ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Arjen schreef:
-jo- schreef::popcorn: :beer:

"felle" reactie aangepast, niks persoonlijk tegen Arjen, twas meer een deel frustratie van hoe het hier de laatste tijd aan toe gaat en hoe de "potentieëlle kopers" met je omgaan.
Ken het probleem. Als ik Honda NS400R onderdelen probeerde te verkopen (en die zijn echt heel zeldzaam) en daar al een spotprijsje voor vroeg (om snel van het spul af te zijn) kreeg ik eindeloos veel mailtjes van mensen die honderd foto's wilden hebben en dan ook nog de helft van de prijs boden.

Gewoon bellen, komen kijken en aftikken met die hap.
(Y) Dat jullie het zo hebben opgelost heren. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Blijft een kriem dat ding, kan me nog herineren dat Robert dB er destijds naar zocht, toen wassie ook nergens te krijgen.

Misschien dat JPS nog iets weet, maar vrees dat je zelf creabea moet zijn.
-jo- schreef:Ik heb er gewoon 2 liggen maar gaan enkel voor goud geld weg of ga ze zelf gebruiken. Bij mij zijn de kerstman tijden ook voorbij en schakel over naar het franse systeem. Wie echt wat wil betaald er ook voor. :)
Ik weet ze ook wel uit te halen, geen probleem.

Het is waar wat Jo zegt, het is niet zo dat hij/ik of wie dan ook iets weten uit te halen voor een lachertje, en het dan voor veel meer geld verkopen. Wanneer iemand iets speciaals wil tegenwoordig, dan betaald hij er ook echt voor.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Wat zou er loos kunnen zijn als ik met draaiende motor geen enkele versnelling kan kiezen en wel met motor uit ?? De motor slaat dan aan in versnelling zeg maar.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Drukgroep/koppeling lijkt me wel een goede oorzaak (Y)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zo'n vermoeden hadden we ook al..... (Y)

Damn... Beste is dan blok eruit te halen met subframe vanaf onder ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Vraag Reinier eens. Ik had begrepen dat de motor kon blijven zitten.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

sjonge das echt vette pech Arco. (N)
Dit kon ik ook niet zien aankomen
Hoogstwaarschijnlijk idd je drukgroep en koppeling geknapt.

Beste idd met subframe en al naar onderen omdat ie ook nog stuurbekrachtiging en ABS heeft is dat het makkelijkste.

waar en hoe is ie stuk gegaan? (nog wel thuisgekomen?)
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Met betrekking tot Renault heb je wel elke keer pech Arco... :@

Daar staat die dan:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier vermoeden ze ook je koppelling en/of druklager...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Maar wat heeft dat dan te maken met al dan niet draaiende motor?

dat zou toch geen verschil maken?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik denk dat ie m in de neutraal kan starten, maar dan niet meer kan schakelen aangezien de koppeling niet meer ontkoppeld.

Zet je motor af, dan kun je natuurlijk wel schakelen.


Doet de bediening in de bak het wel, die hevel zit niet scheef?
Kijk ook eens of de rubber afscherming van die koppelingsbediening niet ertussen klemt/erlangs gefrot zit. Dat heb ik eens gehad, die dingen scheuren toch na verloop van tijd en dan blijft t niet goed meer op zijn plek. Dan trap je wel wat in maar bedien je de drukgroep niet genoeg.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

welke remvloeistof is het beste geschikt voor clio16v? zelfde spul als wat een dealer erin zou gieten? of kan je er beter wat betere performance spul ingieten? :)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik gebruik ferodo dot 5.1
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ik heb er ook DOT5.1 inzitten; in de 19 dan. Niet van Ferodo, maar van een ander merk, kan er alleen ff niet opkomen.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Bardahl, OMP ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Ik heb ook Ferodo DOT 5.1
Prima spul, maar elke ander merk met de klassering DOT 5.1 zal ook voldoen.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

heeft 5.1 nog nadelige eigenschappen tegenover 4? eerder vocht vast houden ofzo?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Niet dat ik weet.

Ik weet alleen dat het kookpunt een stuk hoger ligt en daardoor fading d.m.v. vapour-lock nihil / een heel stuk minder is.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

kortere 'houdbaarheid' toch? dus eerder verversen?
(en duurder)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Niet echt iets over kunnen lezen behalve het hogere kookpunt en de hogere prijs. (laatse 1/3 deel van de pagina)

http://www.stoptech.com/tech_info/wp_br ... d_1a.shtml
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

ik heb er ook geen verstand van hoor, dacht dat ooit eens gehoord te hebben ;)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou dot 5.1 is lang niet altijd het best, de Motul 600 waar de starlet mee reed, deed het veel beter dan diverse 5.1's en dat is praktisch gezien een DOT4.

Je hebt ook van die blauwe racing vloeistof, kan ff niet op de naam komen maar is serieus, dat is ook DOT4.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

die blauwe heb ik ook in de cup clio remt super!!!

en wordt veel gebruikt in oldtimers omdat het bijna niet verouderd is op silicone basis.
merk is ATE en wordt verkocht door remservice utrecht
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Silicone basis is toch veel comprimeerbaarder ? Zover ik weet ik dat totaal ongeschikt voor race-doeleinden.

Ook kun je een race-vloeistof hebben met een heel hoog droog kookpunt (dry boilingpoint), terwijl het nat kookpunt heel laag is. Dit is dan een lage DOT (Dot 3) terwijl hij droog de eigenschappen heeft van dot 5.1 of beter.

Voor racerij natuurlijk erg geschikt.

Voorbeeld:

http://www.race-shop.nl/?id=raceshop&cm ... ct_id=3823

heeft een kookpunt van 313, maar toch maar een dot 4 (terwijl dot 4 maar 230 hoeft te halen).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

remt super totaal nergens geen last van!

Super Blue Racing heet het en is een DOT 4

Kookpunt is 280 graden celcius

Nat Kookpunt is 198 graden celcius

kan gemengd worden met DOT 5,1
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dot 4 is niet siliconenbasis !
DOT 3, 4 en 5.1 zijn dat niet, DOT 5 is wel siliconenbasis.

Voor de rest geloof ik dat het idd erg interessant spul is, lees net hun site.

Kookpunten van die Blue Racing zijn minstens DOT 5.1, ik probeer te vinden waarom ze het toch klassificeren als n dot 4. DOT 5.1 is wel 'dunner' en werkt beter in ABS systemen op motorfietsen wat ik zo kon vinden.


Het voordeel van DOT 5 is dat het geen water aantrekt. Siliconen en water mengen niet. Dat betekend dat de remvloeistof behoorlijk duurzaam is. Dot 3, 4 en 5.1 moeten op den duur vervangen omdat het waterpercentage groter is. Ook is dot5 niet zo agressief

Echter dot 5 (silicone) is meer samendrukbaar dan de 3,4 en 5.1 varianten. Dat betekent dat voor het racen DOT 5 niet handig is, dot 3, 4 en 5.1 geven beter gevoel. Bovendien wordt met racen regelmatig vervangen, waardoor het wateropnameprobleem nagenoeg nihil is.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

Dus voor mijn 'normaal' gebruik waarbij ik toch betere remperformance wil dan standaard 16v zou ferodo 5.1 wel geschikt zijn? icm mijn d2500 remblokken en sandtler remschijven type s. (gaten en groef :P ) ;)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

5.1 geeft geen betere performance.
5.1 heeft alleen hogere grenzen :)

Maar het zou zeker voldoen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

Ok zal ff kijken waar ik die aan kan schaffen :)
Miekje16V
Berichten: 2790
Lid geworden op: do 12 jan 2006 22:02
Locatie: Zevenaar

Ik lees hier af en toe een beetje mee (gewoon omdat ik autotechniek wel interessant vind) maar nu snap ik ff iets niet... :~ Hoezo is er een droog en nat kookpunt van remvloeistof??? Kan iemand me dat uitleggen, gewoon omdat ik er nieuwsgierig naar ben :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Remvloeistof heeft de (vervelende) eigenschap om water(damp) uit de lucht in zich op te nemen.
Hierdoor wordt het kookpunt verlaagd.

Een droog kookpunt wil zeggen kookpunt bij fris en nieuwe vloeistof (droog is dan: zonder water).

Een nat kookpunt is het kookpunt bij +/- 3% wateropname. Zeg eens na 2 jaar gebruik (vandaar ook de wisseltermijn).

Als je altijd ververst boeit het nat kookpunt je eigenlijk niks (racen). Maar fabrieksauto's wel weer, want ook als mensen nooit verversen (jaja die heb je ) moet de boel veilig blijven.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Miekje16V
Berichten: 2790
Lid geworden op: do 12 jan 2006 22:02
Locatie: Zevenaar

Dank je voor je uitleg Riël Weer wat geleerd! :beer: Hmm, en over dat verversen moet ik eens heel hard gaan nadenken wanneer dat gedaan is :~ Tijd om gebruik te gaan maken van mijn ANWB gratis check up :p
Synchro
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 2 dec 2007 19:07
Locatie: Hulsberg

hoop dat dit hier goed staat, ik zit namelijk met het volgende.

bij aankoop werken mijn mistlampen voor niet, geen spanning op de stekkers bij de lampen zelf, zekering is nog goed. controlelampje op het dashboard gaat niet branden. is er een manier om mn relais te controleren?
en branden de mistlampen alleen in combinatie met andere verlichting?
Groeten, Steef
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

mistlampen branden altijd alleen icm minimaal stadslicht.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Synchro
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 2 dec 2007 19:07
Locatie: Hulsberg

oke, weet ik alweer wat meer, maar ook dit geprobeerd omdat dit me logisch leek, maar nog steeds niks daar.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Zou de knop wellicht defect zijn?
Plaats reactie