ACT: 5 GT Turbo
Hele verhaal maar even in m'n eigen topic gezet.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
Ik heb ook al een advertentie geplaatst op de RTC Markt, maar zo zien meer mensen het waarschijnlijk... 
Mijn gaskabel is maandag geknapt... heb gisteren bij de dealer een nieuwe besteld, maar die moet uit la France komen en is pas over minimaal een week hier. En ik heb 'm eigenlijk zondag nodig! Heeft iemand nog een gaskabel over/te koop/te leen?

Mijn gaskabel is maandag geknapt... heb gisteren bij de dealer een nieuwe besteld, maar die moet uit la France komen en is pas over minimaal een week hier. En ik heb 'm eigenlijk zondag nodig! Heeft iemand nog een gaskabel over/te koop/te leen?
-
- Contacteer:
gaat idd prima rijd er al een par duizend km probleemloos mee rond 

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Weet iemand trouwens wat het mechanisme van de carb op de onderstaande foto voor functie heeft?
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... C02847.JPG[/img]
Komt van een GTT maar kan me niet indenken waar het voor dient en of ie wel op een GTT hoort. Soort van drukdoosje met een slang naar de carb. Aan het drukdoosje zit een stangetje naar de gasklephendel.
Zit verder ook geen typeplaatje op de carb en op andere carb's die in de buurt liggen zit nergens zo'n zelfde mechanisme.
Wie weet het?
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... C02847.JPG[/img]
Komt van een GTT maar kan me niet indenken waar het voor dient en of ie wel op een GTT hoort. Soort van drukdoosje met een slang naar de carb. Aan het drukdoosje zit een stangetje naar de gasklephendel.
Zit verder ook geen typeplaatje op de carb en op andere carb's die in de buurt liggen zit nergens zo'n zelfde mechanisme.
Wie weet het?

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Dat ook niet
Het mechanisme zit ook op de GTT, en dat is een pompje voor de acceleratieverrijking.
Geef maar eens een keer vlug gas met de hand en dan kijk je IN de carb, je ziet dan een straaltje benzine spuiten (weet je ook waar ie van zuipt
).
Als dat stangetje niet vast zit pakt hij echt verschrikkelijk slecht op t gas.
Het mechanisme zit ook op de GTT, en dat is een pompje voor de acceleratieverrijking.
Geef maar eens een keer vlug gas met de hand en dan kijk je IN de carb, je ziet dan een straaltje benzine spuiten (weet je ook waar ie van zuipt

Als dat stangetje niet vast zit pakt hij echt verschrikkelijk slecht op t gas.
Maar bij een GT zit dit systeem niet 
Volgens mij is het gewoon een constructie die zorgt dat het gas rustig terug valt bij gas los.

Volgens mij is het gewoon een constructie die zorgt dat het gas rustig terug valt bij gas los.
Kijk eens onderaan, in het midden... Dat blauwe ding...
http://picasaweb.google.nl/Merizzle/200 ... 6120611266
http://picasaweb.google.nl/Merizzle/200 ... 6120611266
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Yup. Staat op ovale typeplaatje.
Landcode 120 is Duitsland.
Landcode 120 is Duitsland.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ah, nou ff een normale 'nederlandse' carb ernaast houden en weg met die rotzooievert schreef:Ik heb eens een GTT carb gehad uit Zwitserland, daar zat die extra drukdoos ook op. Naar het schijnt alleen voor Zwitserse uitvoering ivm emissienormen die met standaard carb uitvoering niet gehaald werd is mij ooit verteld.

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
mijne is ook ingevoerd (duitsland als ik het goed heb) en die foto is van mijn carbMerijn schreef:De mijne is ook ingevoerd. Misschien dat het daar inderdaad wat mee te maken heeft?

Hallo, ik heb voor een prikkie een nieuwe koppelingset gekocht voor mn GTT van Valeo. Op de doos staat dat ie voor een R9, R11 en Super 5 is. Weet bijna zeker dat ie moet passen maar niet 100%.., er zitten op de koppelingsplaat 6 veren en op mn oude maar 4. Dit maakt toch niets uit of????? Hij past iig wel in een R9 1.7, weet iemand of dit gaat passen? Diameter en vertanding voor de as zijn goed iig!
grt jack
grt jack
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Heeft er iemand nog van die zwarte clipjes die je aan de achterzijde van je voorstoel moet schuiven om je stoel vast te zetten?
En als iemand die heeft zou die ze ook op willen sturen naar mij?
En als iemand die heeft zou die ze ook op willen sturen naar mij?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Heb nog eens op h-base gekeken en het onderdeelnummer komt overeen met die van een Renault 5, 9 of 11 GTX.
Past een koppelingsset van 1 van deze op een GTT denken jullie?? Hoop t wel anders heb ik een setje over voor de liefhebber...
Past een koppelingsset van 1 van deze op een GTT denken jullie?? Hoop t wel anders heb ik een setje over voor de liefhebber...
-
- Moderator
- Car: MB
Als het onderdeelnummer voor een Valeo van een GTT anders is zal hij er wel niet voor gemaakt zijn
. Wellicht dat deze wat minder koppel aankan ook al zou hij passen......

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
dacht ik ook, maar heb er boekjes bij zitten met duitse dealerstempels, afleverbrief met duits kenteken erop enzoWouterW schreef:Phase II GT is toch nooit in Duitsland geleverd?
vaag, staat daar ook clio 16v, 19-16v, williams bij ? Zoniet heb je naar alle waarschijnlijkheid een verkeerde.jackel schreef:Heb nog eens op h-base gekeken en het onderdeelnummer komt overeen met die van een Renault 5, 9 of 11 GTX.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !