ACT: Clio16V
het inhouden en dan weer voorruit schieten had ik alleen als ik met rechtsvoor met +- 50 door een diepe plas had gereden (of na een wasbeurt in de beer). Na een eindje rijden is het daarna weer over.
Ook heb ik heel af en toe dat de motor na het starten hevig schud (pook gaat flink op en neer meer dan normaal) na ff stationair laten draaien trekt het weer weg. geen idee wat dat is maarja
Ook heb ik heel af en toe dat de motor na het starten hevig schud (pook gaat flink op en neer meer dan normaal) na ff stationair laten draaien trekt het weer weg. geen idee wat dat is maarja

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Exact dat probleem heb ik ook, gebruikt jou Clio ook wel aardig wat olie? Volgens mij loopt ie dan op 3 cilinders. Wat de oorzaak precies is... Het is met name als hij wat langer niet gebruikt is, 2 weken ofzo.
Ik heb iemand wel eens horen zeggen dat er dan olie uit de kop de cilinders inloopt of zoiets.
Ik heb iemand wel eens horen zeggen dat er dan olie uit de kop de cilinders inloopt of zoiets.
Hmmm dank jullie allen voor de antwoorden
.
De clio verbruikt eigenlijk nagenoeg geen olie, maar had voordat dat gebeurde wel ik geloof een weekje (kan iets langer zijn) stilgestaan. Ik zal de bougie's en bougiekabels wel is nalopen.

De clio verbruikt eigenlijk nagenoeg geen olie, maar had voordat dat gebeurde wel ik geloof een weekje (kan iets langer zijn) stilgestaan. Ik zal de bougie's en bougiekabels wel is nalopen.
-
- Über-Spammer
je koudestartsensor kan het ook nog zijn.
Hoe noem jij die sensor? 

-
dat had ik ook met mijn 19, was het 30seconden net een diesel, lijkt idd op 3 cilinders..Tim_Coupe schreef:Exact dat probleem heb ik ook, gebruikt jou Clio ook wel aardig wat olie? Volgens mij loopt ie dan op 3 cilinders. Wat de oorzaak precies is... Het is met name als hij wat langer niet gebruikt is, 2 weken ofzo.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
hehe, zag hem ook al staan. Zal wel een radio met cd speler zijn, met turbo geluiden op een cd 

-
- Car: Renault Clio III RS
Net aangemeld op mijn registerhyves een inwoner uit Den Bosch met een erg bekende clio...
[img]http://94.100.113.23/105800001-10585000 ... _5tys.jpeg[/img]
[img]http://94.100.113.23/105800001-10585000 ... _5tys.jpeg[/img]
-
- Über-Spammer
Meppel = halverwegeantoine schreef:Ja in het Noorden van ons land. Mooie orginele maxi velgen..
-
- Car: Renault Clio III RS
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... t=#2061136WouterW schreef:2.0 16v Turbo toch?
Dan issie dus idd verkocht! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Net effen nieuwe bougies erin gedaan...erik_ark schreef:Hmmm dank jullie allen voor de antwoorden.
Laatst gewijzigd door erik_ark op za 20 dec 2008 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
FFies een paar vraagjes.
Hebben jullie benzinemetertje ook dat als je bijvoorbeeld 135km rijd en je verbruikt nog geen kwart tank (bij normaal cruize) En op de terugweg zuipt ie bekant een halve tank leeg? Komt dat misschien door pipercross filter?
Wat voorn afmetingen hebben de kenteken fittingen? Heb echt te weinig tyd om er zelf ff onder te hangen. Ivm LED erin plaatsen
Kan je een espace lip er zonder te verwarmen onder krijgen?
Als je een 1,5J velgrand op een velg doet welke eind J waarde krijg je dan? Gaat om een 15 inch velg.
Ik heb 2 van de 4 rsi velgen verbreed tydje terug. In de maat 195 7J dan is de etwaarde toch het zelfde gebleven of zie ik dat verkeerd.
Alvast bedankt weer.
Hebben jullie benzinemetertje ook dat als je bijvoorbeeld 135km rijd en je verbruikt nog geen kwart tank (bij normaal cruize) En op de terugweg zuipt ie bekant een halve tank leeg? Komt dat misschien door pipercross filter?
Wat voorn afmetingen hebben de kenteken fittingen? Heb echt te weinig tyd om er zelf ff onder te hangen. Ivm LED erin plaatsen
Kan je een espace lip er zonder te verwarmen onder krijgen?
Als je een 1,5J velgrand op een velg doet welke eind J waarde krijg je dan? Gaat om een 15 inch velg.
Ik heb 2 van de 4 rsi velgen verbreed tydje terug. In de maat 195 7J dan is de etwaarde toch het zelfde gebleven of zie ik dat verkeerd.
Alvast bedankt weer.
-
- Contacteer:
Mijn RSI zoop destijds de eerste kwart tank vrij langzzam op, maar vervolgens de rest ging er door als een gek. het laatste kwart van de tank duurde vervolgens wel weer vrij lang en uiteindelijk reed ik zo'n 400km op een tankFFies een paar vraagjes.
Ja, is goed te doen, tenminste ik heb er ooit 1 onder een RSI bumper gemonteerd die toevallig van een 16V bumper afkwamKan je een espace lip er zonder te verwarmen onder krijgen?
Dat ligt aan de bestaande velgbreedte, als die velg b.v 6J is en je doet er 1.5J bij ......je raad het al, dan istei 7.5J breedAls je een 1,5J velgrand op een velg doet welke eind J waarde krijg je dan? Gaat om een 15 inch velg.
Heb je ze aan de voor of de achterkant verbreed of precies in het midden ??Ik heb 2 van de 4 rsi velgen verbreed tydje terug. In de maat 195 7J dan is de etwaarde toch het zelfde gebleven of zie ik dat verkeerd.
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Hier hetzelfde, is volgens mij gewoon de meter die niet helemaal correct aangeeft wat er in zit. Eerst dacht ik dat m'n vlotter niet helemaal fris was maar dat is niet het geval.Mark Coupe schreef:Mijn RSI zoop destijds de eerste kwart tank vrij langzzam op, maar vervolgens de rest ging er door als een gek. het laatste kwart van de tank duurde vervolgens wel weer vrij lang en uiteindelijk reed ik zo'n 400km op een tankCleaned_Clio_16v schreef:FFies een paar vraagjes.
wegens slecht werkende dialogys.
gevraagd oliedrukzender en OLIETEMPERATUURZENDER van een clio1 1800 16V
waar zitten ze op het blok?
en de prijzen en bestelnrs?
WIE HEEFT PRIJZEN EN BESTELNRS?
HET GAAT ME VOORAL OM DE TEMPERATUURZENDER EN WAAR ZIT DIE
alvast bedankt!
alvast bedankt!
laatste stuk gaat altijd stuk vlotter (vlotter niet stuk maar een stuk vlotter
), laatst +- 450 km gereden op 1 tank, en moest 45 liter tanken.

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
zal stiekem ff kijken voor je.mark 5t schreef:wegens slecht werkende dialogys.
alvast bedankt!
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
antoine PM
-
- Über-Spammer
oliedruk : 7700845214 : 16.43 euro ex. btw en zit links van oliefilter aan voorzijde motor.
ook oliedruk : 7700843236 : 77, - ex. btw. Deze lijkt te zitten aan de achterzijde in carter ??
Ik denk dat de eerste de temp.sensor is.
En je hebt natuurlijk ook nog de sensor (peilstok-model) die in je carter steekt voor het oliepeil.
ook oliedruk : 7700843236 : 77, - ex. btw. Deze lijkt te zitten aan de achterzijde in carter ??
Ik denk dat de eerste de temp.sensor is.
En je hebt natuurlijk ook nog de sensor (peilstok-model) die in je carter steekt voor het oliepeil.
thanks arco
wie kan mij dan met zekerheid vertellen welke de oiltemp sensor is?
dit omdat mijn oiltemp meter op het dash niet meer omhoog komt.
de andere meters doen het wel allemaal.
wil graag voor zaterdag even een nieuwe monteren omdat ik dan op de testbank ga.

wie kan mij dan met zekerheid vertellen welke de oiltemp sensor is?
dit omdat mijn oiltemp meter op het dash niet meer omhoog komt.
de andere meters doen het wel allemaal.
wil graag voor zaterdag even een nieuwe monteren omdat ik dan op de testbank ga.
-
- Über-Spammer
Als je stekker lostrekt van de sensor achterop/in je carter, gaat je oliedruk dan niet op "0" of "max" ??
geen idee oliedruk werkt gewoon goed
dus waarom die sensor lostrekken?
oiltemp komt niet meer omhoog is de laatste circuitdag kapot gegaan.
dus waarom die sensor lostrekken?
oiltemp komt niet meer omhoog is de laatste circuitdag kapot gegaan.
-
- Über-Spammer
Als je die stekker lostrekt en je oliedruk valt weg, is het zeeer waarschijnlijk de sensor aan de voorzijde naast het filter. want de sensor achterop werkt dan namelijk wel. (of beter gezegd "niet" omdat je stekker er vanaf ligt)
Laatst gewijzigd door Arco op di 16 dec 2008 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
ok ga ik daar mee aan het hobbyen
ik zal eens kijken of ik uit mijn reserve blok nog een goeie kan halen morgen.
die eerste even monteren en dan kijken of ie het weer doet.
wel vreemd dat die sensor voor op het blok ook wordt aangeduid als oliedrukzender.
zal wel weer typisch renault zijn
ik zal eens kijken of ik uit mijn reserve blok nog een goeie kan halen morgen.
die eerste even monteren en dan kijken of ie het weer doet.
wel vreemd dat die sensor voor op het blok ook wordt aangeduid als oliedrukzender.
zal wel weer typisch renault zijn