Tim's Ringracer - Clio 16V - Verkoop

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Nou met de tankvlotter is het gisteren toch gelukt, was even prutsen maar gelukkig voor mekaar gekregen :)

Vandaag dus toch Zandvoort en heb enorm veel schik gehad! Enige nadeel was dat de nieuwe banden er nog niet op zitten, de grip was dus om te huilen!! 2 keer gespind en 1 keer kon ik hem nog net corrigeren met vol gas. Dit werd ook veroorzaakt door de hoop troep die op de baan lag... Olie, benzine, koelvloeistof, wat het allemaal was weet ik niet maar glad was het zeker!

@ Jean-Paul-S
Matter kooi heb ik inderdaad gezien. Ik zit alleen te denken aan een laskooi. Als dat niet doorgaat ga ik misschien even kijken naar die Matter :)
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Goed bezig met de clio kerel! (Y)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Tim_Coupe schreef:Vandaag dus toch Zandvoort en heb enorm veel schik gehad! Enige nadeel was dat de nieuwe banden er nog niet op zitten, de grip was dus om te huilen!! 2 keer gespind en 1 keer kon ik hem nog net corrigeren met vol gas.
Jaaahoor, daar hebben we weer zo'n bandenzeiker :p
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

En terecht! Voorop liggen Roadhog's (Sloothog's) en achter 2 verschillende merken. Iedereen snapt dat dat niet lekker gaat ;)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Waar blijven de nieuwe banden dan? :) Dat is toch de eerste goede investering lijkt me :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

MartijnG schreef:Waar blijven de nieuwe banden dan? :) Dat is toch de eerste goede investering lijkt me :wink:
Die liggen te wachten op dat uurtje tijd dat ik over houd om ze te monteren :p
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Tim_Coupe schreef:Nou met de tankvlotter is het gisteren toch gelukt, was even prutsen maar gelukkig voor mekaar gekregen :)

Vandaag dus toch Zandvoort en heb enorm veel schik gehad! Enige nadeel was dat de nieuwe banden er nog niet op zitten, de grip was dus om te huilen!! 2 keer gespind en 1 keer kon ik hem nog net corrigeren met vol gas. Dit werd ook veroorzaakt door de hoop troep die op de baan lag... Olie, benzine, koelvloeistof, wat het allemaal was weet ik niet maar glad was het zeker!

@ Jean-Paul-S
Matter kooi heb ik inderdaad gezien. Ik zit alleen te denken aan een laskooi. Als dat niet doorgaat ga ik misschien even kijken naar die Matter :)
Waarom zou je een laskooi nemen? wanneer je hem eens crasht heb je tenminste die kooi vlug omgebouwd :p Was een mooi ding in elk geval :)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

een goeie las kooi is echt veel sterker dan een schroefkooitje. ik heb enge dingen gezien bij een schroefkooi bij een nog bescheiden ongelukje.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Als je de auto gaat gebruiken voor ring en circuit dagen zou ik ook absolut voor een laskooi gaan.
R5GTT. Drive it like you stole it
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Waarom zitten in de oude cup clio's dan schroefkooien? reden ze dan met onveilige auto's rond :~ ?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

dat zal een financiele reden hebben gehad. alle fabrieks rally auto's van renault hebben in iedergeval een gelaste kooi tegenwoordig.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

je kunt een schroefkooi op 2 manieren monteren he geert, met of zonder lasplaten, zonder lasplaten is het een sateprikker, met lasplaten is het stukken beter volgens mij
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Ik denk dat ik hem niet erin las, maar schroef. Met een goede dikke plaat boven en onder en 4 goede bouten heb ik daar best vertrouwen in :)

Maargoed, dat moet iedereen op zijn manier doen, ik wil hem er ook nog eens uitkrijgen zonder teveel slijpwerk :)

Edit:

Precies martijn, dan heb je volgens mij ook een erg sterke constructie, Maar toch ben ik nu benieuwt naar nog meer meningen.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Lasplaten moet je zowieso gebruiken binnen en buiten. Anders heeft de kooi echt geen toegevoegde waarde wat de sterkte betreft.
R5GTT. Drive it like you stole it
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

tja
dan zal hij dwars door de bodem gaan.
rijd zelf ook met een laskooi(uiteraard met lasplaten)

hoop m nooit nodig te hebben.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

@andrew,

welke laskooi voor welke auto? 8) Ben zelf ook aan het kijken voor mijn GT, maar kan er maar 1 vinden..
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Mijn keuze voor een laskooi is vanwege een aantal berichten die ik gehoord heb over wat Geert al zei, de stevigheid. Het overzetten na een crash kan dan inderdaad niet maargoed, ALS ik crash dan kan de kooi ook wel weg aangezien dat in principe toch met hogere snelheid gaat en hij waarschijnlijk dan toch krom is.

Daarbij komt dat ik er een adres voor heb waar een prijs/kwaliteit erg goed is :)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Tim_Coupe schreef: Daarbij komt dat ik er een adres voor heb waar een prijs/kwaliteit erg goed is :)
een zelfbouw kooi dus?
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ja het is inderdaad een zelfbouw kooi. Die man heeft behoorlijk ervaring in het maken van kooien :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Geert schreef:een goeie las kooi is echt veel sterker dan een schroefkooitje. ik heb enge dingen gezien bij een schroefkooi bij een nog bescheiden ongelukje.
Bullshit
Martijn Kool schreef:je kunt een schroefkooi op 2 manieren monteren he geert, met of zonder lasplaten, zonder lasplaten is het een sateprikker, met lasplaten is het stukken beter volgens mij
Juist, daar zit het em het verschil en als je een simpele 6-punts zonder lasplaen gaat vergelijken met een complete apekooi die door een FIA-keurlasser is opgezet dan is dat ver beyond appels&peren he....

Stukkie technische achtergrond:
Een geboute kooi kan minder moment overbrenen aan de uiteindes van de staven. Rekenkundig gezien is een simpele boutconstructie een scharnier.
Als je de staaf vastlast heb je een momentvaste verbinding, mits de ondergrond daar ook stijf genoeg voor is. In werkelijkheid ligt dit verschil niet zo heel ver uit elkaar en als je er een staafmodel van maakt zie je dat het bij dit soort constructies nauwelijks iets uitmaakt.

Kortom, als de constructie van de kooi hetzelfde is, zal het nagenoeg nix uitmaken of deze gelast of gebout is.

Voor stijfheid kun je dan ook beter doorlassen, al is dat een knap rukwerk.
Dus lekker laten lassen Tim, al zou ik wel ff opletten met het ontwerp, ik zie hier soms 'eigen ontwerp' creaties voorbij komen waarbij je alleen maar loze kilos toevoegd :p
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

Gerald schreef:@andrew,

welke laskooi voor welke auto? 8) Ben zelf ook aan het kijken voor mijn GT, maar kan er maar 1 vinden..
bij mij is het idd een zelfbouw
(niet door mij)
zat er al in bij aankoop(gedaan door iemand die wel weet wat hij doet!!)
liep eerst volledig door naar voren,maar dat gedeelte heb ik verwijderd.
dan moest je in combi met kuipen.
wel aan yoga doen om erin te kruipen (N)
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

en ja t'is voor een gtt.

bij zelfbouw krijg je al snel de opmerkingen
''sateprikkert'' e.d

maar geloof nou maar dat deze echt niet snel zou knikken o.i.d
heb zelf de dikte e.d gezien van de buis die gebruikt is.
en daar zal niet snel iets mee gebeuren.

hij staat ook gewoon op lasplaten
zowel op de bodem als op de wielkasten.

dus die fabel is ook weer opgelost.
ik zeg wel dat als je er geen verstand van hebt,dat je er dan ook lekker af moet blijven.

anders wordt de auto alleen maar gevaarlijker in plaats van veiliger
in geval van een ongeluk.
je wordt er niet vrolijk van als je met mach6 een pijp op je kop krijgt :lol:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Staat ie bij jouw achter ook op lasplaten, dacht gezien te hebben dat ie gewoon op de wielkast was vast gelast. Maar kan het ook verkeerd gezien hebben.

Schroefkooi, mits ie goed vast staat en op lasplaten zal alleen bescherming geven als je echt gaat rollen.

Als je er een kooi in last en je maakt die niet alleen vast aan de bodem, maar ook halfweg en boven in aan de A en B stijl en evt doortrekken naar de schokbrekers dan word je auto er ook nog gelijk een stuk stijver van
R5GTT. Drive it like you stole it
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Zelfbouw... niet aan beginnen. :nee:
Geef dan wat meer centen uit, en koop er een met fia goedkeur. Je hebt het hier wel over je veiligheid tijdens een crash.

Lees dit topic anders even :)

klik
5 GT Turbo '88 GT5
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

De man waar deze kooi vandaan moet komen heeft al een boel kooien gemaakt en het ziet er goed uit (Y)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Aangezien ik van de week jarig was heb ik mezelf maar getrakteerd op een mooi cadeautje :)

Net even opgehaald.

[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MFHCXRZL.jpg[/img]

Ben erg benieuwd hoe het straks rijdt! Van de week zijn ook m'n nieuwe banden onder de auto gekomen dus het begint ergens op te lijken! :D
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Goed bezig. Zal wel een leuk verschil opleveren.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Tim_Coupe schreef:De man waar deze kooi vandaan moet komen heeft al een boel kooien gemaakt en het ziet er goed uit (Y)
Goed uitzien heb je niks aan, het moet functioneel zijn.
Die man die de kooi last, mag die fia keur afgeven?
Er zijn bouwers die dat mogen, daar zou ik naartoe gaan als het om veiligheid gaat, zeker voor op de ring.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Uiteraard moet de kooi functioneel zijn, dat bedoelde ik ook :)

Hij mag voor zover ik weet geen fia keur afgeven maar veilig zijn ze wel, helaas ook al eens getest.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ik heb trouwens ook van de week erg geschikt aan nieuwe Ferodo DS2500 blokken gekomen, die zitten er nu ook tussen. Orginele blokken waren alweer min of meer overleden na 2 ringweekendjes :~

Het wordt tijd dat m'n Sparco remmerij binnen komt! :D
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Je bent lekker op dreef Tim. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Tim_Coupe schreef:Ik heb trouwens ook van de week erg geschikt aan nieuwe Ferodo DS2500 blokken gekomen, die zitten er nu ook tussen. Orginele blokken waren alweer min of meer overleden na 2 ringweekendjes :~

Het wordt tijd dat m'n Sparco remmerij binnen komt! :D
En aan wie had je die blokken ook alweer te danken ? :wink:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Tim_Coupe schreef:Ik heb trouwens ook van de week erg geschikt aan nieuwe Ferodo DS2500 blokken gekomen, die zitten er nu ook tussen. Orginele blokken waren alweer min of meer overleden na 2 ringweekendjes :~

Het wordt tijd dat m'n Sparco remmerij binnen komt! :D
Kijk dat gaat goed, zal wel stuk beter gaan volgende keer @ ring. Koni onderstel eronder (Y) (Y) En remmen ook flink geupgrade.
R5GTT. Drive it like you stole it
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Blokken mag ik Ronald inderdaad voor bedanken! (Y) Ik zeg, goed bezig :D

Maar leuke upgrades inderdaad! :)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Van de week samen met Ronald de Koni rommel eronder gegooid, wereld van verschil :D Heerlijk rijden zo!

Demperinstelling heb ik nu op gemiddeld staan, zowel voor als achter. Binnenkort maar eens wat mee experimenteren :)

De orginele achterschokbrekers waren lekker vast gerot dus dat was ff prutsen en er kwam even wat agressie aan te pas maar uiteindelijk is het voor mekaar :P (Y)

Bij nadere inspectie bleek echter dat er een draagarmrubber volledig tussenuit ligt en de bout die erdoor zit is is afgeknapt...

Morgen dus maar weer ff klussen om het voor het weekendje Ring voor mekaar te maken :)
Plaats reactie