ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

65 is voor een normale clio zeker en 72 voor een 16v?

btw thanks Arco (Y) dialogys staat standaard aan bij jou?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Neuh..... :wink: Maar PartsCat van Brezan is zo opgestart. :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

mark 5t schreef:65 is voor een normale clio zeker en 72 voor een 16v?

btw thanks Arco (Y) dialogys staat standaard aan bij jou?
Ik denk dat dat het verschil zit tussen wel of geen ABS, geen idee welke voor ABS is eigenlijk
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Da's leuk erbij gezet, maar is niet zo. Ik had in 1ste instantie ook een 65 besteld omdat die zwarte Clio geen ABS heeft. Lager viel zo door fusee heen. :lol:
De 72 hoort erin. 65 is voor 1.4-tjes o.a.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Arco Straver schreef:Da's leuk erbij gezet, maar is niet zo. Ik had in 1ste instantie ook een 65 besteld omdat die zwarte Clio geen ABS heeft. Lager viel zo door fusee heen. :lol:
De 72 hoort erin. 65 is voor 1.4-tjes o.a.
da's veel makkelijker dus, heb je niet eens een pers nodig :p
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Het rammelt alleen zo met rijden... :lol:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Synchro
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 2 dec 2007 19:07
Locatie: Hulsberg

Wie kan mij helpen aan de juiste manier van vullen/ontluchten van het koelsysteem? owhja, hoeveel koelvloeistof zou hier ongeveer ingaan? thnx
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

volgens mij vaatje omhoog, volgooien, motor laten draaien en 2 keer de fan aan laten slaan, ondertussen netjes afvullen en klaar.
Immer wieder die verdammte Holländer
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Effe radiateurnippel open zetten :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

idd effe de nippel open boven in de hoek tot het eruit stroomt. Dan dicht draaien en motor op temp laten komen. Inhouden ed kun je makkelijk vinden op bijv. sites van valvoline of kroonolie.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Synchro
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 2 dec 2007 19:07
Locatie: Hulsberg

dankjewel heren, dan zou ik dus op ongeveer 7 liter moeten zitten als ik het goed heb :bonk:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dat kan kloppen maar is dus bij een totaal leeg systeem. Laat je het leeglopen met een gemonteerde motor door de onderste slang van de rad. te lossen dan zal er altijd nog wel het nodige in het blok blijven zitten en is die 7 liter wat aan de hoge kant.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Synchro
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 2 dec 2007 19:07
Locatie: Hulsberg

nee ok, dat lijkt me ook logisch, maar dankje voor de tip (Y)
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Weet iemand hoe laag een GAZ schroefset van K-tec gaat?
En wie weet of ik een Williams voortrein heb of hoe ik daar achter kan komen?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

je kan het het makkelijkst zien aan de montage plekken van de stabilisatorstang aan de draagarm. bij de 16v zit deze met een lange bout door de arm en stabilisatorstang. bij een willaims/19 zit er een beugel om de stabilisatorstang. kan zo geen plaatjes vinden.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Een GAZ set verlaagt minimaal 6-7 cm tot maximaal een centimeter of 16 gok ik. Dat is alleen leuk als je echt idioot laag wilt rijden, anders is het niks.
Ik had mijn set er destijds een jaar of 5 geleden onder zitten, dus misschien hebben ze de set in de tussentijd wel iets aangepast. Eigenlijk is (of was) de set te laag voor een Clio en leek het wel een directe kopie van de 5 set die veel kortere veerpoten heeft.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

hoihoi,

Ongeveer 4 jaar geleden heeft Haas ((Y)) bij mijn clio de distributieriem vervangen. (http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... c&start=84) Nu heb ik ongeveer 60dkm (van 136k naar 190k) gereden ermee.

Nu is me vraag wanneer moet ik de distributieriem weer vervangen? Meen dat het om de 80dkm is of om de 4 jaar? Heb namelijk geen zin in een 'poef' ratel ratel moment ofzo :P
Laatst gewijzigd door PaulM op vr 30 okt 2009 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ja, ben bang dat we weer aan de slag moeten :P
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

hehe vorige keer ging het ook goed toch? ;) kan er nu wel om lachen :D
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ach, dit keer is je bak hopelijk minder kaduuk :P
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

+Clio16v+ schreef:hoihoi,

Ongeveer 4 jaar geleden heeft Haas ((Y)) bij mijn clio de distributieriem vervangen. (http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... c&start=84) Nu heb ik ongeveer 60dkm (van 136k naar 190k) gereden ermee.

Nu is me vraag wanneer moet ik de distributieriem weer vervangen? Meen dat het om de 80dkm is of om de 4 jaar? Heb namelijk geen zin in een 'poef' ratel ratel moment ofzo :P
5 jaar - 100.000 :wink:
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

riem vervangen bij een 1.8 kost bijna net zoveel tijd en euro's als een 2ehands blokje :lol:
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Maarja, dan is het wel weer afvragen wat je daar dan weer koopt. Ik zie het niet als hobby, nieuwe blokken inbouwen omdat de riem geknapt is :lol:
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

idd mooi dit blok houden, heb tot nu toe (klopklop) nog 0 motor problemen gehad op een gare sensor na :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

blokkie is ook snaarstrak, mooi riempie doen in t voorjaar dan :)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

ik vind prima, kijk maar wanneer je tijd en zin hebt in het voorjaar :)
Funkstar
Berichten: 7
Lid geworden op: do 12 feb 2009 17:29
Contacteer:

Gister koelvloeistof ververst.
dus het reservoir schoongemaakt,
slangen doorgespoelt nieuw koelvloeistof erin.
En nu heb ik al 2 keer gehad dat die koelvloeistof eruit Pist als het ware, bij de radiateur.
En vandaag liep de temperatuur ook al hoog op .
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

Hij is niet goed ontlucht. Heb je je kachel ook vol open gezet?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

idd kan het lucht zijn of,

thermostaat defect?

slaat je fan wel aan?
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Sinds gisteren avond eigenaar van http://www.renaultclio16v.nl .

Mocht er iemand leuke dingen hebben die ik op de site kan plaatsen : graag.
Ik ben nog bezig om via Renault NL en BELUX toestemming te krijgen om bepaalde dingen te plaatsen.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ik ben opzoek naar foto's van diverse clio 16v's.
Ik wil van elk type het liefst 2 foto's plaatsen, de gehele auto en de achterkant. Het is mijn bedoeling om te kunnen laten zien waar de verschillen zitten in de type's.

Bv de eerste type's hadden andere bekleding en clio 16v op de achterklepstrip staan. Vanaf 1993 is de 16v er vanaf gehaald, de latere type's hadden dan weer clio boven de strip staan.

Nu weet ik wel dat er genoeg foto's online staan, maar het 'stelen' van de diverse foto's is niet zo mijn ding. Dus heb je eigen foto's..graag.

Verder het bekende aankoop advies mag ik die op mijn site plaatsen?
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

ben gister met de 16v over stoeprand geknalt bij wegversmalling. Hierdoor zijn de 2 rechter banden lek geraakt (gat in wang beide) en was redelijk knal over de stoeprand heen. 1 velg is wat beschadigd.

Nu ga ik vrijdag naar uitlijn boer. Zijn er nog punten qua ophangen waar ik op moet letten? Heb nog gekeken of de veerpoot naar de aarsj was maar dat viel wel mee meen ik. Iemand nog ff nakijken tips? :)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

geplooide draagarmen of subframe bevestiging. Als de klap zo hard was, mssn toplagers en veerpoten checken alsook stuurstangen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Geen onverstandig idee i.i.g.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

keer naar hans anders is ook nog een idee :smile:

Als je rondom dezelfde banden had kun je wellicht de linkerkant op 1 as gooien en 2 nieuwe op de andere as.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie