ACT: 5 GT Turbo
Hoi, weet iemand hoe het dashboard precies vast zit?
Wil uit de witte sloper het dashboard halen om over te zetten in de blauwe.
Op de uiteinden zitten die clips onder het dashboard, ik heb ook de kabels van de draaiknoppen los.
Hoe verwijder ik de motorklep-ontgrendeling? Waar zit het dashboard nog meer vast?
Verder komt er in de blauwe woensdag ook een nieuw open dak, dat oude dak bleef maar lekken, spullen waren er niet meer voor te krijgen.
Wil uit de witte sloper het dashboard halen om over te zetten in de blauwe.
Op de uiteinden zitten die clips onder het dashboard, ik heb ook de kabels van de draaiknoppen los.
Hoe verwijder ik de motorklep-ontgrendeling? Waar zit het dashboard nog meer vast?
Verder komt er in de blauwe woensdag ook een nieuw open dak, dat oude dak bleef maar lekken, spullen waren er niet meer voor te krijgen.
Laatst gewijzigd door R34L op vr 1 mei 2009 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Motorkapvergrendeling hoeft niet los.
Je dashboard wordt vooral vastgehouden door 3 clips bij je voorruit. Deze krijg je het beste los door een lange schroevendraaier door de ventilatieroosters bij de voorruit te steken en het dashboard omhoog te wippen. Wel uitkijken dat je de ventilatieroosters niet te erg beschadigd.
Daarna zie je vanzelf wel of er nog iets in de wegzit, ik zou wel de stuurkolom nog even laten zakken (2 bouten en 2 moeren).
Succes
Je dashboard wordt vooral vastgehouden door 3 clips bij je voorruit. Deze krijg je het beste los door een lange schroevendraaier door de ventilatieroosters bij de voorruit te steken en het dashboard omhoog te wippen. Wel uitkijken dat je de ventilatieroosters niet te erg beschadigd.
Daarna zie je vanzelf wel of er nog iets in de wegzit, ik zou wel de stuurkolom nog even laten zakken (2 bouten en 2 moeren).
Succes

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Thnx guys, bij de asbak heb ik ook al los.
Meeste stekkers ook, wil alleen weten of er nog speciaaltjes zijn, ik wil dit dashboard er netjes uit halen.
Morgen weer verder
Meeste stekkers ook, wil alleen weten of er nog speciaaltjes zijn, ik wil dit dashboard er netjes uit halen.
Morgen weer verder

Laatst gewijzigd door R34L op vr 1 mei 2009 21:12, 2 keer totaal gewijzigd.
In de categorie goed geld:
En is vorig jaar nov. getaxeerd op een bedrag van 12000 euro
En een linkje: XS-44-RNOnder de 8000 euro worden de biedingen niet serieus genomen.
Zonde om daar een BBQ van te maken


1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Die raakt 'm ook niet echt kwijt .... 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ja 8000 euro ? Hallo zeg ... Mag ie er wel aan uitgegeven hebben maar zo werkt de markt nu eenmaal niet 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
en spiegelsSteven schreef:En als ie zo origineel moet zijn, zet dan op z'n minst een originele grille erin.
Oh ja, dat was met het knopje onder de spiegelsGeheim deurslot

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
En motorkap.Wouter de Wit schreef:en spiegelsSteven schreef:En als ie zo origineel moet zijn, zet dan op z'n minst een originele grille erin.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
en spoiler....Arco Straver schreef:En motorkap.Wouter de Wit schreef:en spiegelsSteven schreef:En als ie zo origineel moet zijn, zet dan op z'n minst een originele grille erin.
Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
BBQ-jacco- schreef:In de categorie goed geld:
En is vorig jaar nov. getaxeerd op een bedrag van 12000 euroEn een linkje: XS-44-RNOnder de 8000 euro worden de biedingen niet serieus genomen.
Zonde om daar een BBQ van te maken![]()



Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
[img]http://www.postimage.org/aVG88x9.jpg[/img]
BBQtje dicht
[img]http://www.postimage.org/PqRBMV9.jpg[/img]
BBQtje open
[img]http://www.postimage.org/PqRCJMA.jpg[/img]
3 milimeter dik gegalvaniseerd plaatstaal is errug lastig te slijpen....maar het is wel een mooie binnenkant voor de BBQ geworden
BBQtje dicht
[img]http://www.postimage.org/PqRBMV9.jpg[/img]
BBQtje open
[img]http://www.postimage.org/PqRCJMA.jpg[/img]
3 milimeter dik gegalvaniseerd plaatstaal is errug lastig te slijpen....maar het is wel een mooie binnenkant voor de BBQ geworden
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Mensen van BB5, heb nog wel n front, quanta kosta die ombouw?
Leveren jullie m ook op pootjes?
Ubergaaf
Leveren jullie m ook op pootjes?
Ubergaaf

-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: di 11 mar 2008 20:09
- Locatie: Venlo
- Contacteer:
Hoe hoog is de oliedruk bij een gtt die van mij geeft 4 bar aan .
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Bij een olietemperatuur van 80 hoort het standaard zo te zijn dat ie
- stationair boven de 1 bar oliedruk hoort te hebben
- bij 4000 toeren een oliedruk van boven de 3 bar hoort te hebben
(volgens het cupboek van 89.)
- stationair boven de 1 bar oliedruk hoort te hebben
- bij 4000 toeren een oliedruk van boven de 3 bar hoort te hebben
(volgens het cupboek van 89.)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: di 11 mar 2008 20:09
- Locatie: Venlo
- Contacteer:
Hij geeft stationair al 4 bar maar ik zal eens kijken of ik een externe meter aan kan sluiten want ik had gelezen dat de meter een een gtt niet al te best is.
Ps kan ik dat cupboek ook ergens krijgen?
Ps kan ik dat cupboek ook ergens krijgen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Voor het cupboek moet je antoine eens even een PM sturen, die heeft hem ergens op een server staan.Gé GTX/GTT schreef:Hij geeft stationair al 4 bar maar ik zal eens kijken of ik een externe meter aan kan sluiten want ik had gelezen dat de meter een een gtt niet al te best is.
Ps kan ik dat cupboek ook ergens krijgen?

Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Je krijgt zo een e-mail binnen van ruim 3 MB groot.
Is een .RAR bestand. Dus ff uitpakken en je hebt het.
Is een .RAR bestand. Dus ff uitpakken en je hebt het.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: di 11 mar 2008 20:09
- Locatie: Venlo
- Contacteer:
Ik heb 'm bedanktArco Straver schreef:Je krijgt zo een e-mail binnen van ruim 3 MB groot.
Is een .RAR bestand. Dus ff uitpakken en je hebt het.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Gé GTX/GTT schreef:Ik heb 'm bedanktArco Straver schreef:Je krijgt zo een e-mail binnen van ruim 3 MB groot.
Is een .RAR bestand. Dus ff uitpakken en je hebt het.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Wist niet waar ik het kon plaatsen dus dan maar hier.
Iemand die meer weet van de : NT-70-VG
83000 km en dan al drijfstang langers vervangen ?!
Wat is er anders aan fase 1/2?
- Bumper (ombouw)
- Motor (olie en watergekoelde turbo)
Iemand die meer weet van de : NT-70-VG
83000 km en dan al drijfstang langers vervangen ?!
Wat is er anders aan fase 1/2?
- Bumper (ombouw)
- Motor (olie en watergekoelde turbo)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
- veerpoten (phase II korter)
- topschotels van de veerpoten
- ontstekingsunit
- stoelbekleding interieur
- topschotels van de veerpoten
- ontstekingsunit
- stoelbekleding interieur
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
RE208 ontsteking (meestal)
Koelsysteem
Ander interieur
Grille, bumpers, skirts en wielkastverbreders
Kop van het blok schijnt ook anders te zijn
En zo zullen er nog wel meer dingen zijn die anders zijn...
Koelsysteem
Ander interieur
Grille, bumpers, skirts en wielkastverbreders
Kop van het blok schijnt ook anders te zijn
En zo zullen er nog wel meer dingen zijn die anders zijn...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Verstuurd.tutuur schreef:mag ik ook mailtje met CUPboek??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: di 11 mar 2008 20:09
- Locatie: Venlo
- Contacteer:
Vraagje, ik heb op de slang van de carter ontluchting die normaal in de slang na het lucht filter uit komt een filter geplaatst zie foto.
[img]http://i381.photobucket.com/albums/oo25 ... 9068-1.jpg[/img]
Nu is mijn vraag is het normaal dat daar zoveel lucht door word aangezogen?
[img]http://i381.photobucket.com/albums/oo25 ... 9068-1.jpg[/img]
Nu is mijn vraag is het normaal dat daar zoveel lucht door word aangezogen?