100 punten!canonballman schreef:Misschien dat het krukastandwiel pas vast komt te zitten zodra je de distributiepoelie erop hebt zittten, en aangepoeierd met de luchtsleutel. Dat ie dus geklemd wordt.
Je hebt immers geen spie in de krukas zitten die het tandwiel mee kan nemen.

precies, tegen de afdekkap over de motor. Bij mij wassie ook flink in/afgesleten. Vond het al matig en toen ik zo'n T-stukkie afbrak met mijn onhandige hoofd, was het al meteen klaarRonald1916V schreef:Die retourleiding is inderdaad een aanpassing, die andere ligt ergens tegenaan te schuren en gaat uiteindelijk lekken..

Goed, vandaag begonnen met de koppeling:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009424.jpg[/img]
past prima! Nog de buitenste rand van het vliegwiel opgeschuurd, doordat de vorige plaat daar niet zat is het wat gaan roesten/oxideren. Nu weer netjes schoon uiteraard.
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009425.jpg[/img]
Drukgroepie
Toen maar verder gegaan met mijn, inmiddels, grote vriend: de nokkenaspoelie!


Nou, lagerkap eraf gehaald en keerring eruit:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009426.jpg[/img]
ff schoonmaken:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009428.jpg[/img]
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009430.jpg[/img]
wat vloeibare pakking gehaald (uiteraard vergeten...

[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009432.jpg[/img]
voila, klaar is kees! Moet zeggen dat dat tooltje wat bij de nokkenaskeerring zit wel echt super werkt!


Daarna nog 'ff' de poelie van de dieselpomp eraf halen. Die moer was er zo af, maar die poelie....



Dan maar ff verder met de andere perikelen dei ik maar niet uit de bol krijg:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009433.jpg[/img]
de oliepomp
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009435.jpg[/img]
mooi schoon
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009437.jpg[/img]
zichtbare, maar niet volbare sporen
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009439.jpg[/img]
Kreeg de voelermaat er niet tussen, maar de speling is nihil. Als ik moet gokken, zeg ik 0.3 mm.
Krukas nog maar ff gecontroleerd:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009441.jpg[/img]
Drijfstang en hoofdlagerkap eraf gehaald. Er zat geen voelbare speling op, maar er was een tip binnen gekomen dat de cilinder aan distributiezijde wel een belangrijke was, wat betreft slijtage; zie onder:
Hoofdlagerkap:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009442.jpg[/img]
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009443.jpg[/img]
drijfstanlagerkap:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009444.jpg[/img]
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009446.jpg[/img]
Je ziet dat de lagers gebruikt zijn, maar ze voelen nog wel netjes glad aan. Krukas is absoluut niets op te zien. Wat denken jullie?
Al met al weer veel gedaan, maar baal wel van die kapotte poelie, had vandaag graag de D-riem erop gelegd. Nouja, dinsdag maar!
wordt vervolgd!
