Wouter GT Turbo ph II -> Zwart / Wit...

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Idd, lijkt me veiliger je druk elders te meten...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

tis niet echt een lekkere werkplek daar......

maarrrrr.... misschien kun je m lostikken met een centerpunt nadat je de motor goed warm hebt getrapt?
Boren kan altijd nog, maar zal nooit mijn 1e, 2e of 3e keus zijn... :~
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

wat is die sensor die net voor de restricor zit van de turbo dat is toch olie druk?
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Andrews (supercinq) schreef:dat is lekker balen zeg.
jij steek ter een hoop tijd en geld in.
en een ander waggelt er ff tegenaan.

wel ff iets anders
er kwam bij jou toch ook geen achterbank in terug??
waarom dan al die moeite voor uitklapbare ramen..
er zit dan toch nooit iemand
en dus gaan ze noit open,want zelf kun je er ook niet bij.

ik heb ze zelf ook vervangen door ''vaste'' ramen
ivm de rolkooi.
Mwoah vooral veel tijd, geld niet zo zeer. Daar heb ik hele goed afspraken over gemaakt 8) Maar ik blijf het onwijs kut vinden.

Dr komt geen bank meer in, maar had al niets houdertjes besteld dus dan maar klappertjes.
Als het goed is, krijg ik zondag die U-beugeltjes. Heb ze geruild voor iets wat ik toch over had.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Haas schreef:tis niet echt een lekkere werkplek daar......

maarrrrr.... misschien kun je m lostikken met een centerpunt nadat je de motor goed warm hebt getrapt?
Boren kan altijd nog, maar zal nooit mijn 1e, 2e of 3e keus zijn... :~
Ik heb het niet eens geprobeerd om em eruit te krijgen, dat heeft een vorig iemand al geprobeerd zo te zien |:

Ik ga wel opzoek naar een ander meetpunt(en). Moet er nog 2 hebben, olietemp en druk. Of kan ik de oliedruk doorverbinden met die uit het dashboard?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Mwah,

dat boren kun je altijd proberen zoals Steve zegt. Zo spannend is dat niet (Y) :)
ronald-cabrio
Berichten: 965
Lid geworden op: do 28 jun 2007 17:28
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

balen man van die deuk!

en het zit je ook niet mee met de 5

succes iig (Y)
Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Christian schreef:wat is die sensor die net voor de restricor zit van de turbo dat is toch olie druk?
precies, gewoon de orginele vervangen!
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Met de Dremel een klein sleufje er in slijpen en dan met een beiteltje rond tikken tot hij eruit komt.

Zoals Haas al zei. (Y)

Of een boutje er op lassen en dan als nog los draaien. :~
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hahaha als die boutkop is afgebroken, gaat je dat niet lukken met een beiteltje of er iets oplassen. Kan ik je nu al op een briefje geven :)

Draad verzwakken door op te boren, waarschijnlijk blijft ie op een gegeven moment op je boor plakken en schroeft ie er wat in, dan kun je em er wel uit tikken.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Ik ga denk ik wel een andere plek zoeken om die sensoren erin te douwen.

Die bout is niet afgebroken maar dolgedraaid. Erg fijn iig.

Wie heeft hier trouwens een extrene turbodrukmeter in het bovenste luchtrooster gemaakt? Kan die me dan ook vertellen hoe dat netjes te krijgen is. De turbodrukmeter is bij mij een beetje te diep, dus past niet mooi.....
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik kwam ook al voor datzelfde probleem te staan :-(
de aansluiting waar het lsangetje op komt te zitten komt dan tegen het kachel kanaal aan |:
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Met de zaag is dat gat iets groter geworden maar kom nog steeds tegen het schutbord aan (N)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

jah dat bedoelde ik dus ook, is dat niet het kanaal naar de voorraam blower?
anders is de oplossing een soort van bakje erop maken dat je meer diepte overhoud (Y)
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Ja dat kanaal iets uitzagen ja. Zit niet direct aan kabelboom achter

Ik heb gezien bij andere dat het vlak zit, dat wil ik ook
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dat word nog ff knutselen maar ik vind het ook mooier!!! Laat ff weten als het gelukt is hoe je het gedaan hebt :beer:

Kan je de olie druk meter niet aansluiten op de sensor die er al op zit? Of geeft deze alleen signaal als de druk kritiek wordt?
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

geeft alleen wel / geen olie druk. De meeste sensoren die bij meters geleverd worden zitten 2 aansluitingen op, 1 voor de meter en 1 voor het
lampje op het dashboard. Dus originele sensor er uit en nieuwe er in :)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Het originele potje geeft toch juist wel de juiste druk af? TWee aansluitingen, lampje en druk dacht ik. Of pakt de meter in het dashboard ergens anders zn signaal vandaan?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Anonymous

:grin: ziet er mooi uit hoor (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Het gaat ook om olietemp, slapers :p

Wat dacht je trouwens van de meter modificeren?
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Steven schreef:Wat dacht je trouwens van de meter modificeren?
Geen idee sjaak, ik ben dr al 2,5 week niet geweest (U)

Aangezien de spuiter het zo giga druk heeft, heeft ie mijn klusjes nog niet gedaan.

De kuipstoelen liggen thuis klaar met de aangepaste frames eronder. Die kunnen er zo in. Moet eigenlijk ff opschieten maar goed......
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Zo deze hebben we ook nog.

Vandaag maar weer eens met deze aan de klus geweest. Helaas is er nog niets aan gedaan. (is ook mijn eigen schuld, wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten :P)

Eerst maar eens nieuwe platen gehaald. Deze zijn goed toch Chris? :P
[img]http://i142.photobucket.com/albums/r81/ ... Medium.jpg[/img]

Vervolgens wat dingen in het dasboard vastgezet, binnnen panelen en de strip boven de achterklep erin gehangen.

De deuk in het achterscherm zit er dus ook nog steeds in. Misschien op deze foto wat zichtbaar.
[img]http://i142.photobucket.com/albums/r81/ ... Medium.jpg[/img]

Lijkt volgens mij erger op de foto dan het is. Het is een flauwe deuk.

Toch zijn er in Amsterdam wel kabouters, ik kan namelijk ook de spatbordverbreder links achter vervangen, deze is gewoon gebroken (N)
[img]http://i142.photobucket.com/albums/r81/ ... Medium.jpg[/img]
[img]http://i142.photobucket.com/albums/r81/ ... Medium.jpg[/img]

Dat wordt morgen maar weer even langs HJ rijden.

maar even kijken wanneer die spuiter tijd heeft, voor mij hoeft ie niet binnen paar weken af te zijn. Van het voorjaar is vroeg zat. Maar moet het wel eens duidelijk afspreken zodat ie ook echt van het voorjaar kan rijden.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ik zou maar eens wat afspreken ja, er is al een half jaar niks aan gedaan :P Er staat me iets van bij dat er een verbreder al niet helemaal strak was, maar gebroken was ie niet geloof ik. Wel mooi zuur weer (N)
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

dr zat een klein scheurtje in, was echt minimaal en door het schuren, plamuren en spuiten was het niet meer te zien vanaf de buitenkant.

Tis toch jammer (N)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Duidelijk naar buiten getrokken geweest. Laat ze ook ff dat piepkleine zakkertje boven je tankgat weghalen :D :p

Deuk valt opzich mee (op de foto), liever uitdeuken dan nog eens plamuren (Y) Goede uitdeuker heeft er wel ff werk aan maar is niet onmogelijk.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Volgens mij is er iemand achterlangs gelopen en is er wat blijven hangen aan dat ding (N)

Nieuwe besteld iig, zou snel binnen zijn (niet dat ie snel nodig is :lol: )
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Iets wat wel snel nodig is is een jc5s009 (0) Heb alles af op de bak na (Y)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

:worship: :worship:

Echt heel gaaf, ik heb je mail ook gehad Dennis.

Ik heb die man even een mailtje gestuurd en die foto's ga ik zeker goed bewaren!!
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Toen reed 'ie nog.... :wink: :D
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

ja ...................... 16 jaar geleden
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Oftewel opschieten met dat hok!!!!!!!! :beer:
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

das wel heel gaaf, dat de oude(re) eigenaren er nog steeds mee bezig zijn :lol:
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Erg leuk die oude foto's. (Y)

Hoe kwam die persoon aan jouw gegevens Dennis?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Via google gezocht op het kenteken en op een of andere manier bij mij terecht gekomen :)
Plaats reactie