Brandstofprijzen
Geen idee of er al een topic is over dit onderwerp, maar bij deze dan. Vandaag de dag een veel besproken onderwerp, de belachelijk hoge brandstofprijzen.
Bij deze de link naar een site wat ik persoonlijk een erg goed initiatief vind.
http://www.kwartjevankokterug.nu/
Bij deze de link naar een site wat ik persoonlijk een erg goed initiatief vind.
http://www.kwartjevankokterug.nu/
ingeschreven! Zit al aan LPG te denken 

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
niet alleen aan t denken... 

Leuk initiatief, maar iedereen weet dat het nooit gaat gebeuren... Het levert de schatkist teveel broodnodige euro's op en die zullen ze dan ergens anders vandaan moeten halen.
Ik ben er overigens voor om dat juist te doen, maar dan alleen niet op die 12 cent terug, maar gewoon bijna alles er vanaf. En dan alle accijnzen gewoon over iedereen heffen, in plaats van alleen op de automobilisten.
Het is gewoon onhaalbare kaart, dus we kunnen lullen wat we willen, maar het is uiteindelijk echt voor niets.
Zullen we het dan ook direct hebben over de koppeling van de gasprijs aan de olieprijs? Dat slaat eigenlijk ook nergens op natuurlijk... Maar gaat het veranderen? Nee...
Ik ben er overigens voor om dat juist te doen, maar dan alleen niet op die 12 cent terug, maar gewoon bijna alles er vanaf. En dan alle accijnzen gewoon over iedereen heffen, in plaats van alleen op de automobilisten.
Het is gewoon onhaalbare kaart, dus we kunnen lullen wat we willen, maar het is uiteindelijk echt voor niets.
Zullen we het dan ook direct hebben over de koppeling van de gasprijs aan de olieprijs? Dat slaat eigenlijk ook nergens op natuurlijk... Maar gaat het veranderen? Nee...

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Dat kwartje van Kok terug heeft geen enkele zin, dat is een druppel op de gloeiende plaat.
Er zit gewoon veel teveel belasting en dergelijke op de brandstof.
Maar ja makkelijk verdienen voor het rijk he.
[img]http://www.geenstijl.nl/archives/images ... keling.jpg[/img]
[img]http://www.sargasso.nl/wp-content/pix/b ... ect_01.jpg[/img]
Er zit gewoon veel teveel belasting en dergelijke op de brandstof.
Maar ja makkelijk verdienen voor het rijk he.
[img]http://www.geenstijl.nl/archives/images ... keling.jpg[/img]
[img]http://www.sargasso.nl/wp-content/pix/b ... ect_01.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op zo 25 mei 2008 14:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
breng ze nou niet op ideeenMerijn schreef: Zullen we het dan ook direct hebben over de koppeling van de gasprijs aan de olieprijs? Dat slaat eigenlijk ook nergens op natuurlijk... Maar gaat het veranderen? Nee...

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Dat blijf je houden
SUV's worden populair, owwwwwwwwwwww onder het motto milieu een extra heffing
Steeds meer mensen gaan dieselen, owwwwwwwwwww onder het motto diesel is gevaarlijk voor de volksgezondheid een extra heffing
enz
enz
enz
SUV's worden populair, owwwwwwwwwwww onder het motto milieu een extra heffing
Steeds meer mensen gaan dieselen, owwwwwwwwwww onder het motto diesel is gevaarlijk voor de volksgezondheid een extra heffing
enz
enz
enz
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op zo 25 mei 2008 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Als iedereen die instelling blijft houden gaat er inderdaad niets aan veranderenMerijn schreef:Leuk initiatief, maar iedereen weet dat het nooit gaat gebeuren... Het levert de schatkist teveel broodnodige euro's op en die zullen ze dan ergens anders vandaan moeten halen.

Verder levert het de schatkist inderdaad euro's op, maar die zijn zeker niet broodnodig. Dit kabinet heeft ontzettend veel geld verspild, en is nog steeds geld aan het verspillen. Dat had ook anders gekund, en nu moeten de automobilisten (wederom) op de blaren zitten.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Het enige wat echt zou helpen is dat als iedereen 14 dagen lang zijn auto zal laten staan, en dat zie ik niet gebeuren.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
14 dagen niet rijden is niet haalbaar inderdaad, maar bepaalde bedrijven laten staken die enorme overheidsinkomsten derven, of een belangrijke rol spelen in de economie kan wel een optie zijn. Stakingen zijn toch al "hot" de laatste tijd, en het blijkt dat het vruchten afwerpt.
Bedenk je bijvoorbeeld eens wat er zou gebeuren als de transportsector zou gaan staken? Ik weet zeker dat je dan de overheid binnen de kortste keren op de knieen hebt. Tuurlijk zit niemand daar echt op te wachten, maar effectief zou het zeker zijn. Tot die tijd lacht de overheid elke dag weer dat dergelijke acties vooralsnog niet ondernomen worden, en zijn zelfs zo brutaal om de accijnzen nog te verhogen, omdat iedereen dat gewoon pikt.
Bedenk je bijvoorbeeld eens wat er zou gebeuren als de transportsector zou gaan staken? Ik weet zeker dat je dan de overheid binnen de kortste keren op de knieen hebt. Tuurlijk zit niemand daar echt op te wachten, maar effectief zou het zeker zijn. Tot die tijd lacht de overheid elke dag weer dat dergelijke acties vooralsnog niet ondernomen worden, en zijn zelfs zo brutaal om de accijnzen nog te verhogen, omdat iedereen dat gewoon pikt.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Juist er wordt wel geklaagd, maar iedereen pikt het.
Waarom? Omdat niemand zijn auto wil laten staan en dat weet de overheid.
Dus enige oplossing is echt allemaal de auto laten staan, zijn ze binnen 14 dagen om.
Waarom? Omdat niemand zijn auto wil laten staan en dat weet de overheid.
Dus enige oplossing is echt allemaal de auto laten staan, zijn ze binnen 14 dagen om.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Toevallig van de week met de pompbediende van de plaatselijke pomp ook hierover een praatje gemaakt.
Ik diesel nu iets meer als een jaar. Het prijsverschil tussen nu en een jaar terug scheelt mij, bij een tankbeurt van 5 tientjes, een 15 liter diesel. Dit tegen een verbruik van ongeveer 1:17, dan scheelt het toch zo'n 250 kilometer die ik minder rij voor 50 Euro.
Ooh, de pompbediende wist ook nog te melden dat in de eerste 21 weken van dit jaar de brandstofprijzen al 61x gewijzigd waren.
Ik diesel nu iets meer als een jaar. Het prijsverschil tussen nu en een jaar terug scheelt mij, bij een tankbeurt van 5 tientjes, een 15 liter diesel. Dit tegen een verbruik van ongeveer 1:17, dan scheelt het toch zo'n 250 kilometer die ik minder rij voor 50 Euro.
Ooh, de pompbediende wist ook nog te melden dat in de eerste 21 weken van dit jaar de brandstofprijzen al 61x gewijzigd waren.

Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Mijn 19 16v dat probleem gelukkig niet had................Xabre schreef:probleem is dat m'n 19 16v alleen maar benzine sliktArjen schreef:gewoon voor 48 centjes de liter LPG tanken. Wat is nu het probleem?
Ik heb zelf 2 jaar gas gereden, maar als je minimaal 700 km in de week rijdt is dat ook niet alles. Je staat om de dag zo'n beetje aan de pomp. Mijn huidige diesel rijdt 1000 km op een volle tank, en dat is wel een groot voordeel, waar nog eens bij komt dat een dikke turbo diesel erg lekker rijdt, en minder onderhoud met zich mee brengt.
Heeft dus voor en nadelen. Ik geef toe dan G3 momenteel verreweg de goedkoopste manier van rijden is, kan je met geen enkele diesel tegen op.
Heeft dus voor en nadelen. Ik geef toe dan G3 momenteel verreweg de goedkoopste manier van rijden is, kan je met geen enkele diesel tegen op.
dat maakt mij niet uit, of de baas er blij mee is. Ik ben er wel blij mee.Xabre schreef:alsof de baas wel blij is met hoge brandstofprijzen, wat is dat nou voor kroms
mijn record staat op 1,439 voor een liter diesel. 6 jaar geleden betaalde ik met mn scootertje nog 1,08 voor een liter 95.Xabre schreef: heb ook een tankpas maar laatst tankte ik diesel voor 1,42 ofzo
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Uiteindelijk aan de kassa van de supermarkt betaal jij gewoon zelf voor je tankpas.
Ook jouw baas rekent gewoon een brandstoftoeslag door aan zijn klanten.
Ook jouw baas rekent gewoon een brandstoftoeslag door aan zijn klanten.
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Lekker kortzichtig mijn baas betaald het wel.
Denk je nou niet dat dat uiteindelijk ten koste van iets gaat?
Misschien wel je salaris of je secundaire arbeidsvoorwaarden en uiteindelijk misschien wel je baan?
Denk je nou niet dat dat uiteindelijk ten koste van iets gaat?
Misschien wel je salaris of je secundaire arbeidsvoorwaarden en uiteindelijk misschien wel je baan?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Daar ken een normale diesel ook wel op rijden hoor 

Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
Beetje kortzichtig gezeik over die brandstofprijzen, naar mijn mening.
Ten eerste is de prijs helemaal niet absurd gestegen: toen ik beiden een beetje serieus begon te verbruiken, kostte een liter benzine fl 1.75 en een biertje fl 2.00 Nu kost een biertje meer dan 2 euro, en een liter peut minder dan 1 euro 75.
En verder: als je vindt dat de aardolievoorraden eindig zijn, en vind dat je her en der nog zonder zuurstofmasker adem moet kunnen halen, is het niet heel vreemd om prijzen te gebruiken als stuurmiddel. Wat dat betreft is benzine gewoon nog veel te goedkoop. Als de prijzen nou eens verdubbeld worden, dan gaan mensen zichzelf wel verstandiger vervoeren, en worden Echte alternatieven ook in ene veel haalbaarder.
En tot die tijd blijf ik lekker voor 50cent/liter in m'n V8 rondknallen
Ten eerste is de prijs helemaal niet absurd gestegen: toen ik beiden een beetje serieus begon te verbruiken, kostte een liter benzine fl 1.75 en een biertje fl 2.00 Nu kost een biertje meer dan 2 euro, en een liter peut minder dan 1 euro 75.
En verder: als je vindt dat de aardolievoorraden eindig zijn, en vind dat je her en der nog zonder zuurstofmasker adem moet kunnen halen, is het niet heel vreemd om prijzen te gebruiken als stuurmiddel. Wat dat betreft is benzine gewoon nog veel te goedkoop. Als de prijzen nou eens verdubbeld worden, dan gaan mensen zichzelf wel verstandiger vervoeren, en worden Echte alternatieven ook in ene veel haalbaarder.
En tot die tijd blijf ik lekker voor 50cent/liter in m'n V8 rondknallen

rev it like a rental
weet niet hoe het bij jou zit, maar autorijden is voor mij niet alleen vervoer, heb er behoefte aan, vind het leuk en het is ontspannen. na 1 week vakantie zonder auto krijg ik al kriebels omdat ik zin heb om te knallen
. benzine is nu gewoon duur door die k#t overheid, want zonder al de accijns is het 10x beter rijden. laat ze eerst maar in o.a. de US wat doen aan die benzine slurpers, dat scheelt pas.

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Ja, maar 50 liter benzine/diesel vs 5-10 liter bier per week scheelt nogalMenno schreef:Beetje kortzichtig gezeik over die brandstofprijzen, naar mijn mening.
Ten eerste is de prijs helemaal niet absurd gestegen: toen ik beiden een beetje serieus begon te verbruiken, kostte een liter benzine fl 1.75 en een biertje fl 2.00 Nu kost een biertje meer dan 2 euro, en een liter peut minder dan 1 euro 75.
