ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

er zal misschien 1 van de drie liter in blijven zitten :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Wie heeft er een schets/foto van een phase 2 schokbreker,gaat me vooral om de schotel en alles wat erbij hoort. (alles wat tussen de veer en de schotel zit)
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

oldskool schreef:Met welk (poets)middel kan je het beste je silicone slangen weer een beetje in orde krijgen ????
interieur cleaner, van die busjes die je dash laten blinken.
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Alpine schreef:Wie heeft er een schets/foto van een phase 2 schokbreker,gaat me vooral om de schotel en alles wat erbij hoort. (alles wat tussen de veer en de schotel zit)

heb je FAX ?
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

-jo- schreef:
oldskool schreef:Met welk (poets)middel kan je het beste je silicone slangen weer een beetje in orde krijgen ????
interieur cleaner, van die busjes die je dash laten blinken.
En anders met silicone spray. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

pierre schreef:heb je FAX ?
PM
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

weet wel dattie al heel lang te koop staat. is ook hier actief geweest volgens mij
Immer wieder die verdammte Holländer
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Omdat m'n raammechanisme van mijn 5 kapot was, heb ik van de sloop zo'n zelfde mechanisme gehaald. Maar dit past gewoon net niet! Iemand enig idee waarom. Ik heb het prima gemonteerd, of is dit gewoon weer frans dat ze voor de gt een ander zwengelmechanisme hebben gemaakt dan voor gewone vijfjes.
R5GTT phase2
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

KoenGTT schreef:Omdat m'n raammechanisme van mijn 5 kapot was, heb ik van de sloop zo'n zelfde mechanisme gehaald. Maar dit past gewoon net niet! Iemand enig idee waarom. Ik heb het prima gemonteerd, of is dit gewoon weer frans dat ze voor de gt een ander zwengelmechanisme hebben gemaakt dan voor gewone vijfjes.
Nee, ik heb voor de GT ook het zwengelsysteem van een gewone 5 ingebouwd. gaat prima.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Rammi schreef:Ik ben al een tijdje op zoek naar een renault 5 gt turbo, en nu heb ik er een gevonden maar weet niet of het iets is.

Hier een fototje ervan.
[img]http://i66.photobucket.com/albums/h278/ ... 3739_1.jpg[/img]
PM
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Gerald schreef:
KoenGTT schreef:Omdat m'n raammechanisme van mijn 5 kapot was, heb ik van de sloop zo'n zelfde mechanisme gehaald. Maar dit past gewoon net niet! Iemand enig idee waarom. Ik heb het prima gemonteerd, of is dit gewoon weer frans dat ze voor de gt een ander zwengelmechanisme hebben gemaakt dan voor gewone vijfjes.
Nee, ik heb voor de GT ook het zwengelsysteem van een gewone 5 ingebouwd. gaat prima.
toch niet stiekum van een 5 deurs genomen Koen? Dat zijn wel kortere deuren ;)
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

Steven schreef:
Gerald schreef:
KoenGTT schreef:Omdat m'n raammechanisme van mijn 5 kapot was, heb ik van de sloop zo'n zelfde mechanisme gehaald. Maar dit past gewoon net niet! Iemand enig idee waarom. Ik heb het prima gemonteerd, of is dit gewoon weer frans dat ze voor de gt een ander zwengelmechanisme hebben gemaakt dan voor gewone vijfjes.
Nee, ik heb voor de GT ook het zwengelsysteem van een gewone 5 ingebouwd. gaat prima.
toch niet stiekum van een 5 deurs genomen Koen? Dat zijn wel kortere deuren ;)
mechanisme van een gewone 5 moet zeker passen.
misschien is de "PVC-buis" die als geleider voor de kabel dienstdoet verschoven? (bovenin) dan komt het ook net niet uit
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Ik denk dat steven de spijker op zijn kop slaat (Y)
R5GTT phase2
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Foei Koen :lol:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Iemand nog een Charge cooler

Die verkoper heeft hier ook nog wel een project topic gehad??
R5GTT. Drive it like you stole it
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

-PAZ- schreef:Iemand nog een Charge cooler

Die verkoper heeft hier ook nog wel een project topic gehad??
Correct. Ding is al wel leuk in prijs gezakt. Vanaf 700 naar 400 naar 350. Als ik me niet vergis. 8)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Nu is ie idd al een stuk betaalbaarder dan eerst, wel een leuke upgrade voor op de gtt. Al blijf ik voorlopig nog effe met mijn fmic rijden :)
R5GTT. Drive it like you stole it
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Helaas. Deze advertentie bestaat niet.
Niet getreurd, op Marktplaats.nl kunt u bijna altijd een ander, vergelijkbaar product vinden.


:p
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

(Y)

Nu nog ff wachtten op Riël... :D
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

dies nog wakker ;p
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

:gaap: :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

Weet iemand tot hoeveel laaddruk je in een GTT kan pompen voordat het eigenlijk geen zin meer heeft?? Ofewel, voordat je vanalles in de poeier draait...

Specs van mijn blok: gereviseerd blok met nieuwe zuigers en bussen met standaard compressie, 260 graden (of 270, weet het niet precies) nokkenstok. Iig het revisiesetje 2 van MB. Heb er ook de injectie op zitten van MB. Wil dus zeggen dat je luchtinlaat diameter heeft van de standaard gasklep. Toen ik net injectie had in combinatie met de standaard turbo, spinde de standaard T2 turbo al op bij zo'n 2k toeren. Voelde toen wel erg lekker aan! :beer: Maar die standaard turbo had niet zo'n lange adem als ik zou willen. Toen heb ik dus ook maar meteen gekozen voor de MB turbo (als ik me niet vergis en T25/T3) Die sloeg er wel een beetje later in maar als ie het deed, deed ie het ook dan ook wel heel erg goed! Vanaf 3k toeren dan ook ineens het volle vermogen. :D Lekkere dikke zwiep bij je turbodrukmeter... :D
Toch wel lekker om je nek wat sterker te maken...

Ik had gehoopt dat ik met deze opstelling toch wel met zo'n 1,5 a 1,6 bar zou kunnen gaan rijden, maar toen ik Henk laatst aan de telefoon had vertelde hij mij toch wel even iets anders... :(
Volgens hem had het (bij originele compressie!) geen enkel nut om er meer lucht in te persen dan 1,3 bar. Boven die compressie had je alleen maar meer kans op premature detonation (jaja, voor diegenen die engels kennen is het ook wel een flauw grapje... hahaha) Dat wil niks anders zeggen dan dat je je hele motor in de soep draait door voortijdige zelfontbranding in je zuigers/cilinders. :(

Is er iemand die mij, het liefst door een soort van rekenkundig voorbeeld of zo, uit kan leggen of dit klopt, of dat je op een of andere manier wél op hogere druk (>1,3bar) kan rijden met standaard compressie... (F) :beer: :worship:

Anders zal ik er toch aan moeten geloven om op lagere druk te moeten gaan rijden....
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ik zou toch aan de worden van Henk Dijkstra niet gaan twijfelen hoor....
Hij heeft inmiddels al aardig wat bewezen met het uitdenken en bouwen van motoren met turbo...
Zelfs ook een GT Turbo met injectie ontworpen al een lange tijd terug, en die motor schijnt nu nog te leven....

Misschien toch maar wat minder druk... :wink:

(alles went toch wel weer....)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Alsof ie nog niet snel genoeg is... :P Maar ik snap dat dit niet de reden is geweest dat je alles aangeschaft hebt.

Nieuwe zuigers erin dan maar? :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nouja ik geloof wel dat de efficiency boven de 1,3 bar drastisch terugloopt, maar als jij nog een duidelijk vermogensverschil voelt tussen 1,3 en 1,6 dan zal het toch wel meevallen. Keertje met de G-tech spelen of custommappen op de dyno?

Er wordt wel vaker beweerd dat meer dan 1 bar onder de gasklep geen zin zou hebben, maar mijn GT begon pas echt te leven boven de 1 bar. Ik heb destijds gerolt op 1,2/1,3 het verschil met 1,4-1,5 was niet echt voelbaar. Dus reed ik altijd rond de 1,2
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Ik heb de druk ook wel een verder opgedraait bij mij gtt, maar net wat steven al aangeeft. Boven de 1.2 merk je bijna niet meer dat ie nog sneller word. Dus waarom je blok zwaarder belasten dan nodig, denk dat jouw blok met die aanpassingen ook op 1.2 al een flink vermogen eruit gooit :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

neem aan dat je dit niet kunt met standaard intercooler, right?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nouja het kan wel, Ray had de zijne destijds ook op 1,5 bar met een gestrapte intercooler, dat leverde na 3 runs iets van 140pk, alleen was de motor toen al dusdanig warm dattie aardig in begon te kakken. (anders was het meer geweest).

Maar een frontmount helpt wel behoorlijk, Paz wat heb jij er nu max opgehad?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Standaard T2 kan maximaal 1,2 bar leveren toch? Is dat te houden voor de standaard koppakking of is een dikkere beter?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

MartijnG schreef:Standaard T2 kan maximaal 1,2 bar leveren toch? Is dat te houden voor de standaard koppakking of is een dikkere beter?
Dat kan een T2 idd wel geven, alleen merk je dan gewoon dat ie bij de hogere toeren flink inzakt, tenminste dat had ik met mijn T2. Tot 0.9 onder de gasklep ofzo gaat het wel met een T2, wil je meer moet je er een grotere turbo opschroeven. Is met origenele koppakking wel te doen hoor, en als ie er dan van tussen knalt kan je gelijk een dikkere steken :wink: .

@ steven. Heb laatst effe op 1.2 gereden onder de gasklep, dan gaf ie voor mijn gevoel toch weer net iets meer vermogen als bij 0.9 :D
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Martijn Kool schreef:neem aan dat je dit niet kunt met standaard intercooler, right?

Gaat prima, alleen moet je er wel effe een band of slangenklem oid rond doen anders ploft ie uit elkaar :D :D
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Paz, opdraaien die handel en 10 mei terugkomen...

Standaard T2 is idd ronduit bagger, die heeft gewoon geen puf meer boven de 5000 toeren en dus zul je daar nooit een knap vermogen mee neerzetten.
Standaard koppakking kan dat wel hebben, gewoon rije tot ie overmatig begint te zweten of dattie gewoonweg ploft 8)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Zit er wel aan te denken, moet nog effe zien of ik kwa werk kan die dag :)
R5GTT. Drive it like you stole it
Plaats reactie