ACT: Clio Williams

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
ronald clio

Geert schreef:prijs? :p
Het pompje kost: 330,- euro. De korting is er dan al af.. haha. :lol:
williams

heb even een vraagje. Ik weet dat er hier kenners zitten dus mijn vraag is de volgende :

Ik ben van plan om mijn clio williams te verkopen. Hij is van het jaar 1995 en heeft nu 95000 km.
Nu is hij wel volledig veranderd, herspoten, en volledige bodykit erop, andere velgen....

Linkje met foto's :

http://www.car-tuning.be/index.php?main=viewcars&id=47

Enig idee wat ik als vraagprijs kan geven?
canonballman

ronald clio schreef:
Geert schreef:prijs? :p
Het pompje kost: 330,- euro. De korting is er dan al af.. haha. :lol:
Poe, nog in geen 330 jaar zou ik DAT betalen voor zon zeikpompje, maar ben dan ok wel een cheapass
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Ik wou zeggen, er zijn nog zat goede pompen te vinden.. zo vaak gaan die ook weer niet stuk. volgens mij zijn ze nog hetzelfde ook als de Clio 16V pomp en daar heb ik er al 4 van liggen :p
Tim
Car: E36 M3

williams schreef:heb even een vraagje. Ik weet dat er hier kenners zitten dus mijn vraag is de volgende :

Ik ben van plan om mijn clio williams te verkopen. Hij is van het jaar 1995 en heeft nu 95000 km.
Nu is hij wel volledig veranderd, herspoten, en volledige bodykit erop, andere velgen....

Linkje met foto's :

Het is geen originele Williams meer, je moet er ook echt een liefhebber voor vinden dus ik vrees dat het een stuk onder de normale gemiddelde prijs van een originele Williams uit zal komen.

Meer in de richting van een Clio 16V, daar nog iets boven op in verband met de Williams motor maar dan zit je naar mijn mening toch wel aan het maximum wat je er voor zal krijgen.

Al kun je natuurlijk iemand vinden die er veel geld voor wil geven, goed zoeken is het devies :)
tutuur
Clubsponsor

eigenlijk wel zonde om dit te doen met een willy maar vind het wel een stoer karretje!!!!
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Tim schreef:
williams schreef:heb even een vraagje. Ik weet dat er hier kenners zitten dus mijn vraag is de volgende :

Linkje met foto's :

Het is geen originele Williams meer, je moet er ook echt een liefhebber voor vinden dus ik vrees dat het een stuk onder de normale gemiddelde prijs van een originele Williams uit zal komen.

Meer in de richting van een Clio 16V, daar nog iets boven op in verband met de Williams motor maar dan zit je naar mijn mening toch wel aan het maximum wat je er voor zal krijgen.

Al kun je natuurlijk iemand vinden die er veel geld voor wil geven, goed zoeken is het devies :)
Zo'n auto gewoon te koop zetten voor het bedrag dat jij er voor wil hebben en gewoon afwachten, verwacht niet dat je zo'n auto binnen een week kwijt bent.. maar er zijn nog wel eens mensen die genoeg geld over hebben voor zoiets. :)
LotuzClioWilliams

Op een paar kleinigheden na (lampen en de spiegels) vind ik dit toch wel een erg gave Clio. Is het een originele Dimma bodykit? In ieder geval vind ik het mooi dat hij geen "Testarossa sleuven" in de achterschermen heeft. En de kleur vind ik ook super. Doet me denken aan één van m'n vorige wagens: http://www.peugeotperformance.net/galle ... g_0024.jpg
williams

het is geen dimma kit, de tuner heeft dit zelf gemaakt speciaal voor deze auto. Hij heeft er bijna 2 jaar aan gewerkt.
Het is met spijt in mijn hart dat ik hem moet weg doen, want hij is zeer uniek en rij er enorm graag mee, maar ik ben het beu hier in belgie kwa keuring. Iedere keer kost het mij een smak geld om de wagen gekeurd te krijgen en heb het er niet meer voor over.
Hopelijk vindt ik iemand die intresse heeft in het wagentje en die er ook zorg voor zal dragen zoals ik altijd heb gedaan.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

JoostS
Contacteer:

Even een vraagje, ik ben aan het rondkijken voor een eerste eigen auto.
En als rallyminded persoon spreekt een Clio Williams mij erg aan.
Probleem is alleen dat ik geen idee heb wat nou precies de (jaarlijkse) kosten zijn.

- Wat betaal je ongeveer voor een goede Clio Williams op dit moment? Ik weet dat er niet vaak aangeboden worden, maar toch zou ik een beetje een richtbedrag willen weten. Praat je dan over € 2500,-, € 4000,- of nog meer?

- Wat ben je kwijt aan jaarlijks onderhoud? Dus met olie e.d., maar ook een aantal reparaties die misschien nodig zijn. (ik heb het aankoopadvies-topic doorgelezen)

- Ik ben zelf niet handig met techniek, is het dan wel verstandig om over te gaan tot de aanschaf van een Williams? Ondanks dat ken ik wel iemand die bij een Renault dealer werkt en ook nog wel eens thuis wat reparaties uitvoert, dus dat zou nog wel een optie zijn.

- Wat zijn de grootste verschillen die je merkt tussen een Williams 2.0 en een 1.8 16V? Qua specificaties op autoweek zie je dat het een motorisch verschil is, maar wat zijn andere dingen die je merkt?

- Heeft een 1.8 16V zoals deze deze minder onderhoud nodig dan een Williams? Ze zijn sowieso een stuk goedkoper in aanschaf, in onderhoud ook?

Zo een paar vraagjes, hoop dat jullie er een antwoord op kunnen geven.
Nederland is sowieso een Williams-liefhebber rijker, wellicht dat het ook een Williams-bezitter wordt. ;)
Ik stap zo maar weer eens in de 2003 Clio van m'n moeder. :wink:
Geert
Contacteer:

Het onderstel ik breder, de motor heeft niet alleen 200cc meer maar ook veel koppel door de diesel krukass, het interieur is kwalitatief beter en mooier. En omdat ze exclusiever zijn een stuk duurder. maar een echte goede williams is vaak goed onderhouden en zal je niet snel in de steek laten. Dit is bij een 16v van 1000 euro natuurlijk een ander verhaal. Een echte goede williams met niet al te hoge km stand kost je al gouw 5000 tot zelfs 6000 euro.

kwa onderhoud niet duurder dan een 16v. maar exacte prijzen liggen erg veel aan je rij gedrag en natuurlijk het aantal kilometers per jaar. Eigenlijk gewoon onderhoud zoals je dat bij elke auto tegen komt. Maar een echte williams liefhebber zal zijn beestje altijd in top vorm willen houden en zal dus veel meer geld uit geven dan normaal.

Het ligt dus erg aan jezelf.
JoostS
Contacteer:

Bedankt voor je reactie.
Het grote verschil tussen een Williams en een 1.8 16V is dus eigenlijk dat je vooral voor de exclusiviteit van een Williams betaald. (en natuurlijk de betere rij-eigenschappen)
Het voordeel is dan weer wel dat je er min of meer vanuit kunt gaan dat je met een liefhebbersauto te maken hebt als je een Williams koopt.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Je betaalt, in mijn ogen, echt niet alleen voor de exclusiviteit. Het is gewoon meer auto, in elk opzicht.

- Betere wegligging door o.a. bredere sporing voor
- Betere zitpositie door andere stoelen
- Meer vermogen en koppel (kijk niet naar 0-100 tijden op topsnelheid, de motor is echt voelbaar krachtiger, vooral onderin)
- Mooier uiterlijk (is natuurlijk een kwestie van smaak)
- Waardevast(er)

Ga maar eens een proefrit maken in een gewone 16V en daarna in een Williams. Er zit echt wel een flink verschil tussen.

Of jij het het geld waard vind is iets wat je zelf moet beslissen. :)

Mijn advies: zoek heel goed naar een goede auto. Koop niet de eerste die je tegenkomt, als er puntjes aan zitten. Ze zijn schaars, maar beter koop je direct een goede. Kost wel wat meer natuurlijk... :)

Edit: Typo :)
Laatst gewijzigd door Merijn op do 7 mei 2009 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Geert
Contacteer:

klopt, een williams is meestal beter onderhouden en ook zeker wel sneller. Maar er zwerven ook genoeg williamsen rond die nodig onderhoud nodig hebben. Een williams van 2500 euro zal denk ik technisch niet veel beter zal zijn dan een 16v van 1000 euro. Als je handig bent geen probleem maar wil je zekerheid dan komt een williams op minimaal 5000 euro en voor een 16v 2500 euro.
Steven
Car: M536

Ik zou zeggen dat je met 3500-4000 toch ook wel een aardige kunt hebben.

Fijnste is als de distributie (met waterpomp) en koppeling net gedaan is, de bak nog goed schakelt en geen overmatige speling in het diff vertoond (met de bij behorende schaapgeluiden). De motor moet niet extreem veel olie verbruiken. Dan heb je de grootste killers wel te pakken.
Carroserie is met name de roest op de achterschermen rond de wielkasten wel nasty, maar dat is snel te zien.

Verder ist allemaal niet zo rampzalig.
JoostS
Contacteer:

Merijn schreef:Je betaalt, in mijn ogen, echt niet alleen voor de exclusiviteit. Het is gewoon meer auto, in elk opzicht.

- Betere wegligging door o.a. bredere sporing voor
- Betere zitpositie door andere stoelen
- Meer vermogen en koppel (kijk niet naar 0-100 tijden op topsnelheid, de motor is echt voelbaar krachtiger, vooral onderin)
- Mooier uiterlijk (is natuurlijk een kwestie van smaak)
- Waardevast(er)

Ga maar eens een proefrit maken in een gewone 16V en daarna in een Williams. Er zit echt wel een flink verschil tussen.

Of jij het het geld waard vind is iets wat je zelf moet beslissen. :)

Mijn advies: zoek heel goed naar een goede auto. Koop niet de eerste die je tegenkomt, als er puntjes aan zitten. Ze zijn schaars, maar beter koop je direct een goede. Kost wel wat meer natuurlijk... :)
Dat hij qua uiterlijk mooier is, dat is een ding wat zeker is. :D
Zitpositie moet op zich wel goedkomen omdat ik er toch deze kuipstoelen in wil monteren. Die staan hier op zolder te wachten tot m'n eerste eigen auto. ;)

Ik denk ook wel dat het een groot verschil is in rijgedrag tussen een Williams en een 1.8 16V en moet misschien ook maar eens wat proefritjes gaan maken. Het scheelt natuurlijk wel dat ik een 1.2 16V fase 2 gewend ben en het dus al een verademing is als ik een vlotte auto onder m'n kont heb die niet helemaal overhelt op een rotonde. :P

Geert en Steven ook bedankt voor jullie reactie, ik heb nu in ieder geval wel een beetje een idee van de prijzen.
Die aandachtspunten die Steven noemt kwam ik ook al tegen in verschillende topics hier op het forum.

Ik ga sowieso eens even goed rondkijken en dit forum een beetje in de gaten houden, hier zitten toch de liefhebbers die een beetje weten wat de verschillende auto's voor achtergrond hebben. (zeker van de Williamsen)
Geert
Contacteer:

ik denk dat de orginele kuipstoeltje van de williams net zo goed zitten als die sparco dingen. En de orginele zien er 10 keer beter uit in een williams. Puur mijn mening maar een williams is op zijn mooist als hij orgineel is.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

@Joost,

mocht je straks kuipstoelframe's zoeken voor je clio, ik heb hier nog en linker en rechter liggen. :wink:

Zie: HIER

Gr.Gerald
JoostS
Contacteer:

Geert schreef:ik denk dat de orginele kuipstoeltje van de williams net zo goed zitten als die sparco dingen. En de orginele zien er 10 keer beter uit in een williams. Puur mijn mening maar een williams is op zijn mooist als hij orgineel is.
Sowieso is een compleet originele Williams het mooist, maar mochten de stoelen in slechte staat zijn dan heb ik liever de Sparco's erin. (zeker als het een 1.8 16V wordt)
Gerald schreef:@Joost,

mocht je straks kuipstoelframe's zoeken voor je clio, ik heb hier nog en linker en rechter liggen. :wink:

Zie: HIER

Gr.Gerald
Deze staat meteen in m'n favorieten :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Een 16v heeft vaak slechte instapkanten aan de bestuurderskant, dus dan heb je wel wat aan je sparco's. Williams stoelen gaan in de regel erg lang mee, het enige wat je er wel eens aan ziet is het stiksel van de zitting wat loskomt.
PaulM

als ik jou was zou ik kijken naar een ph2 williams of 16v (grandprix). Die vind ik persoonlijk mooier en zowel in de 16v ph2/grandprix zitten de williams (type) stoelen.

willie ph2 zit meen ik geen nr plaatje op dash? als je dat toch liever hebt dan moet je voor de ph1 willie gaan :)

maargoed moet je zelf maar even kijken welke je liever hebt :)
Geert
Contacteer:

ik vind de phase 1 persoonlijk mooier :p leuk he smaak
antoine
Car: Renault Clio III RS

Joost heb ik je aangestoken met mij Renault spam topic's op Rallysport.nl? (Y) Heb je veel haast met de aanschaf? Anders mag je wel een keer een rondje meerijden wanneer ik bij mijn kennis ben.

Je mag ook reageren wanneer je terug komt van het Karten. :D
JoostS
Contacteer:

+Clio16v+ schreef:als ik jou was zou ik kijken naar een ph2 williams of 16v (grandprix). Die vind ik persoonlijk mooier en zowel in de 16v ph2/grandprix zitten de williams (type) stoelen.

willie ph2 zit meen ik geen nr plaatje op dash? als je dat toch liever hebt dan moet je voor de ph1 willie gaan :)

maargoed moet je zelf maar even kijken welke je liever hebt :)
Zo'n nr.plaatje op het dash hoef ik niet per se. :p
Over de Grand Prix kan ik niet echt veel vinden. Op zich ook niet gek als er maar 500 van gemaakt zijn. Wat zijn de opvallende dingen daaraan? En hoe zitten deze qua prijs?

Uiteindelijk denk ik dat een officiële Williams nog te duur voor me is, zeker met het nodige onderhoud wat je toch zult blijven houden.
Dus even beetje kijken naar wat alternatieven zoals een 1.8 16V, scheelt zo de helft in aanschafprijs en dat is best een verschil. "Goed is goed" zou m'n moeder zeggen. ;)
antoine schreef:Joost heb ik je aangestoken met mij Renault spam topic's op Rallysport.nl? (Y) Heb je veel haast met de aanschaf? Anders mag je wel een keer een rondje meerijden wanneer ik bij mijn kennis ben.

Je mag ook reageren wanneer je terug komt van het Karten. :D
Hehe, ijskarten bij de Uithof was wel erg gaaf zeg! Aanrader voor iedereen die eens lekker wil driften.
En hield het rallysport.nl-topic altijd wel beetje in de gaten, maar nu zegt het mij allemaal wat meer na me wat meer ingelezen te hebben over de verschillende uitvoeringen.

Echt haast erbij zit er niet, ben aan het rondkijken voor een baan in het basisonderwijs welke waarschijnlijk toch pas na de zomervakantie zal beginnen. Dus heb wel de tijd om verschillende sites/advertenties in de gaten te houden en een mooi exemplaar te zoeken.
Steven

Persoonlijk vind ik een 16v op meerdere fronten gewoon net niet, je zit te wachten op een krachtexplosie die gewoon uitblijft.
Enige manier om daarachter te komen is om te rijden met beide wagens, dan zul je zien hoeveel soepeler een Williams is en met name, zoals al eerder vermeld, onderin veel krachtiger.

Die waardes op papier moet je lekker aan de kant gooien, een goeie Willy draait 145-150 pk aan de wielen (~165 krukas) terwijl een echt goeie 16v net 120-125pk aan de wielen weet op te rochelen. Dat verschil is bijna het dubbele als wat autoweek neerzet.

Ik weet niet wat een goeie 16v doet met een G-tech, maar ik zit toch wel onder 6.5 sec naar de 100. 16v zal toch niet snel onder de 7 zitten schat ik zo.

Voor de grand prix verschillen moet je ff zoeken, maar dat soort interieurdingetjes zijn niet zo boeiend, al zijn die stoelen wel een verbetering.
Remon

GrandPrix verschilt op de volgende punten:

- Speciale blauwe lak (432)
- 15" Speedline Vega velgen
- Zelfde stoelen als Williams (andere bekleding)
- Genummerde oplage van 500 stuks
- Alle opties die op de 16v te krijgen waren (CV, Elec. ramen + spiegels, ABS, stuurbekrachtiging etc.)
- Radio Renault met stuurbediening

Technisch is hij verder hetzelfde als een gewone 16v :)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Iets zwaarder ook, geloof ik. En nooit in Nederland geleverd, dus altijd import.
Geert
Contacteer:

nadeel van de gp is toch wel de ABS en dat lelijke airbag stuurtje. Voor de rest zeker de mooiste 16v uitvoering.
Haas
Car: Megane RS

Merijn schreef:Iets zwaarder ook, geloof ik. En nooit in Nederland geleverd, dus altijd import.
dat krijg je he, met al die kutopties ;)
Remon

997 weegt hij inderdaad :grin:
JoostS
Contacteer:

Ahkeej, duidelijk :)
Zelf ben ik niet echt kapot van de velgen die standaard onder de GP liggen.
Na er zo heel wat uren over rondgezocht/gelezen te hebben denk ik dat het voor mij uiteindelijk toch een 1.8 16V wordt.
Wanneer ik in een Williams een proefrit ga doen is het mezelf alleen maar lekker maken, want die kan ik uiteindelijk toch niet betalen. (hoe gaaf ik ze ook vind! :worship: )

In ieder geval toch allemaal bedankt voor alle uitleg, je kunt duidelijk merken dat je hier op een liefhebbersforum zit die iedereen graag laat meegenieten. :)
Metalrick

Mijn Williams is net verkocht :-( Staat sinds december 2008 al stil eigenlijk (af en toe nog even een rondje mee gereden om het zaakje soepel te houden) Maar ik doe nu alle kilometers op de motor :) (weer eens wat heel anders dan een koekblik :P)

Moet wel zeggen, blijft de leukste auto die ik gehad heb, nog geen enkele auto gevonden/gereden die mij dezelfde grote grijns op het gezicht bracht.

Maar goed, het is beter om hem lekker te laten rijden dan alleen maar stil te laten staan :)
Steven

En toch, je zal niet de eerste zijn die eerst 16v rijd en daarna toch opene de motor te traag vind, Williamsblok wilt en uiteindelijk maar een hele Williams koopt.
Een van de laatste mooie voorbeelden is Tim S. :lol:

Dan nog maar ff wat maandjes doorsparen, Willy's zijn door de bank genomen vaak wel iets beter onderhouden als een 16v.
Remon

Ik zou nu ook wel een Williams willen voor de motor en de wegligging, maar voor de looks niet. Vindt gouden velgen niet echt mooi en als je die gaat vervangen is het al gelijk heiligschennis :p Ook de kleur van een GP (432) vindt ik véééél mooier dan 449 van de Williamsen. Het ideale voor mij zou een GP met Williams techniek zijn, of een Williams met GP looks :lol:
Plaats reactie