GTTI afgesteld, :-D

Vertel hier alles over je project.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik denk dat Abel een standaard spruitsukkie bedoelt.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Die bedoel ik ook ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

mark 5t schreef:ja prestaties zijn idd niet achteruit gegaan :D
Da's mooi! :D :D

In welk opzicht bedoel je dat Mark?? Atmosferisch of bovenin met volle turbodruk?
Vind jij dat je er atmosferisch qua vermogen op achteruit bent gegaan t.o.v. standaard compressie? En dan bedoel ik, voel je dan ook werkelijk dat ie onderin minder trekt?? Of is het allemaal veel minder erg als dat ik denk?? :~

Hier ben ik heel benieuwd naar... Niet dat als ik straks de zuigers heb gemonteerd en dat dan blijkt dat ie onderin "niet" meer trekt...
Alles of niks zeg maar, want ik rijd nogal veel in de stad...
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ik denk alleen dat jij een te grote turbo hebt. t25/t3 ?

dat is toch overkill? als je bij 1.5 bar al ongeveer 200Pk moet kunnen hebben. dan is een t2/t25 toch zat?

wanneer spoelt jouw turbo op?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Minder compressie loopt zonder druk gewoon beroerd: vuilere verbranding (naja, who cares), maar minder vermogen, meer verbruik.

Abel, een T2 (origineel) duikt echt weg boven de 1.2 bar is mijn ervaring.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

We hebben gisteren even gekeken en de turbo begint rond 2500 rpm op te spoelen en levert bij 3500 rpm volle druk.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

klopt en helemaal met een adere nokken as. om dat het vermogen hoger in toeren dan pas vrijkomt.

dus heb ik het ook niet overeen standaard t2, maar minimaal en t2 hybride, en die trekt dat nog maar net. (en dat lijkt me niet goed voor de levens duur)
dus dacht ik aan de t25Hybride met t2 uitlaat huis (de JL turbo zegmaar)

die moet het makkelijk kunnen
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik merk er onderin helemaal niets van.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

nee jij niet, maar bart heeft een dikkere turbo die spoelt laat op
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

Het is iig een grotere turbo. Ik dacht dat het een T25/T3 was, maar weet het niet zeker...
Het is die van MB, en de specs weet ik niet.
Ik dacht dat Maurice zei dat het toch een turbo was die relatief vroeg opspint. Ach... we zullen wel zien... :D Maar tot nu toe ben ik er niet ontevreden over. Je moet misschien iets hoger in toeren blijven maar dan doet ie het ook wel erg lekker.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

MB300, specs staan op de website. Das geen T3 hoor, T3 heeft een 60 trim.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

en Bart wat heb je nu besloten om te gaan met je zuigers en de mapsensor????
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

T25/T3 is een T28 :)
Een gabakje van de twee dus, ik geloof de compressor van een T3 met turbine van T25 en de gepaste wieltjes erin...
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Na een jaar testen en doorontwikkelen op diverse Renault 5’s en MB’s blauwe 5 presenteert MB Engineering eindelijk de “Ultimate” Turbo voor de Renault 5 genaamd: “MBE Pro-300 hybride turbo”.




De turbo is voorzien van een T25 uitlaathuis (0.49) en een T3 inlaatzijde. Maximale powerflow bedraagt 300 Pk. Door gebruik te maken van een z.g. 360 graden lager is deze turbo geschikt voor de meest extreme omstandigheden.Deze turbo is een must voor iedereen die de GT maximaal wil laten presteren, zowel voor "normaal" straatgebruik, alsmede voor sprints en circuitgebruik.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Mooi verkoopverhaaltje :lol:


Turbo doet het prima hoor voor zover ik weet, maar daar hebben we heel lang geleden tijdens een BBQ toch een discussie over gehad Bart? Wat het nou precies is en waar ie vandaan komt?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

@Jo: weet je ook nog de trim van die compressor ?
rev it like a rental
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

-jo- schreef:Na een jaar testen en doorontwikkelen op diverse Renault 5’s en MB’s blauwe 5 presenteert MB Engineering eindelijk de “Ultimate” Turbo voor de Renault 5 genaamd: “MBE Pro-300 hybride turbo”.


De turbo is voorzien van een T25 uitlaathuis (0.49) en een T3 inlaatzijde. Maximale powerflow bedraagt 300 Pk. Door gebruik te maken van een z.g. 360 graden lager is deze turbo geschikt voor de meest extreme omstandigheden.Deze turbo is een must voor iedereen die de GT maximaal wil laten presteren, zowel voor "normaal" straatgebruik, alsmede voor sprints en circuitgebruik.

Wel een T25/T3 dus... (had ik het toch goed onthouden (0) )
Maar wat die getallen als 0.49 betreft, heb ik me nog niet helemaal in verdiept. Sterker nog, nog nooit gedaan, maar zal dat toch maar eens gaan doen.

Maurice zei dat deze turbo toch vroeg opspint, ondanks zijn grootte.
Als ie gaat dan gaat ie ook goed. Je voelt dat ie echt wel door blijft pompen, zelfs tot aan de toerenbegrenzer (van de motor uiteraard...)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Menno schreef:@Jo: weet je ook nog de trim van die compressor ?
ik heb geen idee Menno, dit is die MB300 van Maurice. Persoonlijk vind ik em iets té voor een 1.4 Wij hebben em op een 1.8 gezet en daar komt ie helemaal tot zen recht naar mijn bescheiden mening.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-344IUYK3-D.jpg[/img]


[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-OW7VKPLH-D.jpg[/img]

Aan de wielen dus... Aldus een tevreden mensch... :grin:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Haha
Goed gelukt met die tool?

:worship: :worship: :worship:

Vet zeg ...
gaat t hard ? :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Na een rondje mee te hebben gereden....JA :grin: :worship:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Lekker hoor Bart (Y) :grin:


Snel weer eens een bbq organiseren, wil wel eens weten hoe hard het nu gaat (L)
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

DennisT schreef:Lekker hoor Bart (Y) :grin:


Snel weer eens een bbq organiseren, wil wel eens weten hoe hard het nu gaat (L)
als er iemand eens een G Tech dag organiseert komt dat helemaal goed.
lever ik wel een G Tech aan .
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Goeie shit, kale! :D

Geeft die grafiek het vermogen vóór en na weer? Dan heb je inderdaad wel een forse sprong gemaakt! :D

Binnenkort maar eens testen! ;)
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

Ja, de onderste waar ik mee rond reed was op 1,2 bar en de bovenste uiteindelijk op 1,6 bar. :grin: (0)

Het vliegt wel erg lekker hoor...........!! (L) (L)
Volgens Henk had het met deze setup geen zin om op nog meer druk te rijden. Dan toch ooit nog maar eens een keertje wat aanpassingen maken. hahaha.

Ben ook wel erg tevreden over mijn banden, in 1e versnelling nog niet echt geprobeerd maar in 2e heeft bovenin net wel/niet wheelspin.

Laat maar weten wanneer je terug bent!! >-)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Aankomende zondag... :) Maar dan zal ik goed gaar zijn van de vlucht en het tijdsverschil. Het weekend daarom zit ik een lang weekend in Rome, dus echt veel tijd heb ik de komende weken niet. Misschien volgende week een keer een bak vet naar binnen prakken? :P
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

Dat snap ik ja. :p En die bak vet?: just let me know when!! :lol:

Edit: enne, neem je dan meteen mijn schijven mee want dat is nu wel nodig... hahaha. :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik weet niet of ze al binnen zijn, maar als dat zo is, dan neem ik ze wel mee, ja. :)

Heb je ook al een Quaife diff besteld? :P
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

Dat zal allemaal toch wel al binnen zijn lijkt mij??

Tot nu toe houdt de bak het (goed?), maar wie weet voor hoe lang...
Zal er een beetje voorzichtig mee omspringen... hahaha.

Ga wel alvast sparen om er eens een keer een sterkere bak in te zetten. Met het oog op meer vermogen natuurlijk. (0)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Beter kijken we een keer hoe de kas erbij staat... :)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Er staat nog een JC5 te kooop op RTC markt Bart... 8)
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

MB rijdt met het injectie ding toch 220 pk? Wat is er dan nog anders aan die set-up dan?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

1 woord: Genieten :D

Bedankt voor het ritje :worship:


Enneuh... Nah laat maar.... :wink:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

-jacco- schreef:1 woord: Genieten :D

Bedankt voor het ritje :worship:
Graag gedaan! :D
-jacco- schreef:Enneuh... Nah laat maar.... :wink:
The magic number...?? hahaha. Ik kan er wel tegen hoor Jacco! :lol: (maar die van mij doet het tenminste nog... :p (0) Dat die van jou straks sneller is hebben we het nu maar niet over. :wink: )
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Wouter de Wit schreef:MB rijdt met het injectie ding toch 220 pk? Wat is er dan nog anders aan die set-up dan?
die had 210 pk aan de wielen.
geflowde kop andere nokkenas en nog een paar kleiene veranderingen . die anders zyn als die van Bart.

Nockenwelle Clubsport, 260° Öffnungswinkel, max. Ventilhub 8,68mm nutzbares Drehzahlband 2000-6000 U/min, neutrales Leerlaufverhalten (1250 U/min)

Nockenwelle Competition, 270° Öffnungswinkel, max. Ventilhub 10,01mm, nutzbares Drehzahlband 2200-6500 U/min, empfohlene Leerlaufdrehzahl 1350-1500 U/min.
Nockenwelle Gruppe A, 276° Öffnungswinkel, max. Ventilhub 9,14mm, nutzbares Drehzahlband 2500-6500 U/min, empfohlene Leelaufdrehzahl 1350-1500 U/min.
ACHTUNG! Für diese Nockenwelle werden verstärkte Ventilfedern benötigt
:grin:
Plaats reactie