Mankementen topic Clio RS.
Dat probleem heb ik idd ook al eens gehad, is waarschijnlijk je versnellingsbak sensor, ik heb eventueel nog wel een goede/nieuwe liggen mocht je belang d'r bij hebben. 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Contacteer:
UpdateAdrian schreef:Heb een clio RS phase 1 uit 2000 (8 maanden)
Volgende mankementen
-Stoelverstelling passagiersstoel kapot
-Schokbreker rechtsachter kapot
-Handremkabel gebroken
-Ruitensproeierpomp kapot
-Claxon kapot
-Sensor voor de lichten bij het rempedaal kapot
-Condensor Airco kapot
-Deurgreep afgebroken 2x(renault constructie)
-Gebarsten koelwaterslang
-3e Remlicht stuk
-Versnellingsbak vastgelopen(nieuwe bak + koppeling eronder)
-Airbag lampje gaat branden bij verstellen bestuurdersstoel
en t stuur is ook aan het verteren
- Brandstofslang lek (raakt een poulie als die te laag hangt)
- Elektroklep van benzinedamp absorptievat eraf. (Kun je dat hele vat wegpleuren)
- Opname element snelheidsmeter stuk
- Gasklephuis vervangen
- Wiellager rechtsachter vervangen
- Stuurhuishoes vervangen
- Remlichtschakelaar (alweer)
- Ophangbeugel uitlaat afgebroken
- Koelwaterslang lek
- Gaskabel vervangen
-
- Contacteer:
dat is een aardige lijstAdrian schreef:UpdateAdrian schreef:Heb een clio RS phase 1 uit 2000 (8 maanden)
Volgende mankementen
-Stoelverstelling passagiersstoel kapot
-Schokbreker rechtsachter kapot
-Handremkabel gebroken
-Ruitensproeierpomp kapot
-Claxon kapot
-Sensor voor de lichten bij het rempedaal kapot
-Condensor Airco kapot
-Deurgreep afgebroken 2x(renault constructie)
-Gebarsten koelwaterslang
-3e Remlicht stuk
-Versnellingsbak vastgelopen(nieuwe bak + koppeling eronder)
-Airbag lampje gaat branden bij verstellen bestuurdersstoel
en t stuur is ook aan het verteren
- Brandstofslang lek (raakt een poulie als die te laag hangt)
- Elektroklep van benzinedamp absorptievat eraf. (Kun je dat hele vat wegpleuren)
- Opname element snelheidsmeter stuk
- Gasklephuis vervangen
- Wiellager rechtsachter vervangen
- Stuurhuishoes vervangen
- Remlichtschakelaar (alweer)
- Ophangbeugel uitlaat afgebroken
- Koelwaterslang lek
- Gaskabel vervangen
mijn rs uit 2000 , motorsteun vooraan boite en lambdasonde ( eigen fout --> losgeklopt bij uitlaat te veranderen ) en voor de rest niks onkosten gehad , en clio word goed lekker afgetrapt als hij warm hft , alle dagen moet hij zich bewijzen

grtz bart
Mijn passagiersstoel wil niet meer inklappen.
-
- Contacteer:
Tja is hier en daar wel wat vervangen maar goed tisn RS'je hebart gt turbo schreef: dat is een aardige lijst
mijn rs uit 2000 , motorsteun vooraan boite en lambdasonde ( eigen fout --> losgeklopt bij uitlaat te veranderen ) en voor de rest niks onkosten gehad , en clio word goed lekker afgetrapt als hij warm hft , alle dagen moet hij zich bewijzen![]()
grtz bart

Hij wordt hier ook altijd gebruikt waar die voor bedoeld is hoor

Krijg de hendel niet eens meer omhoog.
-
- Car: Clio 3 RS / V6
stoelen zitten heerlijk, maar is lkkr piet plastic
-
Sinds gisteren heb ik in mn RS een probleem met mn versnellingsbak: Als ik rustig in zn 1, 2 of 3 rij schiet hij gewoon soms uit de versnelling in zn vrij!!!
In zn 4 of 5 heb ik dat niet.
Wat kan dit zijn? Versnellingsbak of koppelingsplaat ofzo? Wie kan me dit vertellen?
Wat kan dit zijn? Versnellingsbak of koppelingsplaat ofzo? Wie kan me dit vertellen?
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Motorsteun(en)?
Koppeling heeft er indd sowiezo niks mee te maken.
Koppeling heeft er indd sowiezo niks mee te maken.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
Ben inderdaad weer eens te hard over een drempel geknald!
Hoop dat het geen dure grap wordt

-
- Car: Captur EDC130 Intens
Hoop ik ook niet, aan de andere kant weet je het van te voren met een RS, alles is net even anders.indolicious1980 schreef:Ben inderdaad weer eens te hard over een drempel geknald!
Dat zal met de Twingo niet anders zijn ben ik bang.....

-
- Contacteer:
Update
Wiellager linksvoor
Fuseekogel linksvoor
Rugleuning bestuurderstoel zakt weg naar 1 kant.....
en vanmiddag een koelwaterspuitertje. Heb ik alleen dat probleem of is dat bij jullie ook het geval? Het gaat over de bovenste slang op je koelwatervaatje. De beugel waar je gaskabel inzit raakt die slang. beschermen heeft geen zin
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... GP2372.jpg[/img]
Wiellager linksvoor
Fuseekogel linksvoor
Rugleuning bestuurderstoel zakt weg naar 1 kant.....
en vanmiddag een koelwaterspuitertje. Heb ik alleen dat probleem of is dat bij jullie ook het geval? Het gaat over de bovenste slang op je koelwatervaatje. De beugel waar je gaskabel inzit raakt die slang. beschermen heeft geen zin
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... GP2372.jpg[/img]
-
koelreservoir niet
wel wiellagers maar die waren versleten niet kapot (of bdoel je dit)
wel wiellagers maar die waren versleten niet kapot (of bdoel je dit)
Even een vraagje:
Me linker xenonkoplamp valt ongeveer na een minuut uit. Het heeft niks met trillingen te maken want als ik stil sta gebeurt het ook en de stekkers zitten allemaal goed
Wat zou dit kunnen zijn?
Alvast bedankt
Me linker xenonkoplamp valt ongeveer na een minuut uit. Het heeft niks met trillingen te maken want als ik stil sta gebeurt het ook en de stekkers zitten allemaal goed

Alvast bedankt

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Je aansturing achter de xenon zelf waarschijnlijk.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Wat gebeurd er als je bij bijv. 60 in z'n 5 vol op het gas gaat, schiet hij dan ook weer in z'n vrij?indolicious1980 schreef:Sinds gisteren heb ik in mn RS een probleem met mn versnellingsbak: Als ik rustig in zn 1, 2 of 3 rij schiet hij gewoon soms uit de versnelling in zn vrij!!!
Als je stil staat trilt het toch ook? Wat moet je dan doen om het te fixen? Of gaat hij vanzelf weer aan? Vaak zijn de aansluitingen van de lamp op de ballast ook niet echt super qua kwaliteit, ik zet er meestal nog een tyrep op om hem echt goed vast te zetten.Sanderrs schreef:Even een vraagje:
Me linker xenonkoplamp valt ongeveer na een minuut uit. Het heeft niks met trillingen te maken want als ik stil sta gebeurt het ook en de stekkers zitten allemaal goedWat zou dit kunnen zijn?
Alvast bedankt
Ja maar als je rijd trilt het wel wat meer maare de lamp gaat dan niet meer aan. Als ik me licht aan en uit zet gaat die soms even weer aan en soms ook niet.
Heb net even gekeken naar het lampje zelf hij ziet er nogal zwart uit en als ik me licht aan doe begint die te flikeren en gaat dan meteen weer uit. Hij gaat ook niet meer aan dus ben bang dat die kapot is denk je duure Pilot xenon te halen gaat het nog kapot 

Je zou je lamp eens op je andere ballast kunnen zetten, weet je in ieder geval of het de ballast of de lamp is. Maar je hebt vaak 1 tot 2 jaar garantie hoor.Sanderrs schreef:Heb net even gekeken naar het lampje zelf hij ziet er nogal zwart uit en als ik me licht aan doe begint die te flikeren en gaat dan meteen weer uit. Hij gaat ook niet meer aan dus ben bang dat die kapot is denk je duure Pilot xenon te halen gaat het nog kapot
Het is dus idd die ene ballast moet ik even een nieuwe bestellen.
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Vandaag bericht van Renault NL gehad dat de claim met betrekking tot de lekkende versnellingsbakkeerring toegestaan wordt.
Het valt binnen de Top-occasion garantie, dus de keerring+complete aandrijfas+hoes wordt onder garantie vervangen.
Scheelt alweer 380 euro voor de as+hoes
De aandrijfaskeerring, waarvan ik vermoedde dat deze lek was, blijkt nu ineens niet meer te lekken. Jammer, want ook die zou in de garantie vallen wat betekende dat de complete distributieriem etc.. ook garantie zou worden
Die dus niet, dus moet ik alsnog zelf aan de slag binnenkort

Het valt binnen de Top-occasion garantie, dus de keerring+complete aandrijfas+hoes wordt onder garantie vervangen.
Scheelt alweer 380 euro voor de as+hoes

De aandrijfaskeerring, waarvan ik vermoedde dat deze lek was, blijkt nu ineens niet meer te lekken. Jammer, want ook die zou in de garantie vallen wat betekende dat de complete distributieriem etc.. ook garantie zou worden

Die dus niet, dus moet ik alsnog zelf aan de slag binnenkort
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Sinds ik op de rollenbank ben geweest is me rs nogal onrustig in de toeren hij draait nu stationair rond de 750 toeren. En wat ik vandaag heb meegemaakt is dat die als ik aan het rijden ben de toeren blijven hangen rond de 2000. Iemand enig idee?
Thnx!
Thnx!
Is dit zelf te doen als je geen verstand er van heb?
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
gasklephuis schoonmaken kan iedereen, zijn een paar schroefjes en dan even met een doek en remmenreiniger o.i.d. er goed doorheen.
stationair regelschuif schoonmaken is wat lastiger, maar lijkt me goed te doen voor een niet 'sleutelaar'
stationair regelschuif schoonmaken is wat lastiger, maar lijkt me goed te doen voor een niet 'sleutelaar'

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
En hoe ziet het gasklephuis eruit? en de stationair regelschuif