Even voorstellen; Gerco, GT Turbo Bleu Sport

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
GD Turbo

oke, dat wordt begin volgend jaar. Ik heb een adres gevonden waar ik mijn velgen kan laten stralen en poedercoaten. Nu is mijn vraag wat de RAL kleur is van williams velgen?

Ik kan de velgen laten poedercoaten maar een gepolijst randje kon er niet vanaf :lol: . Kan ik dit zelf doen? Of zal dit dan niet het gewenste resulaat hebben?

ps. vanavond nog ff een opdringerig golfje alle kanten van de weg laten zien, haha. Duimpje kon er na die tijd nog wel vanaf :bang:
GD Turbo

Weet iemand of je onderstaande dopjes voor de williams clio velgen nog kunt verkrijgen, nieuw / 2ehands? (die tussen de 4 wielbouten zit)

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-84MCSX4D.jpg[/img]

Ik mis er twee, en morgen breng ik mijn velgen weg naar de spuiter. Had het niet gezien, nogal dom uiteraard.
Steven
Car: M536

Nee die zijn niet meer verkrijgbaar, verkoop die nutteloze wielen maar aan mij ;)

Die zijn nog gewoon te krijgen, als je ff creatief zoekt met de search vind je nog prijzen en bestelnummers ook.

Edit: Ik doe het 1 x voor: je zoekt op 'naafdopjes' en voila: Klik
GD Turbo

naafdopjes, dat was het woord wat ik zocht :) . Vandaar dat er ook al niets uit de search kwam.

toch bedankt voor de tip (Y)
GD Turbo

uhm, nog een vraag, haha. Moet ik deze via de dealer bestellen? Of kan iedere autogarage het via hbase bestellen. ben er nog niet zo in thuis....
Steven

Renodealer, misschien dat een velgenzaak die speedline levert het ook voor je kan doen, maar speedlines worden niet zo vaak geleverd en dealer is ws. het snelst ook.
GD Turbo

dopjes besteld bij reno dealert. Krijg ze maandag.

Nog een vraagje, heb laatst mijn tellerbak vervangen door een volgens mij phase I tellerbak en ook alle metertjes enzo overgezet. Kan het nu zo zijn dat mijn kilometerteller afwijkt. Op de teller 80 is 86 in werkelijkheid. Kan dit te maken hebben met het verschil in aantal toeren dat een phase I motor en phase II motor maakt?
Steven

Nee, er zit achterop je tellerbak een potmetertje, daarmee kun je de electronische teller afstellen.

Let wel op, soms draaien die potmetertjes stuk en issie niet meer af te stellen.
GD Turbo

De velgen en gloednieuwe banden zijn gemonteerd. Heb een iets andere kleur, welke ikzelf erg mooi vindt....kijk en huiver / geniet :)

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-FA4P3N3P.jpg[/img]

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y4EPMDHK.jpg[/img]
Steven

Heb je het gepolijste randje ook mee laten spuiten? Dat vind ik altijd weer zonde...
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Kleur is echt vies :nee:

(mijn mening uiteraard)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Arco
Über-Spammer

Het "goud" is te mat. Springt er niet uit.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Danny van Duren
Car: GTT

Arco schreef:Het "goud" is te mat. Springt er niet uit.
ligt dat niet aan de fotokwaliteit?

maar jammer dat het randje niet gepolijst is zoals orgineel
GD Turbo

Meningen zijn erom gegeven te worden, en daarvoor dank.

Nu nog een andere vraag, het monteren van een veerpootbrug. Hij past in principe maar op 1 manier, maar kan ik die schroeven die aan de bovenkant zitten in het motorruim gewoon losschroeven, of moet ik nog meer handelingen verrichten?

Ik heb ook de 1e bon binnen omdat ik mijn snelheidsmeter niet had aangepast, heb een standaard afwijking van 8 km/u. 10 km/u = werkelijk 18 km/u. Nu schijn je dit te kunnen aanpassen via een pinnetje / moertje. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb een foto bijgevoegd, hopelijk duidelijk genoeg.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-TLBWY7EB.jpg[/img]

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-83VFP4YR.jpg[/img]
Arco
Über-Spammer

Wagen op de grond laten staan en niet meer sturen.

Bouten ten behoeve van de veerpootschotel eruit draaien, veerpootbrug erop leggen op de veerpootkokers en de bouten (maybe iets langere) terugschroeven.

Klaar is Gerco. (Y)

Mbt je km-teller weet ik het antwoord niet. Heb ook dezelfde afwijking als jouw teller.

Abel
Über-Spammer

veelstemoeilijk aan het doen.. achter op de complete tellerunit zit en potmetertje, die voorzichtig stllen
GD Turbo

Aan dat afstellen en het rijden in het turbootje is de komende tijd een eind gekomen. Het linkerarmpje zit in het gips, waar een potje voetbal al niet goed voor kan zijn.

oh ja, heb gister nog wel ff een enkele zuiger dumpvalve besteld, kun je ook nog apart zo'n slang met standaard opening voor een dumpvalve bestellen of moet je gewoon die slang in 2en snijden. alvast bedankt
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Je kunt bij Samco wel een slang bestellen met de opening er al in, maar deze slangen zijn niet goedkoop. :) Ik heb voor de mijne 160 euro betaald, maar weet niet wat ze er nu voor willen hebben.
Martijn Kool

Heb je er een aansluitset bij dan? dan kun je idd ook ff zagen en een t-stuk kopen als die er niet bij zit..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
GD Turbo

ik heb zo'n complete set, met aansluitset. Dus dat zal wel zagen worden...
Merijn
Über-Spammer

Dat zou ik wel doen, ja... Een scherp stanley-mes doet wonderen. :)
Martijn Kool

slijptol werkt ook ;P, gaat alleen iets stinken :D
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
GD Turbo

Ik wou jullie de foto niet onthouden :foto: , waar moet ik die slang die vanaf de dumpvalve komt aansluiten? Er zit zo'n klein wit T-stukje bij. Hoe dicht moet trouwens de dumpvalve op de slang van de carburateur zitten, heb verschillende verhalen gelezen, maar wat nu beter is, is me een raadsel.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-PP7S34DG.jpg[/img]
Merijn
Über-Spammer

Die slang moet je met dat t-stukje bevestigen op de slang die van je onsteking naar de achterkant van de carburateur loopt. Gewoon in 2en knippen, t-stukkie ertussen, slang erop en klaar.

Volgens mij maakt de plaatsing van de DV vrij weinig uit... Wat heb je precies gehoord?
GD Turbo

Het ene verhaal is dat hij op 30 cm van de carburateur moet zitten, ander verhaal is hoe dichter op de carburateur hoe beter. En als ik naar afbeeldingen kijken zit hij in principe in het midden tussen de ic en de carburateur.
Martijn Kool

Heb m in het midden en het maakt volgens mij idd geen fuck uit :).

indien je er niet uitkomt, kom ik wel ff langs :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
GD Turbo

oh ja, dan zal het weinig uitmaken verwacht ik. Altijd handig als ik op hulp kan rekenen, maar dit varkentje kan ik hopelijk zelf wassen, haha.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-R4SZONX7.jpg[/img]

Met het rode(moeilijk zichtbare) pijltje heb ik aangegeven welke leiding ik denk dat ik het dunne slangetje van de dumpvalve moet aansluiten. Klopt dit? Alvast bedankt :)
Merijn
Über-Spammer

Wie vindt het rode pijltje? :lol:
GD Turbo

haha, ja tis moeilijk. Je moet ff zoeken, maar je vindt hem als ik het goed heb bij het schutbord ter hoogte van de ontsteking achter het schutbord?
Arco
Über-Spammer

Kanonne... gevonden. :lol:

MartijnG
Über-Spammer

Zo te zien is dat m ja. Haal even die rubber strook en het plastic schot boven je parafan weg, dan zie je de ontsteking zitten en weet je het in 1 keer zeker :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
GD Turbo

Super mooi zo'n dumpvalve. Heerlijk dat sisgeluid en de motor pakt nu veel beter op. Zoals al vaak besproken in de forums krijg behaal je er geen pk toename mee, maar voor het gevoel is hij toch wel sneller.

Nog bedankt voor de tips. (Y) :worship:
GD Turbo

Ik ben ook nog van plan om een nieuwe uitlaatlijn onder de auto te zetten, alleen zie ik nu op de site van K-tec racing 2 uitlaat lijnen die voor mijn gevoel redelijk overeenkomen. De eerste is de meest recente:
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2666

En deze heeft mij altijd al geinteresseerd,
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=7.

Nu is mijn vraag, wat is het verschil en wat doet het met het vermogen, al dan niet in samenhang met die 2 1/4 downpipe.
Arco
Über-Spammer

Weinig met het "vermogen" i.c.m. je originele elbow vanaf de turbo en originele downpipe ......

Deze zal je moeten upgraden naar wat groters. (die ze ook bij K-Tec verkopen overigens).

Verschil tussen beide pijpen/dempers zal wel het geluid (en de look) zijn.

GD Turbo

oke, want ik had gelezen dat icm die dikkere elbow de turbo op een lager toerental beschikbaar is en dat het geluid zonder meer een beste decibel produceert. Is zoiets er trouwens zelf onder te zetten of is het verstandiger om dit te laten doen?
Plaats reactie