GTTI afgesteld, :-D
ik denk dat Abel een standaard spruitsukkie bedoelt.
Die bedoel ik ook 

Da's mooi!mark 5t schreef:ja prestaties zijn idd niet achteruit gegaan

In welk opzicht bedoel je dat Mark?? Atmosferisch of bovenin met volle turbodruk?
Vind jij dat je er atmosferisch qua vermogen op achteruit bent gegaan t.o.v. standaard compressie? En dan bedoel ik, voel je dan ook werkelijk dat ie onderin minder trekt?? Of is het allemaal veel minder erg als dat ik denk??

Hier ben ik heel benieuwd naar... Niet dat als ik straks de zuigers heb gemonteerd en dat dan blijkt dat ie onderin "niet" meer trekt...
Alles of niks zeg maar, want ik rijd nogal veel in de stad...
Minder compressie loopt zonder druk gewoon beroerd: vuilere verbranding (naja, who cares), maar minder vermogen, meer verbruik.
Abel, een T2 (origineel) duikt echt weg boven de 1.2 bar is mijn ervaring.
Abel, een T2 (origineel) duikt echt weg boven de 1.2 bar is mijn ervaring.
klopt en helemaal met een adere nokken as. om dat het vermogen hoger in toeren dan pas vrijkomt.
dus heb ik het ook niet overeen standaard t2, maar minimaal en t2 hybride, en die trekt dat nog maar net. (en dat lijkt me niet goed voor de levens duur)
dus dacht ik aan de t25Hybride met t2 uitlaat huis (de JL turbo zegmaar)
die moet het makkelijk kunnen
dus heb ik het ook niet overeen standaard t2, maar minimaal en t2 hybride, en die trekt dat nog maar net. (en dat lijkt me niet goed voor de levens duur)
dus dacht ik aan de t25Hybride met t2 uitlaat huis (de JL turbo zegmaar)
die moet het makkelijk kunnen
ik merk er onderin helemaal niets van.
Het is iig een grotere turbo. Ik dacht dat het een T25/T3 was, maar weet het niet zeker...
Het is die van MB, en de specs weet ik niet.
Ik dacht dat Maurice zei dat het toch een turbo was die relatief vroeg opspint. Ach... we zullen wel zien...
Maar tot nu toe ben ik er niet ontevreden over. Je moet misschien iets hoger in toeren blijven maar dan doet ie het ook wel erg lekker.
Het is die van MB, en de specs weet ik niet.
Ik dacht dat Maurice zei dat het toch een turbo was die relatief vroeg opspint. Ach... we zullen wel zien...

T25/T3 is een T28 
Een gabakje van de twee dus, ik geloof de compressor van een T3 met turbine van T25 en de gepaste wieltjes erin...

Een gabakje van de twee dus, ik geloof de compressor van een T3 met turbine van T25 en de gepaste wieltjes erin...
Na een jaar testen en doorontwikkelen op diverse Renault 5’s en MB’s blauwe 5 presenteert MB Engineering eindelijk de “Ultimate” Turbo voor de Renault 5 genaamd: “MBE Pro-300 hybride turbo”.
De turbo is voorzien van een T25 uitlaathuis (0.49) en een T3 inlaatzijde. Maximale powerflow bedraagt 300 Pk. Door gebruik te maken van een z.g. 360 graden lager is deze turbo geschikt voor de meest extreme omstandigheden.Deze turbo is een must voor iedereen die de GT maximaal wil laten presteren, zowel voor "normaal" straatgebruik, alsmede voor sprints en circuitgebruik.
De turbo is voorzien van een T25 uitlaathuis (0.49) en een T3 inlaatzijde. Maximale powerflow bedraagt 300 Pk. Door gebruik te maken van een z.g. 360 graden lager is deze turbo geschikt voor de meest extreme omstandigheden.Deze turbo is een must voor iedereen die de GT maximaal wil laten presteren, zowel voor "normaal" straatgebruik, alsmede voor sprints en circuitgebruik.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo- schreef:Na een jaar testen en doorontwikkelen op diverse Renault 5’s en MB’s blauwe 5 presenteert MB Engineering eindelijk de “Ultimate” Turbo voor de Renault 5 genaamd: “MBE Pro-300 hybride turbo”.
Wel een T25/T3 dus... (had ik het toch goed onthouden

Maar wat die getallen als 0.49 betreft, heb ik me nog niet helemaal in verdiept. Sterker nog, nog nooit gedaan, maar zal dat toch maar eens gaan doen.
Maurice zei dat deze turbo toch vroeg opspint, ondanks zijn grootte.
Als ie gaat dan gaat ie ook goed. Je voelt dat ie echt wel door blijft pompen, zelfs tot aan de toerenbegrenzer (van de motor uiteraard...)
ik heb geen idee Menno, dit is die MB300 van Maurice. Persoonlijk vind ik em iets té voor een 1.4 Wij hebben em op een 1.8 gezet en daar komt ie helemaal tot zen recht naar mijn bescheiden mening.Menno schreef:@Jo: weet je ook nog de trim van die compressor ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-344IUYK3-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-OW7VKPLH-D.jpg[/img]
Aan de wielen dus... Aldus een tevreden mensch...
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-OW7VKPLH-D.jpg[/img]
Aan de wielen dus... Aldus een tevreden mensch...

Haha
Goed gelukt met die tool?
Vet zeg ...
gaat t hard ?
Goed gelukt met die tool?

Vet zeg ...
gaat t hard ?

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Na een rondje mee te hebben gereden....JA

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ja, de onderste waar ik mee rond reed was op 1,2 bar en de bovenste uiteindelijk op 1,6 bar.
Het vliegt wel erg lekker hoor...........!!

Volgens Henk had het met deze setup geen zin om op nog meer druk te rijden. Dan toch ooit nog maar eens een keertje wat aanpassingen maken. hahaha.
Ben ook wel erg tevreden over mijn banden, in 1e versnelling nog niet echt geprobeerd maar in 2e heeft bovenin net wel/niet wheelspin.
Laat maar weten wanneer je terug bent!!

Het vliegt wel erg lekker hoor...........!!

Volgens Henk had het met deze setup geen zin om op nog meer druk te rijden. Dan toch ooit nog maar eens een keertje wat aanpassingen maken. hahaha.
Ben ook wel erg tevreden over mijn banden, in 1e versnelling nog niet echt geprobeerd maar in 2e heeft bovenin net wel/niet wheelspin.
Laat maar weten wanneer je terug bent!!

Aankomende zondag...
Maar dan zal ik goed gaar zijn van de vlucht en het tijdsverschil. Het weekend daarom zit ik een lang weekend in Rome, dus echt veel tijd heb ik de komende weken niet. Misschien volgende week een keer een bak vet naar binnen prakken? 

Dat zal allemaal toch wel al binnen zijn lijkt mij??
Tot nu toe houdt de bak het (goed?), maar wie weet voor hoe lang...
Zal er een beetje voorzichtig mee omspringen... hahaha.
Ga wel alvast sparen om er eens een keer een sterkere bak in te zetten. Met het oog op meer vermogen natuurlijk.
Tot nu toe houdt de bak het (goed?), maar wie weet voor hoe lang...
Zal er een beetje voorzichtig mee omspringen... hahaha.
Ga wel alvast sparen om er eens een keer een sterkere bak in te zetten. Met het oog op meer vermogen natuurlijk.

Graag gedaan!-jacco- schreef:1 woord: Genieten![]()
Bedankt voor het ritje

The magic number...?? hahaha. Ik kan er wel tegen hoor Jacco!-jacco- schreef:Enneuh... Nah laat maar....

die had 210 pk aan de wielen.Wouter de Wit schreef:MB rijdt met het injectie ding toch 220 pk? Wat is er dan nog anders aan die set-up dan?
geflowde kop andere nokkenas en nog een paar kleiene veranderingen . die anders zyn als die van Bart.
Nockenwelle Clubsport, 260° Öffnungswinkel, max. Ventilhub 8,68mm nutzbares Drehzahlband 2000-6000 U/min, neutrales Leerlaufverhalten (1250 U/min)
Nockenwelle Competition, 270° Öffnungswinkel, max. Ventilhub 10,01mm, nutzbares Drehzahlband 2200-6500 U/min, empfohlene Leerlaufdrehzahl 1350-1500 U/min.
Nockenwelle Gruppe A, 276° Öffnungswinkel, max. Ventilhub 9,14mm, nutzbares Drehzahlband 2500-6500 U/min, empfohlene Leelaufdrehzahl 1350-1500 U/min.
ACHTUNG! Für diese Nockenwelle werden verstärkte Ventilfedern benötigt