Hey allemaal,
Ik heb een maand of 2 mijn Clio 2 Phase 2 van 2002. Het gaat om een 1,2 16V met 101000 op de teller.
De auto stottert nogal als je in lage toeren optrekt. Als je bij een stoplicht staat valt hij steeds even terug in toeren. Dan helpt het een of ander hem weer ophoog. Zo gaat het dan op en neer. Daarbij hoor je uit de uitlaat een plofje (op het moment dat de toeren inzakken).
De auto is gisteren op grote beurt geweest en hier zijn de bougies, benzinefilter bij vervangen (en de rest van de rits).
Kan iemand mij de goede richting in helpen?
Gr Roy
Motor stottert
Voor de beurt was het ook. Het begon eigenlijk nadat we getankt hadden.
Wij tanken altijd bij een goedlopend pompstation en altijd 95.
Wij tanken altijd bij een goedlopend pompstation en altijd 95.
Total.
Is het bij halfgas minder of hetzelfde?
Tja, dat is een goeie. Stationair zakt hij in en bij het optrekken stottert hij. Ik geef nooit plankgas, gewoon gemiddelde rijstijl. Hij doet het met name met optrekken en stilstaan.Riël Notermans schreef:Is het bij halfgas minder of hetzelfde?
Ik kan het eens testen als ik naar huis ga dadelijk.
Iemand van CCH zei dat het mogelijk de stappenmotor was. Deze kan vies zijn. Nu maakt het niet uit om die schoon te maken, maar waar kan die vies van worden? Kan dat komen door een defect in de BDP sensor?
Ik verwacht namelijk dat deze niet 100% is omdat hij warm slecht start. Koud is ie meteen aan.
dit had ik ook, als je lang genoeg wacht met vervangen start ie helemaal niet meerroyke1985 schreef:Ik verwacht namelijk dat deze niet 100% is omdat hij warm slecht start. Koud is ie meteen aan.

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
De kleppen zijn afstelbaar van de 1.2 16V, ook bij die kilometerstanden heb ik het al wel gezien en zelfs al wel eerder..
De klachten die jij aangeeft lijken daar wel erg veel op
Dus laat de kleppen eens stellen, wel veel werk aangezien het inlaatspruitstuk er af moet. bij het meten van de compressie merk je het ook meteen aangezien de kleppen meestal te strak staan
Succes
De klachten die jij aangeeft lijken daar wel erg veel op

Dus laat de kleppen eens stellen, wel veel werk aangezien het inlaatspruitstuk er af moet. bij het meten van de compressie merk je het ook meteen aangezien de kleppen meestal te strak staan
Succes
Heb hem uit laten lezen en het is een bougiekabel die defect is. Hiervoor moet de bobine vervangen worden met daaraan vast de 4 bougiekabels. Tevens was de BDP defect. Morgen heb ik hem terug en hoop ik dat de klachten verholpen zijn.
Bedankt voor de hulp.
Bedankt voor de hulp.