ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Vocht dat via de lucht inlaat op de onstekings delen terecht komt kan ook een oorzaak zijn.
R5GTT. Drive it like you stole it
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

het inhouden en dan weer voorruit schieten had ik alleen als ik met rechtsvoor met +- 50 door een diepe plas had gereden (of na een wasbeurt in de beer). Na een eindje rijden is het daarna weer over.

Ook heb ik heel af en toe dat de motor na het starten hevig schud (pook gaat flink op en neer meer dan normaal) na ff stationair laten draaien trekt het weer weg. geen idee wat dat is maarja :D
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Exact dat probleem heb ik ook, gebruikt jou Clio ook wel aardig wat olie? Volgens mij loopt ie dan op 3 cilinders. Wat de oorzaak precies is... Het is met name als hij wat langer niet gebruikt is, 2 weken ofzo.

Ik heb iemand wel eens horen zeggen dat er dan olie uit de kop de cilinders inloopt of zoiets.
erik_ark
Berichten: 108
Lid geworden op: di 4 dec 2007 10:54
Locatie: Deventer

Hmmm dank jullie allen voor de antwoorden (Y) .

De clio verbruikt eigenlijk nagenoeg geen olie, maar had voordat dat gebeurde wel ik geloof een weekje (kan iets langer zijn) stilgestaan. Ik zal de bougie's en bougiekabels wel is nalopen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

je koudestartsensor kan het ook nog zijn.
erik_ark
Berichten: 108
Lid geworden op: di 4 dec 2007 10:54
Locatie: Deventer

Jean-Paul-S schreef:je koudestartsensor kan het ook nog zijn.
Waar zit die koudestartsensor, en is die door te meten?
(zo ja, welke waarde moet die hebben?)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Hoe noem jij die sensor? :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Tim_Coupe schreef:Exact dat probleem heb ik ook, gebruikt jou Clio ook wel aardig wat olie? Volgens mij loopt ie dan op 3 cilinders. Wat de oorzaak precies is... Het is met name als hij wat langer niet gebruikt is, 2 weken ofzo.

Ik heb iemand wel eens horen zeggen dat er dan olie uit de kop de cilinders inloopt of zoiets.
dat had ik ook met mijn 19, was het 30seconden net een diesel, lijkt idd op 3 cilinders..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Alleen heb ik hem gisteravond na 2 of 3 weken in de regen buiten gestaan te hebben gestart en had ik nergens last van. Dubieus probleem...

Zal wel een F7P kwaaltje zijn.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

hehe, zag hem ook al staan. Zal wel een radio met cd speler zijn, met turbo geluiden op een cd :p
Miekje16V
Berichten: 2790
Lid geworden op: do 12 jan 2006 22:02
Locatie: Zevenaar

Grappig... die heeft dezelfde velgen als de mijne :D
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Net aangemeld op mijn registerhyves een inwoner uit Den Bosch met een erg bekende clio...

[img]http://94.100.113.23/105800001-10585000 ... _5tys.jpeg[/img]
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

die stond toch te koop ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ja in het Noorden van ons land. Mooie orginele maxi velgen.. :)
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

2.0 16v Turbo toch?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

antoine schreef:Ja in het Noorden van ons land. Mooie orginele maxi velgen.. :)
Meppel = halverwege :wink:
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Gabri van der Veen schreef:
antoine schreef:Ja in het Noorden van ons land. Mooie orginele maxi velgen.. :)
Meppel = halverwege :wink:
Is nog steeds het noorden, niet het zuiden. :D
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

WouterW schreef:2.0 16v Turbo toch?
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... t=#2061136
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Dan issie dus idd verkocht! :)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
erik_ark
Berichten: 108
Lid geworden op: di 4 dec 2007 10:54
Locatie: Deventer

erik_ark schreef:Hmmm dank jullie allen voor de antwoorden (Y) .

De clio verbruikt eigenlijk nagenoeg geen olie, maar had voordat dat gebeurde wel ik geloof een weekje (kan iets langer zijn) stilgestaan. Ik zal de bougie's en bougiekabels wel is nalopen.
Net effen nieuwe bougies erin gedaan...
Laatst gewijzigd door erik_ark op za 20 dec 2008 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

FFies een paar vraagjes.

Hebben jullie benzinemetertje ook dat als je bijvoorbeeld 135km rijd en je verbruikt nog geen kwart tank (bij normaal cruize) En op de terugweg zuipt ie bekant een halve tank leeg? Komt dat misschien door pipercross filter?

Wat voorn afmetingen hebben de kenteken fittingen? Heb echt te weinig tyd om er zelf ff onder te hangen. Ivm LED erin plaatsen

Kan je een espace lip er zonder te verwarmen onder krijgen?

Als je een 1,5J velgrand op een velg doet welke eind J waarde krijg je dan? Gaat om een 15 inch velg.

Ik heb 2 van de 4 rsi velgen verbreed tydje terug. In de maat 195 7J dan is de etwaarde toch het zelfde gebleven of zie ik dat verkeerd.

Alvast bedankt weer.
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

FFies een paar vraagjes.

Hebben jullie benzinemetertje ook dat als je bijvoorbeeld 135km rijd en je verbruikt nog geen kwart tank (bij normaal cruize) En op de terugweg zuipt ie bekant een halve tank leeg? Komt dat misschien door pipercross filter?
Mijn RSI zoop destijds de eerste kwart tank vrij langzzam op, maar vervolgens de rest ging er door als een gek. het laatste kwart van de tank duurde vervolgens wel weer vrij lang en uiteindelijk reed ik zo'n 400km op een tank
Kan je een espace lip er zonder te verwarmen onder krijgen?
Ja, is goed te doen, tenminste ik heb er ooit 1 onder een RSI bumper gemonteerd die toevallig van een 16V bumper afkwam
Als je een 1,5J velgrand op een velg doet welke eind J waarde krijg je dan? Gaat om een 15 inch velg.
Dat ligt aan de bestaande velgbreedte, als die velg b.v 6J is en je doet er 1.5J bij ......je raad het al, dan istei 7.5J breed
Ik heb 2 van de 4 rsi velgen verbreed tydje terug. In de maat 195 7J dan is de etwaarde toch het zelfde gebleven of zie ik dat verkeerd.
Heb je ze aan de voor of de achterkant verbreed of precies in het midden ??
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Mark Coupe schreef:
Cleaned_Clio_16v schreef:FFies een paar vraagjes.

Hebben jullie benzinemetertje ook dat als je bijvoorbeeld 135km rijd en je verbruikt nog geen kwart tank (bij normaal cruize) En op de terugweg zuipt ie bekant een halve tank leeg? Komt dat misschien door pipercross filter?
Mijn RSI zoop destijds de eerste kwart tank vrij langzzam op, maar vervolgens de rest ging er door als een gek. het laatste kwart van de tank duurde vervolgens wel weer vrij lang en uiteindelijk reed ik zo'n 400km op een tank
Hier hetzelfde, is volgens mij gewoon de meter die niet helemaal correct aangeeft wat er in zit. Eerst dacht ik dat m'n vlotter niet helemaal fris was maar dat is niet het geval.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

wegens slecht werkende dialogys.

gevraagd oliedrukzender en OLIETEMPERATUURZENDER van een clio1 1800 16V
waar zitten ze op het blok?
en de prijzen en bestelnrs?

WIE HEEFT PRIJZEN EN BESTELNRS?
HET GAAT ME VOORAL OM DE TEMPERATUURZENDER EN WAAR ZIT DIE

alvast bedankt!
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Bestaat er voor de clio 16v orginele cup Remkoeling? Ik bedoel dus niet die van reichhard. Iemand misschien daar een afbeelding van?
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

laatste stuk gaat altijd stuk vlotter (vlotter niet stuk maar een stuk vlotter :P), laatst +- 450 km gereden op 1 tank, en moest 45 liter tanken.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

mark 5t schreef:wegens slecht werkende dialogys.

gevraagd oliedrukzender en OLIETEMPERATUURZENDER van een clio1 1800 16V
waar zitten ze op het blok?
en de prijzen en bestelnrs?

WIE HEEFT PRIJZEN EN BESTELNRS?
HET GAAT ME VOORAL OM DE TEMPERATUURZENDER EN WAAR ZIT DIE

alvast bedankt!
zal stiekem ff kijken voor je.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

antoine PM
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

oliedruk : 7700845214 : 16.43 euro ex. btw en zit links van oliefilter aan voorzijde motor.

ook oliedruk : 7700843236 : 77, - ex. btw. Deze lijkt te zitten aan de achterzijde in carter ??

Ik denk dat de eerste de temp.sensor is.

En je hebt natuurlijk ook nog de sensor (peilstok-model) die in je carter steekt voor het oliepeil.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

thanks arco (Y)

wie kan mij dan met zekerheid vertellen welke de oiltemp sensor is?

dit omdat mijn oiltemp meter op het dash niet meer omhoog komt.
de andere meters doen het wel allemaal.

wil graag voor zaterdag even een nieuwe monteren omdat ik dan op de testbank ga.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Als je stekker lostrekt van de sensor achterop/in je carter, gaat je oliedruk dan niet op "0" of "max" ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

geen idee oliedruk werkt gewoon goed
dus waarom die sensor lostrekken?

oiltemp komt niet meer omhoog is de laatste circuitdag kapot gegaan.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Als je die stekker lostrekt en je oliedruk valt weg, is het zeeer waarschijnlijk de sensor aan de voorzijde naast het filter. want de sensor achterop werkt dan namelijk wel. (of beter gezegd "niet" omdat je stekker er vanaf ligt)
Laatst gewijzigd door Arco op di 16 dec 2008 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ok ga ik daar mee aan het hobbyen
ik zal eens kijken of ik uit mijn reserve blok nog een goeie kan halen morgen.
die eerste even monteren en dan kijken of ie het weer doet.
wel vreemd dat die sensor voor op het blok ook wordt aangeduid als oliedrukzender.
zal wel weer typisch renault zijn (N)
Plaats reactie