter red ik wel, staat ie alleen midden op een doorgaande weg 8)

Maar maakt niet uit, dan schroef ik em toch weer omhoog. (0)
DennisT
Moderator

En dan? Dan heb je 3 GT's :P Oh ik snap het al, je wil er een die rijdt :lol:
oldskool

en Dennis heb je er alles nog onder zitten .
wel SUPER om te zien hoor . :grin:
nu maar afwachten hoe lang je het gaat volhouden om hem niet hoger te zetten . :(
DennisT
Moderator

Ja alles zit er nog onder :lol: De reacties waren echt super vandaag, ben zelf ook erg blij met het resultaat! Ben benieuwd naar de foto's!!!
DennisT
Moderator

:worship: Mooie foto's Leeroy!!
Ivo
Über-Spammer

Even in het echt bewondert....., erg netjes... (Y)
Alleen denk ik persoonlijk echt te laag om lekker te kunnen vlammen... :p
oldskool

Ivo van Achthoven schreef:Even in het echt bewondert....., erg netjes... (Y)
Alleen denk ik persoonlijk echt te laag om lekker te kunnen vlammen... :p
zal wel mee vallen hoor vlammen doe je op de snelweg .
en daar hebben ze geen drempels .
alleen in de bebouwde kom wordt het iets minder denk ik .
de tyd zal het leren .
Merijn
Über-Spammer

Vlammen doe je door bochtjes! :D
PatrickG

Merijn schreef:Vlammen doe je door bochtjes! :D
Ongetekende is het met bovenstaande eens :worship:
Gesloten