oke, dat wordt begin volgend jaar. Ik heb een adres gevonden waar ik mijn velgen kan laten stralen en poedercoaten. Nu is mijn vraag wat de RAL kleur is van williams velgen?
Ik kan de velgen laten poedercoaten maar een gepolijst randje kon er niet vanaf . Kan ik dit zelf doen? Of zal dit dan niet het gewenste resulaat hebben?
ps. vanavond nog ff een opdringerig golfje alle kanten van de weg laten zien, haha. Duimpje kon er na die tijd nog wel vanaf
Renodealer, misschien dat een velgenzaak die speedline levert het ook voor je kan doen, maar speedlines worden niet zo vaak geleverd en dealer is ws. het snelst ook.
dopjes besteld bij reno dealert. Krijg ze maandag.
Nog een vraagje, heb laatst mijn tellerbak vervangen door een volgens mij phase I tellerbak en ook alle metertjes enzo overgezet. Kan het nu zo zijn dat mijn kilometerteller afwijkt. Op de teller 80 is 86 in werkelijkheid. Kan dit te maken hebben met het verschil in aantal toeren dat een phase I motor en phase II motor maakt?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Meningen zijn erom gegeven te worden, en daarvoor dank.
Nu nog een andere vraag, het monteren van een veerpootbrug. Hij past in principe maar op 1 manier, maar kan ik die schroeven die aan de bovenkant zitten in het motorruim gewoon losschroeven, of moet ik nog meer handelingen verrichten?
Ik heb ook de 1e bon binnen omdat ik mijn snelheidsmeter niet had aangepast, heb een standaard afwijking van 8 km/u. 10 km/u = werkelijk 18 km/u. Nu schijn je dit te kunnen aanpassen via een pinnetje / moertje. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb een foto bijgevoegd, hopelijk duidelijk genoeg.
Wagen op de grond laten staan en niet meer sturen.
Bouten ten behoeve van de veerpootschotel eruit draaien, veerpootbrug erop leggen op de veerpootkokers en de bouten (maybe iets langere) terugschroeven.
Klaar is Gerco.
Mbt je km-teller weet ik het antwoord niet. Heb ook dezelfde afwijking als jouw teller.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Aan dat afstellen en het rijden in het turbootje is de komende tijd een eind gekomen. Het linkerarmpje zit in het gips, waar een potje voetbal al niet goed voor kan zijn.
oh ja, heb gister nog wel ff een enkele zuiger dumpvalve besteld, kun je ook nog apart zo'n slang met standaard opening voor een dumpvalve bestellen of moet je gewoon die slang in 2en snijden. alvast bedankt
Je kunt bij Samco wel een slang bestellen met de opening er al in, maar deze slangen zijn niet goedkoop. Ik heb voor de mijne 160 euro betaald, maar weet niet wat ze er nu voor willen hebben.
Ik wou jullie de foto niet onthouden , waar moet ik die slang die vanaf de dumpvalve komt aansluiten? Er zit zo'n klein wit T-stukje bij. Hoe dicht moet trouwens de dumpvalve op de slang van de carburateur zitten, heb verschillende verhalen gelezen, maar wat nu beter is, is me een raadsel.
Die slang moet je met dat t-stukje bevestigen op de slang die van je onsteking naar de achterkant van de carburateur loopt. Gewoon in 2en knippen, t-stukkie ertussen, slang erop en klaar.
Volgens mij maakt de plaatsing van de DV vrij weinig uit... Wat heb je precies gehoord?
Het ene verhaal is dat hij op 30 cm van de carburateur moet zitten, ander verhaal is hoe dichter op de carburateur hoe beter. En als ik naar afbeeldingen kijken zit hij in principe in het midden tussen de ic en de carburateur.
Met het rode(moeilijk zichtbare) pijltje heb ik aangegeven welke leiding ik denk dat ik het dunne slangetje van de dumpvalve moet aansluiten. Klopt dit? Alvast bedankt
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Zo te zien is dat m ja. Haal even die rubber strook en het plastic schot boven je parafan weg, dan zie je de ontsteking zitten en weet je het in 1 keer zeker
Super mooi zo'n dumpvalve. Heerlijk dat sisgeluid en de motor pakt nu veel beter op. Zoals al vaak besproken in de forums krijg behaal je er geen pk toename mee, maar voor het gevoel is hij toch wel sneller.
Ik ben ook nog van plan om een nieuwe uitlaatlijn onder de auto te zetten, alleen zie ik nu op de site van K-tec racing 2 uitlaat lijnen die voor mijn gevoel redelijk overeenkomen. De eerste is de meest recente: http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2666
Weinig met het "vermogen" i.c.m. je originele elbow vanaf de turbo en originele downpipe ......
Deze zal je moeten upgraden naar wat groters. (die ze ook bij K-Tec verkopen overigens).
Verschil tussen beide pijpen/dempers zal wel het geluid (en de look) zijn.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
oke, want ik had gelezen dat icm die dikkere elbow de turbo op een lager toerental beschikbaar is en dat het geluid zonder meer een beste decibel produceert. Is zoiets er trouwens zelf onder te zetten of is het verstandiger om dit te laten doen?