ACT: 5 GT Turbo
-
nog bijzonderheden waar ik op moet letten of nu het er uit ligt gelijk even aan moet pakken?
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Dashboard eruit is een eitje. Alles inderdaad loshalen en klemmen los en eruit tillen... 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
nee hoor kan ook gewoon met je dash er nog in.
weet en doet bijna niemand maar het kan echt.
ik heb het al eens gedaan
weet en doet bijna niemand maar het kan echt.
ik heb het al eens gedaan

Of het ook makkelijker gaat?
Dash eruit stelt niet veel voor,alleen die clips onder het raam zijn lastig.
Heb je ze 1 keer los gehaald stelt het de 2e keer helemaal niks voor.
Gaat bij een GT sneller als bij een 19 16v,maar das mijn mening.
Dash eruit stelt niet veel voor,alleen die clips onder het raam zijn lastig.
Heb je ze 1 keer los gehaald stelt het de 2e keer helemaal niks voor.
Gaat bij een GT sneller als bij een 19 16v,maar das mijn mening.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
Ik kan aan een oliekoeler komen voor een leuk prijsje, incl. slangen. Echter zonder sandwich plaat, gezien de vorige eigenaar de originele slangen die richting de originele oliekoeler in de rad gaan doormidden heeft gesneden en hier de mocal oliekoeler op aan heeft gesloten.
Heb het nog nooit eerder gezien en vroeg me af of dit een goede oplossing is, indien dat geen probleem is ga ik dat ook maar zo doen denk ik.
dan heb je geen thermostaat, maarja, een kartonnetje voor de winter moet voldoende zijn ;p
Heb het nog nooit eerder gezien en vroeg me af of dit een goede oplossing is, indien dat geen probleem is ga ik dat ook maar zo doen denk ik.
dan heb je geen thermostaat, maarja, een kartonnetje voor de winter moet voldoende zijn ;p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
van de thermostaat bedoel je in de sandwichplate? mwah, das dus op te lossen met een kartonnetjeTom schreef:je mist dan wel de warmtewisseling natuurlijk van dat ding. Olie komt dus minder snel op temp.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Moderator
- Car: MB
de originele koeler in de rad is niet enkel een koeler maar een wisselaar. koelwater is eerder op temp dan olie dus zal het koelwater in eerste instantie je olie opwarmen in dat ding. Later zal hij wellicht "koelen" / "de temp gelijk (proberen te) houden aan het water".
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
op die fiets. nouja, dat mis ik niet, en ik vermoed dat iedereen die een fmic heeft en een diesel rad oid dat gedeelte mist.Tom schreef:de originele koeler in de rad is niet enkel een koeler maar een wisselaar. koelwater is eerder op temp dan olie dus zal het koelwater in eerste instantie je olie opwarmen in dat ding. Later zal hij wellicht "koelen" / "de temp gelijk (proberen te) houden aan het water".
denk dat ik het maar aanschaf dan..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
mja, vast wel, zitten er wel 2 sandwichplates op elkaar, aangezien de huidige warmtewisselaar/oliekoeler in de rad ook via een sandwichplate gaat.Tom schreef:je zult het idd niet missen denk ik idd. Maar is een sandwichplate kopen geen optie?
koop dat ding eerst wel, zie daarna wel ff
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
Martijn Kool schreef: koop dat ding eerst wel, zie daarna wel ff
Vraag het dan ook niet!!!!

Laatst gewijzigd door Willeon de Zoete op ma 2 nov 2009 22:45, 2 keer totaal gewijzigd.
-
ga jij is slapenWilleon de Zoete schreef:Martijn Kool schreef: koop dat ding eerst wel, zie daarna wel ff
Vraag het dan ook niet!!!!![]()
ik wou weten of het kon, kan dus prima blijkbaar
heb je dat zwarte hok nog gekocht van cor?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-

Nee man, als ik een grote schuur had en geld teveel, dan wel. Maar ff geen gtt meer erbij.
-
Willeon de Zoete schreef: Maar ff geen gtt meer erbij.
Patrick schreef: HUH?????
...buiten degene die al op het verlanglijstje staat...
Laatst gewijzigd door Willeon de Zoete op ma 2 nov 2009 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Willeon de Zoete schreef: Maar ff geen gtt meer erbij.
Patrick schreef: HUH?????
Willeon de Zoete schreef:...buiten degene die al op het verlanglijstje staat...
Hahaha

5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
de originele word gewoon vervangen voor eentje met thermostaat, komen er dus geen 2 op elkaarMartijn Kool schreef:mja, vast wel, zitten er wel 2 sandwichplates op elkaar, aangezien de huidige warmtewisselaar/oliekoeler in de rad ook via een sandwichplate gaat.Tom schreef:je zult het idd niet missen denk ik idd. Maar is een sandwichplate kopen geen optie?
-
prima, dan dus zonder thermostaat met orginele sandwichplaat.tutuur schreef:de originele word gewoon vervangen voor eentje met thermostaat, komen er dus geen 2 op elkaarMartijn Kool schreef:mja, vast wel, zitten er wel 2 sandwichplates op elkaar, aangezien de huidige warmtewisselaar/oliekoeler in de rad ook via een sandwichplate gaat.Tom schreef:je zult het idd niet missen denk ik idd. Maar is een sandwichplate kopen geen optie?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
nee niet doen!
met thermostaat.
warmte wissellaar warmt eerst de olie op en koelt daarna als de olie heter is als het water!.
als je geen thermostaat hebt, duurt het mega lang voor dat je olie op temperatuur is. (lees meer als 20km) echt een afrader omdat bij rustig rijden de olie te koud blijft. dus echt met monteren!
met thermostaat.
warmte wissellaar warmt eerst de olie op en koelt daarna als de olie heter is als het water!.
als je geen thermostaat hebt, duurt het mega lang voor dat je olie op temperatuur is. (lees meer als 20km) echt een afrader omdat bij rustig rijden de olie te koud blijft. dus echt met monteren!
-
en karton voor de koeler tenzij ik iets ga doen cq ring of circuit?Abel schreef:nee niet doen!
met thermostaat.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Waarom 175-50? Qua omtrek komt 185/50 dichter bij orgineel, met 175/50-14 krijg je toch een lagere topsnelheid en afwijking snelheidsmeter?Willeon de Zoete schreef:Inderdaad, op een 14 inch 7J velg staat 175-50-14 het mooiste!
Die gaan er bij mijn 14 inch set binnenkort ook op.
Voor een 7j velg lijkt me 175 wat smal?
Ik heb laatst een setje besteld en daar zaten sleutels bij,dus achterklep en deuren en benzine tankdop.leeroy schreef:misschien een stomme vraag maar als ik een sloten set bestel bij de dealer dus bestuurder en bijrijder en achterklep zitten daar ook sleutels bij of moet ik die op code laten maken?
Maar dat zijn wel andere als je contact slot.
Maar maakt dat wat uit als die anders is?Mij stoort het niet zo,wel stoorde het me dat de ene deur die sleutel achterklep andere etc.
Maar dan weet je wat,setje was iets van 8 tientjes.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
-
Als je voor de looks gaat, is 175 op een 7J velg mooi getrokken, niet extreem.evert schreef:Waarom 175-50? Qua omtrek komt 185/50 dichter bij orgineel, met 175/50-14 krijg je toch een lagere topsnelheid en afwijking snelheidsmeter?Willeon de Zoete schreef:Inderdaad, op een 14 inch 7J velg staat 175-50-14 het mooiste!
Die gaan er bij mijn 14 inch set binnenkort ook op.
Voor een 7j velg lijkt me 175 wat smal?
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Dat is standaard helaas....Merijn schreef:Volgens mij is het standaard zo dat de sleutel van het contact niet hetzelfde is als de sleutel van de deuren en tankdop, toch? Bij mij is dat wel zo in ieder geval.

Project: GTT Blue Sport
-
- Moderator
- Car: MB
Ik had idd ook twee sleutels destijds. maar zo erg is dat toch niet. Twee ouderwetse autosleutels zonder ab zijn nog altijd 10x keer kleiner als die gevaartes die je tegenwoordig bij een auto krijgt.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ik heb voor mijn Mini hetzelfde, alleen dan nog een sleutel voor de kofferklep erbijleeroy schreef:dan ga ik een setje bestellen want ik heb nu 3 sleutels1 contact, 1 bstuurderszijde, 1 tankdop. en bijrijder heb ik geen sleutel van

het is soms even zoeken, maar dat went wel