Meer power onderin toerengebied Clio 16V

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
green+
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 8 jan 2007 21:10

Hallo,

Zijn er manieren om (makkelijk) meer trekkracht te krijgen in het lagere toerengebied? Ik hoop dat ik wat tips kan krijgen.

Groet,
Denny
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Nee...


De 16v moet het nou eenmaal hebben van de hogere toeren...je kan er een compressor opschroeven maar dan is het woord 'makkelijk' wel verdwenen.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

2liter van maken

:grin:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

5,7 V8 erin :worship:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Compressieverhouding omhoog, met bijbehorende afstelling, das 't simpelste. Maar meer cc's of drukvulling doet echt grote stappen.
rev it like a rental
green+
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 8 jan 2007 21:10

Ik heb dat 5,7liter v8 blok gebrobeerd, maar ik zat dan met de versnellingsbak... die paste niet...

Ja... het 2,3 liter blok van mijn Impreza er in... heb ik ook 300PK ;-)

Maar ff serieus... scheelt een 2.0 écht veel dan met een 1.8?

Zijn er mensen hier met en compressor op een 1.8?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Een 2.0 scheelt inderdaad erg veel. Dat is een lange slag motor, en in combinatie met de extra cc's heeft dat ding daardoor gewoon een veel beter koppelverloop.

Compressor op een 1.8 is wel eens gedaan, maar niet hier zover ik weet.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Menno schreef:Compressieverhouding omhoog, met bijbehorende afstelling, das 't simpelste. Maar meer cc's of drukvulling doet echt grote stappen.
over hoeveel extra vermogen hebben we het als je er 11 of 12.5 zuigers in gooit?
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

heb hier nogg een williams blok staan met voor bereiding voor turbo.
misschien wat voor jou? koppel en vermogen zat
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ik heb laatst via jaqcues een uitdraai gezien van een Clio met F7R blok en op 0,8 bar turbo druk deed dat ding 320NM en 200 wiel pk's
Als ik me goed herinner deed dat blok bij 2000 rpm al bijna 200 Nm!
Dus dat lost je koppel probleem wel op lijkt me :D

hier nog een link naar dat project topic (tis wel in duits)

http://forum.cliogarage.de/board/index. ... #msg252685
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

is het een 1.8 ?

dan zou je heel serieus aan deze kunnen denken.. bij mijn 2,0 wonderbaarlijk goed !

http://www.colombo-bariani.com/popup_de ... rodotto=99
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Deze nokkenassen gaan je niet helpen om het koppel op lage (gebied onder de 2500-3000 rpm) toeren te verbeteren. Nokkenassen met meer lift/duratie zijn alleen zinvol op hogere toerentallen. Daar is dus wel winst te behalen, zeker icm een hogere compressieverhouding en een goede motorafstelling. Onderin moet je alleen wel iets koppel inleveren. Bij een 2.0 is dat iets minder te merken, maar zeker bij een 1.8 word hij er onderin beslist niet beter van.

Als je puur voor vermogen gaat, zijn dit wel erg leuke nokken (Y)
Plaats reactie