Zelf rij ik al meer dan 5 jaar in een Clio 1.6 16V uit 1999 dus heb haar telefonisch wat tips gegeven.
Vertelde haar dat ze even moest gaan schudden met de auto en dan eens kijken of hij wilde starten, wat lukte.
Uiteindelijk is dezelfe week het opname element vliegwiel vervangen en start de auto nu weer als een zonnetje.
Afgelopen weekend kwam er een heel andere storing naar boven.
Tijdens het rijden, zowel met een koude als warme (bedrijfstemp.) motor gaan er op willekeurige tijden en snelheden de combinatie op het dashbord branden van het lampje STOP en het lampje van de KOELVLOEISTOFTEMP. en het toerental valt terug.
Dit duurt ongeveer een 1/2 a 1 seconde en dan draait de motor/rijdt de auto gewoon verder.
Het vreemde is dat de naald van de koelvloeistofindicatie nooit boven bedrijfstemp. uit komt (er zit genoeg koelvloeistof in het vat, motor rookt niet en ruikt ook niet naar brand).
Dacht er zelf eerst aan dat de computer een verkeerd signaal krijgt die hem verteld dat de motor te heet is en hierdoor de combinatie van STOP en KOELVLOEISTOF laat branden...zeg maar uit voorzorg om de motor niet in de 'prak' te laten draaien....de computer krijgt ze maar een 'vals' signaal.
Nu is de auto afgelopen dinsdag naar de Reanult dealer geweest en daar konden ze tijdens het uitlezen van de computer niks vinden.
Heb zelf het bovenstaande verhaal verteld en naar aanleiding hiervan zijn de temperatuurzender en opname element water vervangen.
Het leek eerst goed te gaan, maar gisteravond deed hetzelde probleem zich meerdere malen voor.
Vanmiddag belde mijn vrouw mij op dat tijdens het rijden de 'storing' weer naar boven kwam en toen viel het toerental dusdanig terug dat de motor helemaal afsloeg en met moeite weer gestart kon worden.
Heeft het bovenstaand probleem iets te maken met het feit dat het opname element vliegwiel is vervangen, is dit een op zich zelf staand probleem of kan het een combinatie van beide zijn ???...en heeft iemand misschien een oplossing

Alvast bedankt voor het meedenken en de eventuele reacties en een prettige avond,
Marco