Welke intercooler best gebruiken?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
M.I.Bbe
Berichten: 70
Lid geworden op: di 10 jul 2007 23:44
Locatie: Belgie

Hey,

Heb een tijdje geleden een R5GTT gekocht met zo'n widebodykit op en een mototr met 213pk. Nu ga ik de motor van die auto in mijn orginele witte GTT phase2 steken. Maar ik zou het liefst hebben dat je aan de buitenkant niets ziet dat hij is opgedreven dus geen kollos van een intercooler zoals dat met die oranje gtt het geval is. Maar de intercooler moet natuurlijk wel even veel die lucht afkoelen als die oranje GTT. Heeft iemand mischien en site of een adresje waar ik een gepaste intercooler + slangen kan kopen?Heb zelf al wat rondgekeken.

deze zou perfect zijn maar is deze wel sterk genoeg voor een motor die 213pk leverd?En moet je geen andere radiator kopen ook ?
http://translate.google.com/translate?u ... en&ie=UTF8

deze is ook te doen maar moet je een deel van je bumper wegsnijden en dat doe ik liever niet:
http://www.cgbmotorsport.net/forge-fron ... -104-p.asp

hier foto's van de oranje GTT:
[img]http://img18.imageshack.us/img18/2693/gttoranje3.jpg[/img][img]http://img18.imageshack.us/img18/gttoranje3.jpg/1/w800.png[/img]

in deze GTT komt de motor:
[img]http://img8.imageshack.us/img8/1282/imgp0086g.th.jpg[/img]

Wouter
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Je zult waarschijnlijk nooit evenveel koelcapaciteit behalen als je de IC achter je bumper wil laten verdwijnen. Ook is de afmeting van de IC die je daar kunt monteren echt een heel stuk kleiner dat die enorme IC die je nu hebt. Met andere woorden: je zult concessies moeten doen... Of toch in het zicht en vergelijkbare prestaties, of weggewerkt en mindere prestaties.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Chargecooler een idee ?? (als deze de apaciteit van die grote intercooler kan leveren ??)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
M.I.Bbe
Berichten: 70
Lid geworden op: di 10 jul 2007 23:44
Locatie: Belgie

En wat denk je van deze? Zou die niet ongeveer dezezelfde kwaliteit hebben?Deze vind ik nog meevallen van opvallen.

http://www.cgbmotorsport.net/forge-fron ... -104-p.asp

[img]http://img27.imageshack.us/img27/3560/fmintr5t.th.jpg[/img]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Die had ie zelf al gepost in zijn eerste berichtje... :P

Waar ga je je kenteken neerhangen trouwens? Vraag ik me bij die wide body ook wel effe af... :P
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hoeveel had je al op? dat is hijzelf weer die em post :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ik vraag me af hoe je aan 213 pk komt. :worship:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

zat ik ook al is bij na te denken, met carburateur :worship:
maar hij heeft hem zo over gekocht dus dan zullen we de oude eigenaar op moeten zoeken denk ik :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

213 pk mat carb? No way, dan is die belazerd.
Vandaar de vraag, ben benieuwd wat er allemaal angepast is?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
D Kuipers
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 10:29
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Een kleinere intercooler zal altijd minder koelen natuurlijk.. Misschien kun je eens kijken naar de dikte van de intercooler. Als die kleine veel dikker is zou het wellicht moeten kunnen. Ik vind die andere intercooler sowieso wel aan de grote kant, maar dat kan aan mij liggen?

Persoonlijk vind ik het trouwens nieteens zo raar staan hoor, met die intercooler er zo voor. :)
M.I.Bbe
Berichten: 70
Lid geworden op: di 10 jul 2007 23:44
Locatie: Belgie

Luco ik heb een filmpje vanop de testbank + de grafiek van de testbank bij de auto bijgekregen.Daar staat op 213pk en 311nm koppel Dus ik denk dat het wel zal juist zijn.

Zover ik weet zijn dit de dingen die gebeurt zijn:
-carburator is onder handen genomen en is nu een group A
-mbe pro turbo
-andere nokkenas
-ander vliegwiel
-dan die grote intercooler
-ander zuiger en cilinders
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

welke testbank?
M.I.Bbe
Berichten: 70
Lid geworden op: di 10 jul 2007 23:44
Locatie: Belgie

Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

MIB
Ik wil niet zeuren of vervelend doen, maar met een groep A carb haal je never nooit de 213 pk, dat is gewoon onmogelijk.
MB performance haalt dat wel maar dan wel met injectie.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Staat er nou geen koeling voor tijdens de run?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
M.I.Bbe
Berichten: 70
Lid geworden op: di 10 jul 2007 23:44
Locatie: Belgie

Ik weet niet. Maar heb wel een grafiek van die test op de bank. En daar staat het toch op. De test is gedaan bij Heinz car performance.
bij 4819 toeren per minuut heeft hij 212,8 PS en bij 4781 toeren per minuut heeft hij 311nm.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

zou je de grafiek eens willen scannen en posten?
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Want jij denkt dat ie loopt te liegen?? (S)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

:lol: als je het topic ff doorleest zie je dat er anderen zijn die het niet geloven, dus vandaar dat ik het vraag dan is het duidelijk toch :wink:
M.I.Bbe
Berichten: 70
Lid geworden op: di 10 jul 2007 23:44
Locatie: Belgie

zal morgen op m'n werk de grafiek scannen ik heb geen scan thuis staan.
Wat ik eigenlijk nog wou vragen . Die intercooler van forge zou dat de beste oplossing zijn voor mijn probleem? Zie ik wil m'n witte gtt zo orgineel houden aan de buitenkant.
Wil er niet zo opvallen als bij de oranje gtt het geval is.
Laatst gewijzigd door M.I.Bbe op zo 12 jul 2009 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

kijk even in een paar andere topics, het zal dan niet de koelcapaciteit van de grote fmic geven maar ik denk (geen beredenering voor) dat die ook wel een beetje overdreven is....

die zitten netjes achter het rooster of evt het rooster er uit maar dan ziet de gtt er nog wel netjes uit :wink:
M.I.Bbe
Berichten: 70
Lid geworden op: di 10 jul 2007 23:44
Locatie: Belgie

hier heb de uitslag van die test op testbank gescand.
[img]http://img27.imageshack.us/img27/9495/uitslagtestbankgtt.th.jpg[/img]

Heb nog verschrikelijk nieuws meetedelen. De vorige eigenaar van de oranje GTT (was op de belgische Renault Club Belgium bekent als tom5turbo) is deze week omgekomen in een verkeersongeval.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Neem aan dat je hier wel praat over kruk-as vermogen en niet wiel vermogen. Dik 200 aan de kruk-as is ook veel, maar niet onhaalbaar met een carb en (heel) veel druk :)
R5GTT. Drive it like you stole it
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

zit wel een dikke vette dip in, denk dat iemand met een mooie lijn en 180pk aan de krukas het zal winnen bij een sprint, de 210pk is maar voor een toerenbereik van max 200 toeren....
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Indrukwekkende cijfers! (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

op hoeveel overdruk rijd de gtt?
M.I.Bbe
Berichten: 70
Lid geworden op: di 10 jul 2007 23:44
Locatie: Belgie

Ja van die dip heb je gelijk. Zijn er manieren om langer bij de +-200pk te blijven?
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

M.I.Bbe schreef:Ja van die dip heb je gelijk. Zijn er manieren om langer bij de +-200pk te blijven?
meer volume druk erin dus iets van een hybride turbo maar dat geeft die al aan dat die erop komt...mb pro300
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

D Kuipers schreef:Een kleinere intercooler zal altijd minder koelen natuurlijk.. Misschien kun je eens kijken naar de dikte van de intercooler. Als die kleine veel dikker is zou het wellicht moeten kunnen.
Ik zou echt geen dikkere IC nemen, dat werkt ook voor geen kant. Daar wil de lucht niet eens doorheen...

Kijk eens in het topic van DennisT, die heeft zojuist een 700x140 FMIC gemonteerd die achter de originele bumper past. Minder vermogen hoort daar wel bij, dus of je die 200pk weer gaat halen? De inlaattemp zal aardig gaan toenemen t.o.v. die Scania IC die er nu opzit ;)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
M.I.Bbe
Berichten: 70
Lid geworden op: di 10 jul 2007 23:44
Locatie: Belgie

Joost van der Hammen schreef:
M.I.Bbe schreef:Ja van die dip heb je gelijk. Zijn er manieren om langer bij de +-200pk te blijven?
meer volume druk erin dus iets van een hybride turbo maar dat geeft die al aan dat die erop komt...mb pro300
Er zit al een mb pro300 op. Maar hij heeft er een k-tec acuator bijgegeven . Mischien een domme vraag.Maar zou dat helpen als je die monteerd.

Zeg weet iemand de prijs kwaliteit de beste manier voor naar injectie overteschakelen. Dat ga ik in de toekomst mischien doen. MBcarperformance heeft een bijna volledige kit voor 1499euro vind ik veel geld + je moet je eigen computer van een clio 16v of R19 16v meenemen en nog een kabelboom ook.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

hoezo veel geld? andere sets zijn net zo duur/duurder toch?

die set van MB heeft zich bij enkele forummers en meer andere GT-rijders bewezen als betrouwbaar en goed werkend (Y)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Luco/Alpine-racer schreef:MIB
Ik wil niet zeuren of vervelend doen, maar met een groep A carb haal je never nooit de 213 pk, dat is gewoon onmogelijk.
MB performance haalt dat wel maar dan wel met injectie.


Volgens mij heeft ie dat nog wel gehaalt met de dubbele carb set-up en dan dik 2 bar. Draaide die ook dik over de 200 aan de wielen.

Met 1 carb lijkt het eerder 200 aan de kruk-as in dit geval.
R5GTT. Drive it like you stole it
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Opzich nette waarde gezien de buiten temp. Alleen die dip na het max. vermogen is wel merkwaardig?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Die dip is idd wel beetje vreemd, bij mij bleef die dip eruit mede door een andere nokken-as. Maar die zit in dik blok ook lees ik.
R5GTT. Drive it like you stole it
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Jammer dat er geen AFR en EGT is gemeten, zeker met een carb. Het lijkt erop dat er niet genoeg lucht in wil in het middentoerengebied.

Feit is wel dat die motor nog wat aandacht nodig heeft om er een meer bruikbare powerband uit te halen. Verder heb ik serieus mijn twijfels bij de betrouwbaarheid wanneer je dit soort waarden uit een gtt blokje gaat halen.
Plaats reactie