Sinds September ben ik de gelukkige eigenaar van een R21 Turbo geworden. Maar kon hem natuurlijk niet ongeschonden laten.
[img]http://85.17.225.44/234150001-234200000 ... _gnyR.jpeg[/img]
[img]http://85.17.225.44/234150001-234200000 ... _6dkw.jpeg[/img]
De velgen vond ik niet zo geslaagd en ook de lak was niet alles meer. Heb m'n wagen toen helemaal gedetaild met een maatje van me om hem op die manier weer in showroomstaat te krijgen. Foto spreekt voorzich.
[img]http://85.17.225.44/234150001-234200000 ... _9Arq.jpeg[/img]
Na een Chipje erin gezet te hebben kwamer er echter wat kleine kwaaltjes naar voren. De radiateurslangen begaven het. Dit kwam doordat de auto de laatste twee jaar nauwelijks had gereden en ik er natuurlijk weer net iets te veel mee wilde.
Natuurlijk begaf de radiateurslang het tijdens een rit op de snelweg en had ik niks door. De motor was daardoor dusdanig heet geworden dat de kop krom getrokken was. Hier kwam ik echter pas drie weken later achter toen mijn koppakking het had begeven en m'n motor een hele mooie waterslag had gemaakt met als gevolg een kromme drijfstang

[img]http://85.17.225.69/234200001-234250000 ... _obrj.jpeg[/img]
Goedkoopste oplossing leek mij om een motor te kopen. Dit had ik ook gedaan. De motor was deels gereviceerd. Wat hield dit in. Nieuwe lagerschalen, nieuwe zuigerveren en dan natuurlijk alle pakkingen die erbij kwamen kijken.
Bij het showen van de motor aan een maatje van me kwamen we erachter dat de lagerschalen er gewoon los in lagen en dus de lagerspeling totaal niet klopte. Bij verder onderzoek kwam ik erachter dat het helemaal niks was die motor. De cilinderbussen leken op spiegels, er zat een dikke stootrand in de cilinderbussen, de zuigerveren waren niet vervangen en het onderblok was helemaal gaan afbrokkelen.
Mijn oude motor was in een nog betere staat dan de gekochte motor.
Reden genoeg om de motor geheel uit elkaar te gooien dacht ik zo.
Wat ik uiteindelijk gedaan heb is het volgende:
Mijn oude krukas is gelept.
De lagerspeling is gemeten en er zijn nieuwe lagerschalen op gekomen. De oliepomp is gereviceerd.
Er zit een nieuwe waterpomp op.
Er is een nieuwe kruisslag in de cilinderbussen gezet.
Er zijn nieuwe zuigerveren op gekomen.
De cilinderkop is gevlakt.
De kleppen zijn opnieuw ingeslepen.
De nokkenas is gereprofileerd door Pipercams naar het type 285t.
Een 55mm gasklep is gemonteerd.
803 injectoren.
Garrett T35 turbo.
HyBrid intercoolerkit van een Nissan Skyline R33 GTST.
Apexi open air filter.
Bollen Racing zuigerdumpvalve
Racimex Oliekoeler
Bozian chip.
Escort Mk4 RS Turbo elbow
2,5" vanaf de turbo met DTM eindsierstuk.
[img]http://85.17.225.69/234200001-234250000 ... _VrKi.jpeg[/img]
[img]http://85.17.225.69/234200001-234250000 ... _D2WI.jpeg[/img]
[img]http://85.17.225.44/234150001-234200000 ... _73c-.jpeg[/img]
[img]http://85.17.151.22/234200001-234250000 ... _9UsV.jpeg[/img]
[img]http://85.17.151.22/234200001-234250000 ... _UCJa.jpeg[/img]
[img]http://85.17.225.69/234200001-234250000 ... _bD0w.jpeg[/img]
[img]http://85.17.151.22/234200001-234250000 ... _hnFQ.jpeg[/img]
[img]http://85.17.151.22/234200001-234250000 ... _XbHD.jpeg[/img]
Nissan Skyline R32 GTR voorbumper. M'n originele was al enigszins kapot door een parkeerfout van de vorige eigenaar en met deze intercooler kon ik de originele al helemaal niet kwijt. Vandaar de bizarre keus van een nissan skyline voorbumper.
Meer foto's volgen nog, maar dan staat er in ieder geval al iets over waar ik mee bezig ben.
Graag jullie mening!!
Groetjes,
Bertram