Motor stottert

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
royke1985
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 15 sep 2008 18:52
Contacteer:

Hey allemaal,

Ik heb een maand of 2 mijn Clio 2 Phase 2 van 2002. Het gaat om een 1,2 16V met 101000 op de teller.

De auto stottert nogal als je in lage toeren optrekt. Als je bij een stoplicht staat valt hij steeds even terug in toeren. Dan helpt het een of ander hem weer ophoog. Zo gaat het dan op en neer. Daarbij hoor je uit de uitlaat een plofje (op het moment dat de toeren inzakken).

De auto is gisteren op grote beurt geweest en hier zijn de bougies, benzinefilter bij vervangen (en de rest van de rits).

Kan iemand mij de goede richting in helpen?

Gr Roy
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Was het probleem voor de beurt niet aanwezig?
royke1985
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 15 sep 2008 18:52
Contacteer:

Voor de beurt was het ook. Het begon eigenlijk nadat we getankt hadden.

Wij tanken altijd bij een goedlopend pompstation en altijd 95.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

En toch kan het daar echt mee te maken hebben... Witte pomp of een 'dure'?
royke1985
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 15 sep 2008 18:52
Contacteer:

Total.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Is het bij halfgas minder of hetzelfde?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
royke1985
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 15 sep 2008 18:52
Contacteer:

Riël Notermans schreef:Is het bij halfgas minder of hetzelfde?
Tja, dat is een goeie. Stationair zakt hij in en bij het optrekken stottert hij. Ik geef nooit plankgas, gewoon gemiddelde rijstijl. Hij doet het met name met optrekken en stilstaan.

Ik kan het eens testen als ik naar huis ga dadelijk.

Iemand van CCH zei dat het mogelijk de stappenmotor was. Deze kan vies zijn. Nu maakt het niet uit om die schoon te maken, maar waar kan die vies van worden? Kan dat komen door een defect in de BDP sensor?

Ik verwacht namelijk dat deze niet 100% is omdat hij warm slecht start. Koud is ie meteen aan.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

royke1985 schreef:Ik verwacht namelijk dat deze niet 100% is omdat hij warm slecht start. Koud is ie meteen aan.
dit had ik ook, als je lang genoeg wacht met vervangen start ie helemaal niet meer ;)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Sensor gewoon vervangen, ding kost de wereld niet en zit er zo op.
R5GTT. Drive it like you stole it
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

De kleppen zijn afstelbaar van de 1.2 16V, ook bij die kilometerstanden heb ik het al wel gezien en zelfs al wel eerder..

De klachten die jij aangeeft lijken daar wel erg veel op :)

Dus laat de kleppen eens stellen, wel veel werk aangezien het inlaatspruitstuk er af moet. bij het meten van de compressie merk je het ook meteen aangezien de kleppen meestal te strak staan

Succes
royke1985
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 15 sep 2008 18:52
Contacteer:

Heb hem uit laten lezen en het is een bougiekabel die defect is. Hiervoor moet de bobine vervangen worden met daaraan vast de 4 bougiekabels. Tevens was de BDP defect. Morgen heb ik hem terug en hoop ik dat de klachten verholpen zijn.

Bedankt voor de hulp.
Plaats reactie