Heb een volvo 440 1,7 turbo en kan met een gechipte ecu naar 1,0 bar.
Engelse forum hebben ze het over een supermod en hiervoor heb je nodig:
grotere injectoren
3 bar map
Wat houd dat ''3 bar map'' in?
Is dat alleen een aanpassing in de ecu of heb je hier nog iets voor nodig?
Zie wel dat je er sensor voor kan kopen, moet je alleen dit installeren en hoe werkt dit dan precies?
Iemand die mij dit kan uitleggen, want weet niet wat ik me erbij moet voorstellen.
Wat houd ''3 bar map'' in???
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
- Contacteer:
Map sensor is simpelgezegd een druksensor, standaard heb je ws. een mapsensor die niet meer kan waarnemen dan 1 bar, dus heb je een 2 of 3 bar mapsensor nodig als je meer druk wilt draaien.
Veelal te vinden op nieuwere turbodiesels
Veelal te vinden op nieuwere turbodiesels
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
- Contacteer:
Oke het is dur alleen een sensor die meer dan 1,0 bar turbodruk kan meten. Sensor geeft dit door aan de ecu en de ecu kan zo de boel weer afregelen.
Volgens mij zit er standaard een 2 bar map sensor op.
Volgens mij zit er standaard een 2 bar map sensor op.
in de turbo-ecu zit zo'n ding zover ik weet.Abel schreef:een 1.7t die heeft geen mapsensor uit mijn hoofd, maar een lucht weger.
zo'n dik ding in een slang voor de intercooler
Verder geen luchtweger maar een luchtmassameter.
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
- Contacteer:
Oke , maar de orginele meet tot 1,0 bar en moet er een in die tot 2,0 bar meet.
Kan je die stekker zo over zetten op je ecu of moet dit passend gemaakt worden?
Kan je die stekker zo over zetten op je ecu of moet dit passend gemaakt worden?
In de volvo moet je die uit je ecu solderen en een andere erin solderen.
Correct me if I am wrong
Al is dat geen werk waar je heel bang van moet worden 
Correct me if I am wrong


-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
2 bar MAP, meet tot 2 bar druk, dus 1 bar absolute druk en 1 bar overdruk (turbodruk)
Er wordt sowiezo iets meer dan 1 bar atmosferich gemeten bij volgas, dus hoeveel turbodruk wil je draaien?
3 bar MAP sensor kan 2 bar turbodruk meten (en dus 1 bar atmosferisch)
Er wordt sowiezo iets meer dan 1 bar atmosferich gemeten bij volgas, dus hoeveel turbodruk wil je draaien?
3 bar MAP sensor kan 2 bar turbodruk meten (en dus 1 bar atmosferisch)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
- Contacteer:
Wil rond de 1,3 bar gaat zitten voorlopig. Zal dan wel over de 200 pk gaan, koppeling en versnellingsbak moet ik ook nog een beetje sparen
Waar kan ik zo'n sensor bestellen en welke moet ik hebben?
Alvast bedankt voor de hulp.

Waar kan ik zo'n sensor bestellen en welke moet ik hebben?
Alvast bedankt voor de hulp.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Je hebt dus een 3bar MAP sensor nodig
, totale druk wordt 2,3bar...

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
@ abel zit er wel op hoor.
zoek eens wat op de diverse fora en intenet google vindst je genoeg over het aanpassen van en volvo ecu.
of bel eens met europeantuning.nl of zo die doen het ook geloof ik.
is trouwens ook heel goed zelf te doen.
zoek eens wat op de diverse fora en intenet google vindst je genoeg over het aanpassen van en volvo ecu.
of bel eens met europeantuning.nl of zo die doen het ook geloof ik.
is trouwens ook heel goed zelf te doen.