Welke intercooler best gebruiken?
Hey,
Heb een tijdje geleden een R5GTT gekocht met zo'n widebodykit op en een mototr met 213pk. Nu ga ik de motor van die auto in mijn orginele witte GTT phase2 steken. Maar ik zou het liefst hebben dat je aan de buitenkant niets ziet dat hij is opgedreven dus geen kollos van een intercooler zoals dat met die oranje gtt het geval is. Maar de intercooler moet natuurlijk wel even veel die lucht afkoelen als die oranje GTT. Heeft iemand mischien en site of een adresje waar ik een gepaste intercooler + slangen kan kopen?Heb zelf al wat rondgekeken.
deze zou perfect zijn maar is deze wel sterk genoeg voor een motor die 213pk leverd?En moet je geen andere radiator kopen ook ?
http://translate.google.com/translate?u ... en&ie=UTF8
deze is ook te doen maar moet je een deel van je bumper wegsnijden en dat doe ik liever niet:
http://www.cgbmotorsport.net/forge-fron ... -104-p.asp
hier foto's van de oranje GTT:
[img]http://img18.imageshack.us/img18/2693/gttoranje3.jpg[/img][img]http://img18.imageshack.us/img18/gttoranje3.jpg/1/w800.png[/img]
in deze GTT komt de motor:
[img]http://img8.imageshack.us/img8/1282/imgp0086g.th.jpg[/img]
Wouter
Heb een tijdje geleden een R5GTT gekocht met zo'n widebodykit op en een mototr met 213pk. Nu ga ik de motor van die auto in mijn orginele witte GTT phase2 steken. Maar ik zou het liefst hebben dat je aan de buitenkant niets ziet dat hij is opgedreven dus geen kollos van een intercooler zoals dat met die oranje gtt het geval is. Maar de intercooler moet natuurlijk wel even veel die lucht afkoelen als die oranje GTT. Heeft iemand mischien en site of een adresje waar ik een gepaste intercooler + slangen kan kopen?Heb zelf al wat rondgekeken.
deze zou perfect zijn maar is deze wel sterk genoeg voor een motor die 213pk leverd?En moet je geen andere radiator kopen ook ?
http://translate.google.com/translate?u ... en&ie=UTF8
deze is ook te doen maar moet je een deel van je bumper wegsnijden en dat doe ik liever niet:
http://www.cgbmotorsport.net/forge-fron ... -104-p.asp
hier foto's van de oranje GTT:
[img]http://img18.imageshack.us/img18/2693/gttoranje3.jpg[/img][img]http://img18.imageshack.us/img18/gttoranje3.jpg/1/w800.png[/img]
in deze GTT komt de motor:
[img]http://img8.imageshack.us/img8/1282/imgp0086g.th.jpg[/img]
Wouter
Je zult waarschijnlijk nooit evenveel koelcapaciteit behalen als je de IC achter je bumper wil laten verdwijnen. Ook is de afmeting van de IC die je daar kunt monteren echt een heel stuk kleiner dat die enorme IC die je nu hebt. Met andere woorden: je zult concessies moeten doen... Of toch in het zicht en vergelijkbare prestaties, of weggewerkt en mindere prestaties.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Chargecooler een idee ?? (als deze de apaciteit van die grote intercooler kan leveren ??)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
En wat denk je van deze? Zou die niet ongeveer dezezelfde kwaliteit hebben?Deze vind ik nog meevallen van opvallen.
http://www.cgbmotorsport.net/forge-fron ... -104-p.asp
[img]http://img27.imageshack.us/img27/3560/fmintr5t.th.jpg[/img]
http://www.cgbmotorsport.net/forge-fron ... -104-p.asp
[img]http://img27.imageshack.us/img27/3560/fmintr5t.th.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ik vraag me af hoe je aan 213 pk komt. 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
213 pk mat carb? No way, dan is die belazerd.
Vandaar de vraag, ben benieuwd wat er allemaal angepast is?
Vandaar de vraag, ben benieuwd wat er allemaal angepast is?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Een kleinere intercooler zal altijd minder koelen natuurlijk.. Misschien kun je eens kijken naar de dikte van de intercooler. Als die kleine veel dikker is zou het wellicht moeten kunnen. Ik vind die andere intercooler sowieso wel aan de grote kant, maar dat kan aan mij liggen?
Persoonlijk vind ik het trouwens nieteens zo raar staan hoor, met die intercooler er zo voor.
Persoonlijk vind ik het trouwens nieteens zo raar staan hoor, met die intercooler er zo voor.

Luco ik heb een filmpje vanop de testbank + de grafiek van de testbank bij de auto bijgekregen.Daar staat op 213pk en 311nm koppel Dus ik denk dat het wel zal juist zijn.
Zover ik weet zijn dit de dingen die gebeurt zijn:
-carburator is onder handen genomen en is nu een group A
-mbe pro turbo
-andere nokkenas
-ander vliegwiel
-dan die grote intercooler
-ander zuiger en cilinders
Zover ik weet zijn dit de dingen die gebeurt zijn:
-carburator is onder handen genomen en is nu een group A
-mbe pro turbo
-andere nokkenas
-ander vliegwiel
-dan die grote intercooler
-ander zuiger en cilinders
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
welke testbank?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
MIB
Ik wil niet zeuren of vervelend doen, maar met een groep A carb haal je never nooit de 213 pk, dat is gewoon onmogelijk.
MB performance haalt dat wel maar dan wel met injectie.
Ik wil niet zeuren of vervelend doen, maar met een groep A carb haal je never nooit de 213 pk, dat is gewoon onmogelijk.
MB performance haalt dat wel maar dan wel met injectie.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ik weet niet. Maar heb wel een grafiek van die test op de bank. En daar staat het toch op. De test is gedaan bij Heinz car performance.
bij 4819 toeren per minuut heeft hij 212,8 PS en bij 4781 toeren per minuut heeft hij 311nm.
bij 4819 toeren per minuut heeft hij 212,8 PS en bij 4781 toeren per minuut heeft hij 311nm.
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Want jij denkt dat ie loopt te liegen?? 

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
zal morgen op m'n werk de grafiek scannen ik heb geen scan thuis staan.
Wat ik eigenlijk nog wou vragen . Die intercooler van forge zou dat de beste oplossing zijn voor mijn probleem? Zie ik wil m'n witte gtt zo orgineel houden aan de buitenkant.
Wil er niet zo opvallen als bij de oranje gtt het geval is.
Wat ik eigenlijk nog wou vragen . Die intercooler van forge zou dat de beste oplossing zijn voor mijn probleem? Zie ik wil m'n witte gtt zo orgineel houden aan de buitenkant.
Wil er niet zo opvallen als bij de oranje gtt het geval is.
Laatst gewijzigd door M.I.Bbe op zo 12 jul 2009 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
kijk even in een paar andere topics, het zal dan niet de koelcapaciteit van de grote fmic geven maar ik denk (geen beredenering voor) dat die ook wel een beetje overdreven is....
die zitten netjes achter het rooster of evt het rooster er uit maar dan ziet de gtt er nog wel netjes uit
die zitten netjes achter het rooster of evt het rooster er uit maar dan ziet de gtt er nog wel netjes uit
hier heb de uitslag van die test op testbank gescand.
[img]http://img27.imageshack.us/img27/9495/uitslagtestbankgtt.th.jpg[/img]
Heb nog verschrikelijk nieuws meetedelen. De vorige eigenaar van de oranje GTT (was op de belgische Renault Club Belgium bekent als tom5turbo) is deze week omgekomen in een verkeersongeval.
[img]http://img27.imageshack.us/img27/9495/uitslagtestbankgtt.th.jpg[/img]
Heb nog verschrikelijk nieuws meetedelen. De vorige eigenaar van de oranje GTT (was op de belgische Renault Club Belgium bekent als tom5turbo) is deze week omgekomen in een verkeersongeval.
Neem aan dat je hier wel praat over kruk-as vermogen en niet wiel vermogen. Dik 200 aan de kruk-as is ook veel, maar niet onhaalbaar met een carb en (heel) veel druk 

R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
meer volume druk erin dus iets van een hybride turbo maar dat geeft die al aan dat die erop komt...mb pro300M.I.Bbe schreef:Ja van die dip heb je gelijk. Zijn er manieren om langer bij de +-200pk te blijven?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ik zou echt geen dikkere IC nemen, dat werkt ook voor geen kant. Daar wil de lucht niet eens doorheen...D Kuipers schreef:Een kleinere intercooler zal altijd minder koelen natuurlijk.. Misschien kun je eens kijken naar de dikte van de intercooler. Als die kleine veel dikker is zou het wellicht moeten kunnen.
Kijk eens in het topic van DennisT, die heeft zojuist een 700x140 FMIC gemonteerd die achter de originele bumper past. Minder vermogen hoort daar wel bij, dus of je die 200pk weer gaat halen? De inlaattemp zal aardig gaan toenemen t.o.v. die Scania IC die er nu opzit

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Er zit al een mb pro300 op. Maar hij heeft er een k-tec acuator bijgegeven . Mischien een domme vraag.Maar zou dat helpen als je die monteerd.Joost van der Hammen schreef:meer volume druk erin dus iets van een hybride turbo maar dat geeft die al aan dat die erop komt...mb pro300M.I.Bbe schreef:Ja van die dip heb je gelijk. Zijn er manieren om langer bij de +-200pk te blijven?
Zeg weet iemand de prijs kwaliteit de beste manier voor naar injectie overteschakelen. Dat ga ik in de toekomst mischien doen. MBcarperformance heeft een bijna volledige kit voor 1499euro vind ik veel geld + je moet je eigen computer van een clio 16v of R19 16v meenemen en nog een kabelboom ook.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
hoezo veel geld? andere sets zijn net zo duur/duurder toch?
die set van MB heeft zich bij enkele forummers en meer andere GT-rijders bewezen als betrouwbaar en goed werkend
die set van MB heeft zich bij enkele forummers en meer andere GT-rijders bewezen als betrouwbaar en goed werkend

Luco/Alpine-racer schreef:MIB
Ik wil niet zeuren of vervelend doen, maar met een groep A carb haal je never nooit de 213 pk, dat is gewoon onmogelijk.
MB performance haalt dat wel maar dan wel met injectie.
Volgens mij heeft ie dat nog wel gehaalt met de dubbele carb set-up en dan dik 2 bar. Draaide die ook dik over de 200 aan de wielen.
Met 1 carb lijkt het eerder 200 aan de kruk-as in dit geval.
R5GTT. Drive it like you stole it
Jammer dat er geen AFR en EGT is gemeten, zeker met een carb. Het lijkt erop dat er niet genoeg lucht in wil in het middentoerengebied.
Feit is wel dat die motor nog wat aandacht nodig heeft om er een meer bruikbare powerband uit te halen. Verder heb ik serieus mijn twijfels bij de betrouwbaarheid wanneer je dit soort waarden uit een gtt blokje gaat halen.
Feit is wel dat die motor nog wat aandacht nodig heeft om er een meer bruikbare powerband uit te halen. Verder heb ik serieus mijn twijfels bij de betrouwbaarheid wanneer je dit soort waarden uit een gtt blokje gaat halen.