ACT: Algemeen Chat Topic deel 2
hehehehe mijn hoofd zit altijd vol ideen en plannen!
hmm t5r blok wat zou ik daar allemaal mee kunnen doen
hmm t5r blok wat zou ik daar allemaal mee kunnen doen
WEl veel
Was ooit nog een wild idee van me zo'n geval in een safrane te hangen.
Mooie motoren zeg
. Schijnt dat je de 5pitter zelf ook relatief eenvoudig van een turboset kan voorzien.
Rijdt wel een laguna rond met een T5 motor! Passen doet ie wel. Maar t is wel een lomp zwaar bakbeest en die versnellingsbakken zijn een crime om 1) aan te komen en 2) onmogelijk te reviseren. Dus moet je een compleet goeie set vinden.

Mooie motoren zeg

Rijdt wel een laguna rond met een T5 motor! Passen doet ie wel. Maar t is wel een lomp zwaar bakbeest en die versnellingsbakken zijn een crime om 1) aan te komen en 2) onmogelijk te reviseren. Dus moet je een compleet goeie set vinden.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
was dat niet een T4?
nee das een T5R
met dikke turbo en injectoren+ kms gedaan door vdb works
aso veel pk`s
met dikke turbo en injectoren+ kms gedaan door vdb works

aso veel pk`s

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
ik bedoelde in die laguna waar riël het over had?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ja, T4...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
ik krijg de auto niet op temperatuur, iemand een oplossing ? Niet afkomen met een stuk karton want kan der ni bij, laat staan tussenmoffelen. Maximum temperatuur bedraagt 79.6°, na een stuk gassen wordt het niet beter maar slechter (70.1°). Pas na 30 minuten stationair heb ik 80° terwijl de bedrijfstemp. 90/95° is.
edit* gevolg van die lage temp, de oiliedruk blijft achterlijk hoog (tussen 5 en 6 bar), pas bij 80° gaat hij naar 4.5
edit* gevolg van die lage temp, de oiliedruk blijft achterlijk hoog (tussen 5 en 6 bar), pas bij 80° gaat hij naar 4.5
Laatst gewijzigd door -jo- op zo 2 nov 2008 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
te koude thermostaat?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
*edit*
Aha. Op zo'n manier.
Aha. Op zo'n manier.
Laatst gewijzigd door Arco op zo 2 nov 2008 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
bij mijn gte loopt het koelwater nog door een warmte wisselaar achter het olie filter. Ding is binnen no-time op temperatuur.
Maar of dat nu een echt elegante oplossing is
Maar of dat nu een echt elegante oplossing is

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Andere optie is een restrictor in de koelwaterslang monteren?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Thermostaat die nog later open gaat??
Ik zit beetje met het zelfde probleem, sinds ik de grotere radiator erin heb zitten word hij nu ook haast niet warm. Denk dat ik ook maar weer de oude thermostaat erin moet steken.
Ik zit beetje met het zelfde probleem, sinds ik de grotere radiator erin heb zitten word hij nu ook haast niet warm. Denk dat ik ook maar weer de oude thermostaat erin moet steken.
R5GTT. Drive it like you stole it
Als je er een andere thermostaat in doet moet ie toch echt wel sneller op temp komen. Al weet ik niet of er voor renault thermostaten te koop zijn die nog later open gaan.
Is het afplakken van je oliekoeler geen optie??
Is het afplakken van je oliekoeler geen optie??
R5GTT. Drive it like you stole it
Dat had Marcel me ook al laten weten, oliekoeler eraf halen of vervangen door een kleiner type. Das nu niet echt waar ik op zit te wachten vermits ik maar enkele keren in de winter rijd.
Ik hoop echt dat het aanstaande zaterdag boven de 10° is voor de afstelling. Thermostaten vind je in verschillende gradueringen.
Ik hoop echt dat het aanstaande zaterdag boven de 10° is voor de afstelling. Thermostaten vind je in verschillende gradueringen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Hier staat er 1 bij speciaal voor winter. Staat verder niet bij wanneer die open gaat.
http://start.mijngrossier.nl/catalog/ar ... QSRIOXOUOR
http://start.mijngrossier.nl/catalog/ar ... QSRIOXOUOR
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
*inloggen* 
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
http://www.hbase.nl
En dan gewoon kijken bij koeling van 21T. Daar staat ook een winter thermostaat tussen.

R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Dan denk ik toch dat de enige mogelijkheid is om de radiateur gedeeltelijk af te dekken 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Bestaan er geen (buitenaf) instelbare thermostaten eigenlijk? Kan me daar het praktisch nut wel bij voorstellen ... Beetje motortemperatuur regelen affh. van gebruik en belasting ...-jo- schreef:heb ik al aan gedacht maar eigenlijk nutteloos vermits er een thermostaat inzit die het niet warm genoeg krijgt om te openen ?