Hallo,
Zijn er manieren om (makkelijk) meer trekkracht te krijgen in het lagere toerengebied? Ik hoop dat ik wat tips kan krijgen.
Groet,
Denny
Meer power onderin toerengebied Clio 16V
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Nee...
De 16v moet het nou eenmaal hebben van de hogere toeren...je kan er een compressor opschroeven maar dan is het woord 'makkelijk' wel verdwenen.
De 16v moet het nou eenmaal hebben van de hogere toeren...je kan er een compressor opschroeven maar dan is het woord 'makkelijk' wel verdwenen.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
2liter van maken


Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
5,7 V8 erin 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ik heb dat 5,7liter v8 blok gebrobeerd, maar ik zat dan met de versnellingsbak... die paste niet...
Ja... het 2,3 liter blok van mijn Impreza er in... heb ik ook 300PK
Maar ff serieus... scheelt een 2.0 écht veel dan met een 1.8?
Zijn er mensen hier met en compressor op een 1.8?
Ja... het 2,3 liter blok van mijn Impreza er in... heb ik ook 300PK

Maar ff serieus... scheelt een 2.0 écht veel dan met een 1.8?
Zijn er mensen hier met en compressor op een 1.8?
Een 2.0 scheelt inderdaad erg veel. Dat is een lange slag motor, en in combinatie met de extra cc's heeft dat ding daardoor gewoon een veel beter koppelverloop.
Compressor op een 1.8 is wel eens gedaan, maar niet hier zover ik weet.
Compressor op een 1.8 is wel eens gedaan, maar niet hier zover ik weet.
over hoeveel extra vermogen hebben we het als je er 11 of 12.5 zuigers in gooit?Menno schreef:Compressieverhouding omhoog, met bijbehorende afstelling, das 't simpelste. Maar meer cc's of drukvulling doet echt grote stappen.
heb hier nogg een williams blok staan met voor bereiding voor turbo.
misschien wat voor jou? koppel en vermogen zat
misschien wat voor jou? koppel en vermogen zat
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Ik heb laatst via jaqcues een uitdraai gezien van een Clio met F7R blok en op 0,8 bar turbo druk deed dat ding 320NM en 200 wiel pk's
Als ik me goed herinner deed dat blok bij 2000 rpm al bijna 200 Nm!
Dus dat lost je koppel probleem wel op lijkt me
hier nog een link naar dat project topic (tis wel in duits)
http://forum.cliogarage.de/board/index. ... #msg252685
Als ik me goed herinner deed dat blok bij 2000 rpm al bijna 200 Nm!
Dus dat lost je koppel probleem wel op lijkt me

hier nog een link naar dat project topic (tis wel in duits)
http://forum.cliogarage.de/board/index. ... #msg252685
is het een 1.8 ?
dan zou je heel serieus aan deze kunnen denken.. bij mijn 2,0 wonderbaarlijk goed !
http://www.colombo-bariani.com/popup_de ... rodotto=99
dan zou je heel serieus aan deze kunnen denken.. bij mijn 2,0 wonderbaarlijk goed !
http://www.colombo-bariani.com/popup_de ... rodotto=99
Deze nokkenassen gaan je niet helpen om het koppel op lage (gebied onder de 2500-3000 rpm) toeren te verbeteren. Nokkenassen met meer lift/duratie zijn alleen zinvol op hogere toerentallen. Daar is dus wel winst te behalen, zeker icm een hogere compressieverhouding en een goede motorafstelling. Onderin moet je alleen wel iets koppel inleveren. Bij een 2.0 is dat iets minder te merken, maar zeker bij een 1.8 word hij er onderin beslist niet beter van.
Als je puur voor vermogen gaat, zijn dit wel erg leuke nokken
Als je puur voor vermogen gaat, zijn dit wel erg leuke nokken
