Voorstellen, Modus: mijn Clio RS phase II.

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Modus
Contacteer:

Hallo :bye:, ben al een maandje geregistreerd en jullie hadden nog wat eigen foto's tegoed, bij deze dus, gisteren gemaakt met vrienden.

Ik kom uit omg. Rotterdam en mijn nick heeft verder niks met de Renault Modus te maken (0), die had ik al voordat ik een Renault kocht.
De auto is van sept. 2001, orig. NL en heeft nu ca. 29450 gelopen (aantoonbaar).

[img]http://i15.photobucket.com/albums/a396/ ... lioRS5.jpg[/img]

-weer verkocht! :p
Laatst gewijzigd door Modus op za 18 aug 2012 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Remon

Zo die ziet er super uit zeg! :worship:
Wesley

netjes!! :worship: :biertjuh:
Niels V Dijk
Car: Clio III RS Lux 2008

Strakke auto :worship:
Marco (ClioII)

Coole RS man! :worship: :D
Rammi

Nette Rs! Welkom hier! :)
PaulM

net gewassen? (0) ziet er strak uit!
Droes Junior
Car: R5 Alpine Turbo

Vind hem op alle foto's best strak :biertjuh:

lijkt wel nieuw! leuke Km stand ook (Y)
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

(Y) (Y) (Y) nice! enjoy the rs!!
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Net ding ! Welkom hier :)
DutchRS
Contacteer:

Heel mooi. Jammer dat de origineel Xenon koplampen zit er niet bij......
Modus
Contacteer:

Weer wat gevonden! (0)
Ik had vaag wel eens het idee gekregen dat mijn 2 koplampbehuizingen niet geheel dezelfde kleur hadden, maar ik heb er verder niet zoveel aandacht aan besteed, was de auto aan het schoonspuiten en ik dacht dat er ms wat condens onder het glas van 1 zat.

In het RS topic stond een link naar een soort Clio encyclopedie http://www.forum-clio.com/index.php/top ... ml#msg9459
Daar vond ik iets wat mijn vermoedens bevestigde en wel het volgende:
De kunststof behuizing van de koplampen is er in grijs en zwart
[img]http://spykiller.free.fr/encyclio/optiq ... que_23.jpg[/img]
[img]http://spykiller.free.fr/encyclio/optiq ... que_22.jpg[/img]

Door de reflectie van het glas valt het niet echt op, ook op mijn eigen bovenstaande foto's is het niet echt duidelijk. En wat vrienden die hem van dichtbij hebben bekeken is het ook nooit opgevallen. Ik heb nog even wat andere foto's bekeken uit mijn sessie en op deze is het wel te zien:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a396/ ... ioRS13.jpg[/img]

Beetje jammer, maar ja het valt niet heel erg op. Zo'n zwarte moet nog wel ergens te vinden zijn voor een redelijk prijsje denk ik?

Ik heb laatst bij de Renault dealer eens aangekaart hoe dat zit met evt. weer origineel xenon inbouwen, maar dat bleek nog niet zo simpel volgens de monteur. Nog afgezien van de prijs van ca. 185 per lampje. :p Hij zou helemaal moeten uitzoeken waarom het vervangen is door gewone verlichting, waar het was losgekoppeld o.i.d. etc. etc. Dat heeft dan ook niet mijn hoogste prioriteit. Tenzij hier iemand me zo kan vertellen hoe 'simpel' het kan zijn, en nee, ik hoef geen aftermarket inbouw zooi :) Ik kan natuurlijk nog wel de verkoper bellen en vragen hoe en waarom hij het zo gedaan heeft, dan weet ik wellicht al een stuk meer.
Laatst gewijzigd door Modus op vr 31 okt 2008 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

ik heb nog een linker koplamp met zwart binnenwerk liggen, met een heel klein krasje onder in de hoek bij de bumper, valt haast niet op

mag voor een zacht prijsje weg, PM me maar als je interesse hebt (Y)
Modus
Contacteer:

Is zo'n ding een complete unit? Of kan je bv. glas en behuizing los kopen. Lijkt me niet de bedoeling dat je heel zo'n blok moet vervangen als er bv. een scheurtje in het glas zit...
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

is inderdaad een complete unit, schroef je in zn geheel over
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Xenon terugbouwen gaat je een kapitaal kosten...

units met lenzen (prijs geen idee)
Xenonlampjes (185 euro)
Balasten (240 euro meen ik p/s)

Dan nog wat bekabeling en de koppeling met je licht/regensensor. Hij krijg ineens andere waarden voor de neus. Dat moet ook ingeleerd worden.

Inderdaad jammer, op een RS hoort gewoon Xenon. Maar goed, doe je niks aan hè :wink:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
martijn williams

Ziet er echt goed en nieuw uit :)

welkom hier!
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
Clio1.5dCi

Adinsx schreef:Xenon terugbouwen gaat je een kapitaal kosten...

units met lenzen (prijs geen idee)
Xenonlampjes (185 euro)
Balasten (240 euro meen ik p/s)

Dan nog wat bekabeling en de koppeling met je licht/regensensor. Hij krijg ineens andere waarden voor de neus. Dat moet ook ingeleerd worden.

Inderdaad jammer, op een RS hoort gewoon Xenon. Maar goed, doe je niks aan hè :wink:
Weet niet waarom het allemaal zo moeilijk is maar hier http://cgi.ebay.de/2X-NEU-XENON-BIXENON ... 240%3A1318 vindt je de originele xenonlampen, helaas wel zonder ontsteking. De ontsteking zal ik als ik jou was via Holtrop (Oudehaske) zien te krijgen, hij heeft nog een schade RS uit 2005 staan !!

Wat ik mij echter wel afvraag is waarom er nu geen xenon meer in zit? Heeft de Clio frontschade gehad en was het de vorige eigenaar te duur om weer de xenonlampen te plaatsen?
Als je geluk hebt is dit het geval en is alle benodigde bedrading incl hoogteregelaar nog aanwezig.

Denk wel dat het een dure grap wordt want alleen de koplampunits kosten al 375 euro. De xenonlampen ongeveer 120 per stuk bij bijv Brezan.

Al met al ben je al gauw 700 euro verder

Succes,

Mark
Modus
Contacteer:

Er moeten nog een keer normale kentekenplaathouders op, dat vergeet ik elke keer maar vind ik eik ook niet het allerbelangrijkste. En die koplampunit dan een keer vervangen door zwart, dat heeft ook geen haast eerlijk gezegd.

@Paul1916v
mocht je hem dan ook aan iemand anders al kwijt kunnen, geen probleem :p

Ik wil eerst even het verhaal en de rekening van de achterruitverwarming afwachten (zie RS topic)
Modus
Contacteer:

Clio1.5dCi schreef:Weet niet waarom het allemaal zo moeilijk is maar hier http://cgi.ebay.de/2X-NEU-XENON-BIXENON ... 240%3A1318 vindt je de originele xenonlampen, helaas wel zonder ontsteking. De ontsteking zal ik als ik jou was via Holtrop (Oudehaske) zien te krijgen, hij heeft nog een schade RS uit 2005 staan !!

Wat ik mij echter wel afvraag is waarom er nu geen xenon meer in zit? Heeft de Clio frontschade gehad en was het de vorige eigenaar te duur om weer de xenonlampen te plaatsen?
Als je geluk hebt is dit het geval en is alle benodigde bedrading incl hoogteregelaar nog aanwezig.

Denk wel dat het een dure grap wordt want alleen de koplampunits kosten al 375 euro. De xenonlampen ongeveer 120 per stuk bij bijv Brezan.

Al met al ben je al gauw 700 euro verder

Succes,

Mark
Ja hij heeft frontschade gehad, daar heeft de verkoper ook geen geheim van gemaakt. Wat exact weet ik niet maar volgens hem heeft hij alle plaatwerk voor vervangen door nieuw, dus kap, spoiler/bumper en schermen vermoed ik. Met dat in mijn achterhoofd heb ik de auto eerst ANWB laten keuren en hij bleek verder in prima staat.

Dat het kostenplaatje een rol heeft gespeeld bij het plaatsen van gewone verlichting is puur mijn conclusie, daar heb ik het verder nooit over gehad. Ik denk dat als ik dat eens navraag ik al een stuk meer weet en dan ook beter weet wat ik nog aan spullen zou moeten hebben.
Modus
Contacteer:

Net onderweg, knal de ramen even open en dicht om de condens buiten weg te krijgen, raar geluid, gekraak, gedoe, breekt gewoon het raammechanisme links af. Ging geen kant meer op en het raam hing half open en half naar voren in de deur. Meteen weer naar huis terug. Heb het raam weer omhoog kunnen tillen, het staat nu ongeveer een cm open. Auto zit op slot vanzelfsprekend, ik heb alarm en startonderbreking, dus dat moet maar even zo. Morgenochtend meteen bellen met de garage, ik weet alleen dat ze iets van 2 weken wachttijd hebben. Zoiets zouden ze toch wellicht meteen moeten kunnen maken?

Hoe zit dat?
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Modus schreef:Net onderweg, knal de ramen even open en dicht om de condens buiten weg te krijgen, raar geluid, gekraak, gedoe, breekt gewoon het raammechanisme links af. Ging geen kant meer op en het raam hing half open en half naar voren in de deur. Meteen weer naar huis terug. Heb het raam weer omhoog kunnen tillen, het staat nu ongeveer een cm open. Auto zit op slot vanzelfsprekend, ik heb alarm en startonderbreking, dus dat moet maar even zo. Morgenochtend meteen bellen met de garage, ik weet alleen dat ze iets van 2 weken wachttijd hebben. Zoiets zouden ze toch wellicht meteen moeten kunnen maken?

Hoe zit dat?
Ik hoop voor je dat je nog garantie hebt anders kost deze grap je ook weer 250 euro, moet een heel nieuw mechanisme in want kan je niet los kopen, is een kompleet geheel.

Maar die RS ziet er inderdaad erg goed/mooi uit, km stand vind ik erg laag maar niet onmogelijk, heb je hier boekjes van ofzo of via NAP?

Dat van die Xenon is natuurlijk jammer en doet afbreuk aan je RS, maar heb je dit in de prijs laten meewegen is het wel oke.

Over mankementen en kostenverhaal, je rijdt een Clio RS en daarbij horen de kosten die je onherroepelijk gaat krijgen, net even anders en net even duurder allemaal.

Dit moet je voor lief nemen want de auto maakt dit elke dag weer goed door zijn prestaties en rijplezier.........dikke 3 jaar en 75000 in een RS gereden, gelukkig is hij nu weer in goede handen.

Kortom, veel plezier en succes met het raampje laten fixen.
Modus
Contacteer:

Nope geen garantie meer maar iets zegt mij dat dit vanaf de koop af al niet goed heeft gezeten. Het leek altijd al wel of links een heeeeeel klein beetje anders liep dan rechts.

De historie zit er bij, de kmstand is nagekeken bij de ANWB keuring. Het enige vreemde daar aan was dat op het moment van eerste toelating (orig NL auto) de kmstand is ingevuld op iets van 7800 als ik me goed herinner. Daarna was het km verloop echter wel normaal. Vent van de ANWB zei dat het niet gebruikelijk was maar dat ie het wel vaker gezien had en dat ie verder geen reden had om aan te nemen dat het niet zou kloppen bij deze auto. Boekjes zitten er ook bij, auto is een tijd demo van een dealer geweest en heeft daar ook onderhoud gehad. Wanneer de schade precies is ontstaan weet ik niet, maar hij heeft toen een tijdje stilgestaan en toen is hij als schadeauto gekocht en gerepareerd door de vorige verkoper.
Arno17

Modus schreef:Nope geen garantie meer maar iets zegt mij dat dit vanaf de koop af al niet goed heeft gezeten. Het leek altijd al wel of links een heeeeeel klein beetje anders liep dan rechts.

Wanneer de schade precies is ontstaan weet ik niet, maar hij heeft toen een tijdje stilgestaan en toen is hij als schadeauto gekocht en gerepareerd door de vorige verkoper.
Het raamprobleem dient zich aan als je aanloopgeluiden gaat krijgen, of dat het niet meer lekker soepel dicht gaat, ik weet niet of enige smering dan gewenst is om het probleem voor te zijn.

Schadeverhaal is vast door iemand hier wel even te achterhalen, of je er nog iets aan hebt is punt 2.

Ik denk ook niet dat dit een garantiepunt zou zijn, kan plotseling gebeuren
Adinsx

Je hebt nog niet echt veel mazzel met je auto zeg...

Overigens, het raam kun je tijdelijk gewoon dichtplakken hè, stukje ducktape over de stijl heen en weer aan de binnenzijde vastplakken. Een raam met dit weer een stukje los is ook niets waard :wink:

Achja, een RS rijden kan duur zijn, mijn cd-speler in de cabasse radio is er sinds het weekend mee gekapt (N) Binnenkort even een harde reset en anders wordt het Topocassion garantie.

Succes met het raampie (Y)
Modus
Contacteer:

Nee klopt, het gaat niet echt lekker zo. :~ Achteraf gezien heb ik ook echt wel iets teveel betaald voor deze auto maar ja, ik kocht voor het eerst een auto, laten we het daar maar op houden, wat onervarenheid.

Vanochtend de garage gebeld, ik kon meteen terecht bij de Minute service en ze bleken de juiste spullen ook op voorraad te hebben dus het raammechanisme is ter plekke vervangen. Kost geld maar ja dit moet nu eenmaal. Ben allang blij dat het weer dicht zit. (Y) Dit zijn dingen die je ook niet echt kan voorzien volgens de monteurs daar.
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Adinsx schreef:Je hebt nog niet echt veel mazzel met je auto zeg...

Overigens, het raam kun je tijdelijk gewoon dichtplakken hè, stukje ducktape over de stijl heen en weer aan de binnenzijde vastplakken. Een raam met dit weer een stukje los is ook niets waard :wink:

Achja, een RS rijden kan duur zijn, mijn cd-speler in de cabasse radio is er sinds het weekend mee gekapt (N) Binnenkort even een harde reset en anders wordt het Topocassion garantie.

Radio valt niet binnen Top Ocassion Garantie. :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
GJ
Car: Megane 4 RS

Ik heb wel ooit een nieuwe wisselaar van meneer Renault gekregen :)
Adinsx

Arco schreef:
Adinsx schreef:Je hebt nog niet echt veel mazzel met je auto zeg...

Radio valt niet binnen Top Ocassion Garantie. :wink:
Ik ga eerst nog ff de accupool eraf halen, schijnt vaak te helpen, maar ze (lees collega van m'n pa) ging het even 'uitzoeken' :wink:

Laat ze maar een nieuwe radio doen met mp3 lees functie (Y)
Johan Hogervorst
Contacteer:

Ha jij daar met je mooie blauwe clio, volgens mij ken ik je van tweakers toch? :D
Modus
Contacteer:

Eh nee? :p
Adinsx

Joopieboy schreef:Ha jij daar met je mooie blauwe clio, volgens mij ken ik je van tweakers toch?:D
Je hebt het op mij voorzien? :wink:
Modus
Contacteer:

Bij de garage stond trouwens een rode Twingo RS in de showroom, ook wel geinig en dik. Met 17" en 195/40 bandjes. Maar.... 'slechts' 130 pk ofzo en weegt meer dan mijn bakkie dacht ik zo.
Arno17

Modus schreef:Bij de garage stond trouwens een rode Twingo RS in de showroom, ook wel geinig en dik. Met 17" en 195/40 bandjes. Maar.... 'slechts' 130 pk ofzo en weegt meer dan mijn bakkie dacht ik zo.

1024 om 1010, dus inderdaad lichter die Clio
133 om 172 pk, dus de Clio meer pk's

Maar uit ervaring kan ik je melden dat de Twingo beter op de weg ligt, zeker met cupchassis
Adinsx

En dat wil ik graag be-amen.

Paar weken terug met de rode RS met alle opties (dus ook cupchassis) rond gescheurd en inderdaad, ik miste het vermogen ook (133 vs 182) maar wat een enorme lekkere wegligging had dat ding (Y)

Het is dat het donker was en m'n vriendin er bij in zat, anders had ik nog wel een tandje harder kunnen boenderen :D

Maar de wegligging is inderdaad top van de Twingo RS (Y)
Plaats reactie