
ACT: Algemeen Chat Topic deel 2
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Nu ist wachten totdat iemand dat met een auto wilt nadoen 

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
en dat gaat wel meer "fout":
http://www.youtube.com/watch?v=RavPi16b4IQ
http://www.youtube.com/watch?v=RavPi16b4IQ
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Wat een malloten, alsof er niks beters te doen valt op de aardkloot 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Tis wel lef hebben.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
die was onlangs nog op shokking usa
Kerel is er nog goed vanaf gekomen, enkele ligamenten gescheurd en een jaap in zen been.
Het filmpje van Robbie Madison, omhoog gaat nog...maar die vrije val van 10 verdiepingen

Het filmpje van Robbie Madison, omhoog gaat nog...maar die vrije val van 10 verdiepingen

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Heb ook een tijd competie mtb gereden, maar niet zoals deze mannen. Heel veel komt aan op techniek, maar deze fietsen kunnen ook echt wel wat aan. 225mm veerweg en 200mm dubbel geventileerde schijfremmen met 6 pots klauwen is hier ook wel normaal hoor 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Ze crashen wel eens hard, en lopen daarbij wat breuken op. Van de andere kant zijn de kansen op botbreuken bij lage snelheden veel groter dan op redelijke snelheid, je lichaam rolt dan immers door ipv met je volle gewicht erop. Moet je alleen geen boom/steen tegenkomen zoals in het filmpje 

-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Ow, heerlijk, mountainbiken. 
Vooral dat downhill/freeride gebeuren, super!
Ben wel eens in filthy trails geweest, fiets gehuurd, echt onwijs gaaf!
Ik woon hier opzich ook erg goed met al die heuvels en alles hier, hier 20km vandaan ligt sweikhuizen en daar kan je goed fietsen!
En met botbreuken en dat soort dingen heb ik ook wel ervaring.
Laatste keer 20km door de bossen enzo gefietst, zagen we en klein paadje het bospad af naar beneden, ging bijna verticaal omlaag met een flauwe bocht, echt zo'n stuk waar regenwater naar benden stroom, lekker stijl.
Dus wat doe ik met mijn stomme kop? Ik denk ik probeer het eens, is weer eens wat moeilijker als de gewone mtb paden enzo.
Ik dus het eerste stuk opgereden, ging wel goed, toen dat stijle stuk naar benden met de flauwe bocht. Ik hang op mijn achterwiel, bijremmen met achterrem, langzaam komen en dan naar benden laten "vallen", ik had alleen de pech dat ik net buiten de lijn schoof en dus vol onderuit ging en minstens 10 meter naar beneden flikkerde...
Resultaat was armen open, benen en knieën open, borst vol schrammen en butsen, 1 arm bont en blauw (daarmee heb ik een boom me afgeweerd), hele borst bont en blauw, en een mank been. Ik was echt zwaar gevallen, en dan nog 20km naar huis kunnen met een beschadigde fietst en alles...
Mja, is niet de eerste keer haha, heb ook al tot 2x toe hechtingen onder mijn oog gehad.
Hier een foto hoe de fiets hing en waar ik de bocht was uitgeknald...
[img]http://i324.photobucket.com/albums/k331 ... Afb001.jpg[/img]
Hier nog wat foto's van mijn fiets en die van de maat van mij, ben nog wel een semi amateur maar probeer toch wat professioneler te gaan!
[img]http://i324.photobucket.com/albums/k331 ... 000778.jpg[/img]
[img]http://i324.photobucket.com/albums/k331 ... 000781.jpg[/img]
[img]http://i324.photobucket.com/albums/k331 ... 000782.jpg[/img]
Leuk hobby maar het kost je wel veel littekens!
Trouwens, leuke films om een te kijken over mountainbiken zijn the collective en the collective roam en the collective seasons en zo zijn er nog wel een aantal titels:
En hiervan zijn ook leuke crash filmpjes te vinden enzo, maar dit zijn echt goeie films!

Vooral dat downhill/freeride gebeuren, super!
Ben wel eens in filthy trails geweest, fiets gehuurd, echt onwijs gaaf!
Ik woon hier opzich ook erg goed met al die heuvels en alles hier, hier 20km vandaan ligt sweikhuizen en daar kan je goed fietsen!
En met botbreuken en dat soort dingen heb ik ook wel ervaring.
Laatste keer 20km door de bossen enzo gefietst, zagen we en klein paadje het bospad af naar beneden, ging bijna verticaal omlaag met een flauwe bocht, echt zo'n stuk waar regenwater naar benden stroom, lekker stijl.
Dus wat doe ik met mijn stomme kop? Ik denk ik probeer het eens, is weer eens wat moeilijker als de gewone mtb paden enzo.
Ik dus het eerste stuk opgereden, ging wel goed, toen dat stijle stuk naar benden met de flauwe bocht. Ik hang op mijn achterwiel, bijremmen met achterrem, langzaam komen en dan naar benden laten "vallen", ik had alleen de pech dat ik net buiten de lijn schoof en dus vol onderuit ging en minstens 10 meter naar beneden flikkerde...
Resultaat was armen open, benen en knieën open, borst vol schrammen en butsen, 1 arm bont en blauw (daarmee heb ik een boom me afgeweerd), hele borst bont en blauw, en een mank been. Ik was echt zwaar gevallen, en dan nog 20km naar huis kunnen met een beschadigde fietst en alles...

Mja, is niet de eerste keer haha, heb ook al tot 2x toe hechtingen onder mijn oog gehad.
Hier een foto hoe de fiets hing en waar ik de bocht was uitgeknald...
[img]http://i324.photobucket.com/albums/k331 ... Afb001.jpg[/img]
Hier nog wat foto's van mijn fiets en die van de maat van mij, ben nog wel een semi amateur maar probeer toch wat professioneler te gaan!
[img]http://i324.photobucket.com/albums/k331 ... 000778.jpg[/img]
[img]http://i324.photobucket.com/albums/k331 ... 000781.jpg[/img]
[img]http://i324.photobucket.com/albums/k331 ... 000782.jpg[/img]
Leuk hobby maar het kost je wel veel littekens!
Trouwens, leuke films om een te kijken over mountainbiken zijn the collective en the collective roam en the collective seasons en zo zijn er nog wel een aantal titels:
En hiervan zijn ook leuke crash filmpjes te vinden enzo, maar dit zijn echt goeie films!

Laatst gewijzigd door Johan Hogervorst op di 13 jan 2009 17:11, 2 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
he... zonde dat de Twingo RS sneller is op het circuit....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Dan red je het denk ik nog niet PAZ, je hebt ongeveer 30 pk nodig om 1 seconde sneller te zijn.
Maar ergens wel logisch, onderstel van een twingo RS is vele malen beter dan dat van een 5 gt turbo.
Maar ergens wel logisch, onderstel van een twingo RS is vele malen beter dan dat van een 5 gt turbo.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ach wie weet, mijn onderstel en remmen zijn ook flink geupgrade ten opzichte van een origenele gtt.
Wat doet een volledig origenele gtt motor eigenlijk aan wiel vermogen?? Denk dat ik wel +/- 60 pk meer heb dus dan heb ik de eerste 2 sec al gewonnen

Wat doet een volledig origenele gtt motor eigenlijk aan wiel vermogen?? Denk dat ik wel +/- 60 pk meer heb dus dan heb ik de eerste 2 sec al gewonnen


R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ik dacht rond de 100 pk ongeveer.
Dan zou het ongeveer gelijk moeten zijn
Maar eigenlijk appels met peren, maar wel leuk
wil mijn 5 er ook wel naast zetten

Dan zou het ongeveer gelijk moeten zijn

Maar eigenlijk appels met peren, maar wel leuk

wil mijn 5 er ook wel naast zetten


Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Half uurtje en er zit apk op hoor



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Dat kunnen wij ook JP, wanneer gaan we? Regel jij wat fietsies

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Mountainbiken is inderdaad erg gaaf!
Paar maanden terug nog leuk fietsje gekocht, daarna was het alleen te slecht weer om echt leuk te gaan fietsen. Aankomende zomer maar eens trekhaakje onder de 5 en lekker naar de Posbank ofzo
Paar maanden terug nog leuk fietsje gekocht, daarna was het alleen te slecht weer om echt leuk te gaan fietsen. Aankomende zomer maar eens trekhaakje onder de 5 en lekker naar de Posbank ofzo

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Dit is de GTT van iemand van de RTOC. Bij Fifth Gear zochten ze een originele GTT, maar deze rijdt op 1 bar... (wisten ze niet) Is dus al niet meer standaard en toch wint de Twingo...-PAZ- schreef:Ze mogen mijn gtt wel eens gebruiken en dan nog eens proberen![]()

De tijdwaarneming werd ook niet echt secuur opgenomen: gewoon met een horloge met stopwatch.
Er werd na de race ook niet tegen de eigenaar gezegd wat de tijden waren, dus er zou best gesjoemeld kunnen zijn...
En misschien was de Twingo wel sneller...
Kan het verhaal wel eens posten van die jongen als mensen dat willen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Graag.
Maar goed. Wal zal een 5 GT Turbo doen met bv +/- 1 bar t.o.v. de Twingo RS als deze is voorzien bv goede schokdempers / verlaging en goede 195/45R15 banden op een circuit ?? (de 5 in het filmpje staat op standaard fiestbandjes en 4x4 vering
)
(de Twingo hheft tenslotte ook een aangepast onderstel en 17" ipv 15" ...)
Ik persoonlijk denk dat de 5 GT sneller zal zijn.

Maar goed. Wal zal een 5 GT Turbo doen met bv +/- 1 bar t.o.v. de Twingo RS als deze is voorzien bv goede schokdempers / verlaging en goede 195/45R15 banden op een circuit ?? (de 5 in het filmpje staat op standaard fiestbandjes en 4x4 vering

(de Twingo hheft tenslotte ook een aangepast onderstel en 17" ipv 15" ...)
Ik persoonlijk denk dat de 5 GT sneller zal zijn.


5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Daar kon je je wel eens lelijk in vergissen, wat reed die twingo rs zonder cup onderstel op zandvoort ook alweer?Arco Straver schreef:Graag.
Maar goed. Wal zal een 5 GT Turbo doen met bv +/- 1 bar t.o.v. de Twingo RS als deze is voorzien bv goede schokdempers / verlaging en goede 195/45R15 banden op een circuit ?? (de 5 in het filmpje staat op standaard fiestbandjes en 4x4 vering)
(de Twingo hheft tenslotte ook een aangepast onderstel en 17" ipv 15" ...)
Ik persoonlijk denk dat de 5 GT sneller zal zijn.![]()
2.12 toch ofzoiets?? Of zit ik er helemaal naast.
Wat rijd bv chris op de toyo's ook zoiets zoch dacht ik.
Ligt denk ik ook aan het soort circuit, lange halen zal de gtt sneller zijn, mickey mouse denk ik de twingo vanwege betere onderstel.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Twijfel, twijfel Luco. 
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Quote uit de RTOC:
First things first, let me make it perfectly clear; there is nothing glamorous about being on a TV Shoot! I've not been so wet & bleeding cold since double PE at school!!!
Arrived at Millbrook proving ground at 8:00am as requested & had to sign in at the gatehouse & turn in the Camera I had took with me - So sorry lads no behind the scenes footage for You-tube
After I was led into the Millbrook complex I finally got to the area where the crew & the cars were & got out & introduced myself. There were 5 camera crew & then two minders who worked for Millbrook whose job was to make sure we didn't go anywhere or do anything we shouldn't!
They were in the process of rigging up the Twingo Renault had supplied. Of course Renault had supplied a Cup version of the Twingo in Silver with the graphite 17 inch wheels & by the looks of its front tyres it had been thrashed round a circuit once or twice in it's short life thus far!!
Soon enough Jason Plato turned up in his Black 08 Reg Mercedes CL63 AMG which looked absolutely amazing & then proceeded to sit in it with the engine running staying dry whilst the rest of us stood outside getting wet.
First up were a few laps of the Handling Circuit of Millbrook to get to know the Twingo so Jason went out on his own to get a feel for the car. When he came in he got out & commented how it wasn't as gay as he thought it was going to be!!
He then got back into the car with the director in the back & they went out on the timing lap. The timing device used was very accurate & capable of picking up the slightest differences in the two cars.... It was either a Casio or a Sekonda watch!!
Whilst they were going round the track doing the timed circuits the rest of the crew were doing static shots of the car driving past in the pi$$ing rain!!!
All the time this was going on I was just left there to talk to the Millbrook Minders & take in the atmosphere of the place. Millbrook is an amazing place!!! For those of you who’ve never heard of the place before it’s the same place that Top Gear used to drive those three trucks around last weekend.
Whilst I stood there test drivers were piloting all these next generation cars around the place covered in all sorts of camouflage from zebra stripes to half a ND tent off the front & back going from one point of the facility to another. I could see a short stretch of the Top Speed Bowl & there were a few tasty pieces of kit running round there at top whack such as the new Lotus Evora (which I was told does about 168mph round the bowl). I also saw a load of the new Vauxhall Insignia’s which were still undergoing final testing.
Anyway soon enough Jason had finished the timed laps in the Twingo & then it was time for him to drive my car. At this point he acknowledged me as the owner & shook my hand & said hello before saying he would be careful with her & then driving off onto the circuit.
It sounded & looked absolutely wonderful as it went round & round the circuit with the exhaust shouting out the GTT Growl as best it could!! Again they just videoed it going round at this point before he came in & picked up the director to do the timed laps.
When the came back Jason got out & said that driving my car was more fun than driving the Twingo as it’s so much more Raw & you had to predict what the car was going to do rather than just let it do it’s thing like you would in the Twingo. I imagine that’s the effect of ESP & the progresses made in handling in 17 years!!! He said it definatly felt more 'grunty' than the Twingo.
After that they rigged my car with the internal cameras & Jason went out for his talkie bits to camera.
When he came in they moved onto a 57 reg Blue BMW 123d series & 08 Reg White Audi TTD which they were doing the same comparison with head to head on the track for another show. It turned out that they had bought the BMW as they could not get one from BMW themselves & that was going to be the giveaway on that weeks show.
Eventually the finished all the timing & we then moved around the track to other filming positions to get action of all four car’s driving round so Jason was just jumping from one car to another & doing a quick lap to show off to camera.
By 4:00pm it was getting dark & they had finished all the filming so I was let go & could go home to try & warm up again!! Thank god I only had a 30 minute drive home!!
First things first, let me make it perfectly clear; there is nothing glamorous about being on a TV Shoot! I've not been so wet & bleeding cold since double PE at school!!!
Arrived at Millbrook proving ground at 8:00am as requested & had to sign in at the gatehouse & turn in the Camera I had took with me - So sorry lads no behind the scenes footage for You-tube
After I was led into the Millbrook complex I finally got to the area where the crew & the cars were & got out & introduced myself. There were 5 camera crew & then two minders who worked for Millbrook whose job was to make sure we didn't go anywhere or do anything we shouldn't!
They were in the process of rigging up the Twingo Renault had supplied. Of course Renault had supplied a Cup version of the Twingo in Silver with the graphite 17 inch wheels & by the looks of its front tyres it had been thrashed round a circuit once or twice in it's short life thus far!!
Soon enough Jason Plato turned up in his Black 08 Reg Mercedes CL63 AMG which looked absolutely amazing & then proceeded to sit in it with the engine running staying dry whilst the rest of us stood outside getting wet.

First up were a few laps of the Handling Circuit of Millbrook to get to know the Twingo so Jason went out on his own to get a feel for the car. When he came in he got out & commented how it wasn't as gay as he thought it was going to be!!
He then got back into the car with the director in the back & they went out on the timing lap. The timing device used was very accurate & capable of picking up the slightest differences in the two cars.... It was either a Casio or a Sekonda watch!!
Whilst they were going round the track doing the timed circuits the rest of the crew were doing static shots of the car driving past in the pi$$ing rain!!!
All the time this was going on I was just left there to talk to the Millbrook Minders & take in the atmosphere of the place. Millbrook is an amazing place!!! For those of you who’ve never heard of the place before it’s the same place that Top Gear used to drive those three trucks around last weekend.
Whilst I stood there test drivers were piloting all these next generation cars around the place covered in all sorts of camouflage from zebra stripes to half a ND tent off the front & back going from one point of the facility to another. I could see a short stretch of the Top Speed Bowl & there were a few tasty pieces of kit running round there at top whack such as the new Lotus Evora (which I was told does about 168mph round the bowl). I also saw a load of the new Vauxhall Insignia’s which were still undergoing final testing.
Anyway soon enough Jason had finished the timed laps in the Twingo & then it was time for him to drive my car. At this point he acknowledged me as the owner & shook my hand & said hello before saying he would be careful with her & then driving off onto the circuit.
It sounded & looked absolutely wonderful as it went round & round the circuit with the exhaust shouting out the GTT Growl as best it could!! Again they just videoed it going round at this point before he came in & picked up the director to do the timed laps.
When the came back Jason got out & said that driving my car was more fun than driving the Twingo as it’s so much more Raw & you had to predict what the car was going to do rather than just let it do it’s thing like you would in the Twingo. I imagine that’s the effect of ESP & the progresses made in handling in 17 years!!! He said it definatly felt more 'grunty' than the Twingo.
After that they rigged my car with the internal cameras & Jason went out for his talkie bits to camera.
When he came in they moved onto a 57 reg Blue BMW 123d series & 08 Reg White Audi TTD which they were doing the same comparison with head to head on the track for another show. It turned out that they had bought the BMW as they could not get one from BMW themselves & that was going to be the giveaway on that weeks show.
Eventually the finished all the timing & we then moved around the track to other filming positions to get action of all four car’s driving round so Jason was just jumping from one car to another & doing a quick lap to show off to camera.
By 4:00pm it was getting dark & they had finished all the filming so I was let go & could go home to try & warm up again!! Thank god I only had a 30 minute drive home!!

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ik twijfel ook hoorArco Straver schreef:Twijfel, twijfel Luco.
Zal geheel aan de lay-out van het circuit liggen denk ik
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Als we dat doen moeten we naar Winterberg gaan, daar is een groot bikepark waar ze Nicolai fietsen in de verhuur hebbenSteven schreef:Dat kunnen wij ook JP, wanneer gaan we? Regel jij wat fietsies

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
En die maat van jou met die Rocky heet sven kortJoopieboy schreef:Ow, heerlijk, mountainbiken.
Vooral dat downhill/freeride gebeuren, super!
Ben wel eens in filthy trails geweest, fiets gehuurd, echt onwijs gaaf!
Ik woon hier opzich ook erg goed met al die heuvels en alles hier, hier 20km vandaan ligt sweikhuizen en daar kan je goed fietsen!
En met botbreuken en dat soort dingen heb ik ook wel ervaring.
Laatste keer 20km door de bossen enzo gefietst, zagen we en klein paadje het bospad af naar beneden, ging bijna verticaal omlaag met een flauwe bocht, echt zo'n stuk waar regenwater naar benden stroom, lekker stijl.
Dus wat doe ik met mijn stomme kop? Ik denk ik probeer het eens, is weer eens wat moeilijker als de gewone mtb paden enzo.
Ik dus het eerste stuk opgereden, ging wel goed, toen dat stijle stuk naar benden met de flauwe bocht. Ik hang op mijn achterwiel, bijremmen met achterrem, langzaam komen en dan naar benden laten "vallen", ik had alleen de pech dat ik net buiten de lijn schoof en dus vol onderuit ging en minstens 10 meter naar beneden flikkerde...
Resultaat was armen open, benen en knieën open, borst vol schrammen en butsen, 1 arm bont en blauw (daarmee heb ik een boom me afgeweerd), hele borst bont en blauw, en een mank been. Ik was echt zwaar gevallen, en dan nog 20km naar huis kunnen met een beschadigde fietst en alles...![]()
Mja, is niet de eerste keer haha, heb ook al tot 2x toe hechtingen onder mijn oog gehad.
Hier een foto hoe de fiets hing en waar ik de bocht was uitgeknald...
Leuk hobby maar het kost je wel veel littekens!
Trouwens, leuke films om een te kijken over mountainbiken zijn the collective en the collective roam en the collective seasons en zo zijn er nog wel een aantal titels:
En hiervan zijn ook leuke crash filmpjes te vinden enzo, maar dit zijn echt goeie films!


-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Over dat Stukje 5th gear. Wat een vergelijk zeg.......Op een circuit dat geen circuit is en een baan die zijkend nat is. Zo kun je toch geen lekker potje sturen. Ik heb bij die oudvsnieuw testen altijd een beetje het idee dat ze de oudjes wat sparen omdat het prive auto's zijn en de nieuwtjes gewoon afberen omdat ze toch van de importeur komen.
En over dat biken. Ik zou wel eens een rondje ring willen fietsen met een leuk fietsje.
En over dat biken. Ik zou wel eens een rondje ring willen fietsen met een leuk fietsje.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Wist je dat op de ring ooit het wk is geweest voor de wegrenners
? Meen dat die toen een ronde of 6-8 op de ring moesten 

