Ik heb sinds van de week inene een probleem met mijn GTT.
Probleem kwam uit het niks.
Als ik mn 5 start doet hij het heel even goed.
Ik ga dan rijden en langzaam word hij warmer.
Na een kleine 5 min doet hij het volgende, soms doet hij het gelijk al als ik hem start.
Met de choke erop blijft hij wel aan.
Op een gegeven moment begint hij raar te stotteren.
Als ik mijn koppeling in trap vallen mn toeren terug en valt de motor uit.
Bij gas los komen er heel veel harde knallen en gepruttel uit de uitlaat (demperloos, dus deed hij al een klein btje, maar nooit zo erg).
Uitlaat geluid lijkt ook wel anders te klinken.
Als ik rij en ik laat gas los, vervolgens geef ik weer gas, stottert hij en houd hij klein btje even.
Met het optrekken doet hij het verder prima.
Turbo komt ook goed op druk.
Dumpvalve blaast goed af.
Wat kan dit zijn? Wie heeft er een idee/oplossing. Word hier namelijk niet echt vrolijk van. Wil de GTT binnenkort te koop gaan zetten en plots gebeurt er dit. Als hij het weet he haha..
CO-schroef zit er nog netjes in.
Was wel ver eruit geschroefd.
Helemaal dicht geschroefd en anderhalve slag open gezet.
Probleem niet verholpen.
Even gestart,
choke erop,
Loopt zelfs met choke erop erg onregelmatig.
Paar min warm laten lopen.
Choke eraf.
En viel weer uit...
evt lek membraam van je dumpvalve?( even loshalen)
valse lucht rond je carb?(testen met remreiniger)
terugslagklepjes in je inlaatspruitstuk versmeerd?(schoonmakem met remreiniger)
brandstoffilter vervangen kost €3,-
renix defect? (testen met een andere)
zo maar even een paar dingetjes die mij te binnen schieten.
brandstoffilter hangt aan de onderkant vlak voor je tank.... carb testen met remmenreiniger is gewoon remmenreiniger op je carb spuiten als ie loopt, gaat ie dan ineens hoger/lager lopen weet je dat de carb valse lucht aanzuigt
grtz
Aan de zijkant van je carb zit een grote schroef (soort plug). Achter deze schroef zit een rubberen ring. Draai die schroef er eens uit en kijk of die rubberen O-ring er nog goed zit. Anders even naar een automaterialenzaak om een zelfde maat O-ring te scoren.
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad met mijn GT toendertijd, van het ene op het andere moment viel ie telkens uit en bleef ie alleen lopen op de choke. Rubberen O-ring vervangen en alles was weer top
het hartje van de r5 heeft vandaag weer geklopt
eerst gaf ie alleen af en toe en plofje en soms een flinke knal wat dus nergens op leek, na veel nadenken en dingen proberen is naar de rotor gekeken. door het verdraaien van de krukas zonder rotorhouder erop was het rondseltje versprongen, deze weer goed gezet......
in een keer starten
ik ben een erg gelukkig man vandaag