Neuh..... Maar PartsCat van Brezan is zo opgestart.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Da's leuk erbij gezet, maar is niet zo. Ik had in 1ste instantie ook een 65 besteld omdat die zwarte Clio geen ABS heeft. Lager viel zo door fusee heen.
De 72 hoort erin. 65 is voor 1.4-tjes o.a.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco Straver schreef:Da's leuk erbij gezet, maar is niet zo. Ik had in 1ste instantie ook een 65 besteld omdat die zwarte Clio geen ABS heeft. Lager viel zo door fusee heen.
De 72 hoort erin. 65 is voor 1.4-tjes o.a.
da's veel makkelijker dus, heb je niet eens een pers nodig
idd effe de nippel open boven in de hoek tot het eruit stroomt. Dan dicht draaien en motor op temp laten komen. Inhouden ed kun je makkelijk vinden op bijv. sites van valvoline of kroonolie.
dat kan kloppen maar is dus bij een totaal leeg systeem. Laat je het leeglopen met een gemonteerde motor door de onderste slang van de rad. te lossen dan zal er altijd nog wel het nodige in het blok blijven zitten en is die 7 liter wat aan de hoge kant.
je kan het het makkelijkst zien aan de montage plekken van de stabilisatorstang aan de draagarm. bij de 16v zit deze met een lange bout door de arm en stabilisatorstang. bij een willaims/19 zit er een beugel om de stabilisatorstang. kan zo geen plaatjes vinden.
Een GAZ set verlaagt minimaal 6-7 cm tot maximaal een centimeter of 16 gok ik. Dat is alleen leuk als je echt idioot laag wilt rijden, anders is het niks.
Ik had mijn set er destijds een jaar of 5 geleden onder zitten, dus misschien hebben ze de set in de tussentijd wel iets aangepast. Eigenlijk is (of was) de set te laag voor een Clio en leek het wel een directe kopie van de 5 set die veel kortere veerpoten heeft.
Nu is me vraag wanneer moet ik de distributieriem weer vervangen? Meen dat het om de 80dkm is of om de 4 jaar? Heb namelijk geen zin in een 'poef' ratel ratel moment ofzo
Laatst gewijzigd door PaulM op vr 30 okt 2009 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu is me vraag wanneer moet ik de distributieriem weer vervangen? Meen dat het om de 80dkm is of om de 4 jaar? Heb namelijk geen zin in een 'poef' ratel ratel moment ofzo
Gister koelvloeistof ververst.
dus het reservoir schoongemaakt,
slangen doorgespoelt nieuw koelvloeistof erin.
En nu heb ik al 2 keer gehad dat die koelvloeistof eruit Pist als het ware, bij de radiateur.
En vandaag liep de temperatuur ook al hoog op .
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Mocht er iemand leuke dingen hebben die ik op de site kan plaatsen : graag.
Ik ben nog bezig om via Renault NL en BELUX toestemming te krijgen om bepaalde dingen te plaatsen.
Ik ben opzoek naar foto's van diverse clio 16v's.
Ik wil van elk type het liefst 2 foto's plaatsen, de gehele auto en de achterkant. Het is mijn bedoeling om te kunnen laten zien waar de verschillen zitten in de type's.
Bv de eerste type's hadden andere bekleding en clio 16v op de achterklepstrip staan. Vanaf 1993 is de 16v er vanaf gehaald, de latere type's hadden dan weer clio boven de strip staan.
Nu weet ik wel dat er genoeg foto's online staan, maar het 'stelen' van de diverse foto's is niet zo mijn ding. Dus heb je eigen foto's..graag.
Verder het bekende aankoop advies mag ik die op mijn site plaatsen?
ben gister met de 16v over stoeprand geknalt bij wegversmalling. Hierdoor zijn de 2 rechter banden lek geraakt (gat in wang beide) en was redelijk knal over de stoeprand heen. 1 velg is wat beschadigd.
Nu ga ik vrijdag naar uitlijn boer. Zijn er nog punten qua ophangen waar ik op moet letten? Heb nog gekeken of de veerpoot naar de aarsj was maar dat viel wel mee meen ik. Iemand nog ff nakijken tips?