"felle" reactie aangepast, niks persoonlijk tegen Arjen, twas meer een deel frustratie van hoe het hier de laatste tijd aan toe gaat en hoe de "potentieëlle kopers" met je omgaan.
Ken het probleem. Als ik Honda NS400R onderdelen probeerde te verkopen (en die zijn echt heel zeldzaam) en daar al een spotprijsje voor vroeg (om snel van het spul af te zijn) kreeg ik eindeloos veel mailtjes van mensen die honderd foto's wilden hebben en dan ook nog de helft van de prijs boden.
Gewoon bellen, komen kijken en aftikken met die hap.
Dat jullie het zo hebben opgelost heren.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Blijft een kriem dat ding, kan me nog herineren dat Robert dB er destijds naar zocht, toen wassie ook nergens te krijgen.
Misschien dat JPS nog iets weet, maar vrees dat je zelf creabea moet zijn.
-jo- schreef:Ik heb er gewoon 2 liggen maar gaan enkel voor goud geld weg of ga ze zelf gebruiken. Bij mij zijn de kerstman tijden ook voorbij en schakel over naar het franse systeem. Wie echt wat wil betaald er ook voor.
Ik weet ze ook wel uit te halen, geen probleem.
Het is waar wat Jo zegt, het is niet zo dat hij/ik of wie dan ook iets weten uit te halen voor een lachertje, en het dan voor veel meer geld verkopen. Wanneer iemand iets speciaals wil tegenwoordig, dan betaald hij er ook echt voor.
Wat zou er loos kunnen zijn als ik met draaiende motor geen enkele versnelling kan kiezen en wel met motor uit ?? De motor slaat dan aan in versnelling zeg maar.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Damn... Beste is dan blok eruit te halen met subframe vanaf onder ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ik denk dat ie m in de neutraal kan starten, maar dan niet meer kan schakelen aangezien de koppeling niet meer ontkoppeld.
Zet je motor af, dan kun je natuurlijk wel schakelen.
Doet de bediening in de bak het wel, die hevel zit niet scheef?
Kijk ook eens of de rubber afscherming van die koppelingsbediening niet ertussen klemt/erlangs gefrot zit. Dat heb ik eens gehad, die dingen scheuren toch na verloop van tijd en dan blijft t niet goed meer op zijn plek. Dan trap je wel wat in maar bedien je de drukgroep niet genoeg.
welke remvloeistof is het beste geschikt voor clio16v? zelfde spul als wat een dealer erin zou gieten? of kan je er beter wat betere performance spul ingieten?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ik weet alleen dat het kookpunt een stuk hoger ligt en daardoor fading d.m.v. vapour-lock nihil / een heel stuk minder is.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Nou dot 5.1 is lang niet altijd het best, de Motul 600 waar de starlet mee reed, deed het veel beter dan diverse 5.1's en dat is praktisch gezien een DOT4.
Je hebt ook van die blauwe racing vloeistof, kan ff niet op de naam komen maar is serieus, dat is ook DOT4.
Silicone basis is toch veel comprimeerbaarder ? Zover ik weet ik dat totaal ongeschikt voor race-doeleinden.
Ook kun je een race-vloeistof hebben met een heel hoog droog kookpunt (dry boilingpoint), terwijl het nat kookpunt heel laag is. Dit is dan een lage DOT (Dot 3) terwijl hij droog de eigenschappen heeft van dot 5.1 of beter.
Dot 4 is niet siliconenbasis !
DOT 3, 4 en 5.1 zijn dat niet, DOT 5 is wel siliconenbasis.
Voor de rest geloof ik dat het idd erg interessant spul is, lees net hun site.
Kookpunten van die Blue Racing zijn minstens DOT 5.1, ik probeer te vinden waarom ze het toch klassificeren als n dot 4. DOT 5.1 is wel 'dunner' en werkt beter in ABS systemen op motorfietsen wat ik zo kon vinden.
Het voordeel van DOT 5 is dat het geen water aantrekt. Siliconen en water mengen niet. Dat betekend dat de remvloeistof behoorlijk duurzaam is. Dot 3, 4 en 5.1 moeten op den duur vervangen omdat het waterpercentage groter is. Ook is dot5 niet zo agressief
Echter dot 5 (silicone) is meer samendrukbaar dan de 3,4 en 5.1 varianten. Dat betekent dat voor het racen DOT 5 niet handig is, dot 3, 4 en 5.1 geven beter gevoel. Bovendien wordt met racen regelmatig vervangen, waardoor het wateropnameprobleem nagenoeg nihil is.
Dus voor mijn 'normaal' gebruik waarbij ik toch betere remperformance wil dan standaard 16v zou ferodo 5.1 wel geschikt zijn? icm mijn d2500 remblokken en sandtler remschijven type s. (gaten en groef )
Ik lees hier af en toe een beetje mee (gewoon omdat ik autotechniek wel interessant vind) maar nu snap ik ff iets niet... Hoezo is er een droog en nat kookpunt van remvloeistof??? Kan iemand me dat uitleggen, gewoon omdat ik er nieuwsgierig naar ben
Remvloeistof heeft de (vervelende) eigenschap om water(damp) uit de lucht in zich op te nemen.
Hierdoor wordt het kookpunt verlaagd.
Een droog kookpunt wil zeggen kookpunt bij fris en nieuwe vloeistof (droog is dan: zonder water).
Een nat kookpunt is het kookpunt bij +/- 3% wateropname. Zeg eens na 2 jaar gebruik (vandaar ook de wisseltermijn).
Als je altijd ververst boeit het nat kookpunt je eigenlijk niks (racen). Maar fabrieksauto's wel weer, want ook als mensen nooit verversen (jaja die heb je ) moet de boel veilig blijven.
Dank je voor je uitleg Riël Weer wat geleerd! Hmm, en over dat verversen moet ik eens heel hard gaan nadenken wanneer dat gedaan is Tijd om gebruik te gaan maken van mijn ANWB gratis check up
hoop dat dit hier goed staat, ik zit namelijk met het volgende.
bij aankoop werken mijn mistlampen voor niet, geen spanning op de stekkers bij de lampen zelf, zekering is nog goed. controlelampje op het dashboard gaat niet branden. is er een manier om mn relais te controleren?
en branden de mistlampen alleen in combinatie met andere verlichting?
Groeten, Steef