ACT: 5 GT Turbo
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
er zal misschien 1 van de drie liter in blijven zitten 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Wie heeft er een schets/foto van een phase 2 schokbreker,gaat me vooral om de schotel en alles wat erbij hoort. (alles wat tussen de veer en de schotel zit)
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
En anders met silicone spray.-jo- schreef:interieur cleaner, van die busjes die je dash laten blinken.oldskool schreef:Met welk (poets)middel kan je het beste je silicone slangen weer een beetje in orde krijgen ????

5 GT Turbo '88 GT5
PMpierre schreef:heb je FAX ?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
weet wel dattie al heel lang te koop staat. is ook hier actief geweest volgens mij
Immer wieder die verdammte Holländer
Omdat m'n raammechanisme van mijn 5 kapot was, heb ik van de sloop zo'n zelfde mechanisme gehaald. Maar dit past gewoon net niet! Iemand enig idee waarom. Ik heb het prima gemonteerd, of is dit gewoon weer frans dat ze voor de gt een ander zwengelmechanisme hebben gemaakt dan voor gewone vijfjes.
R5GTT phase2
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Nee, ik heb voor de GT ook het zwengelsysteem van een gewone 5 ingebouwd. gaat prima.KoenGTT schreef:Omdat m'n raammechanisme van mijn 5 kapot was, heb ik van de sloop zo'n zelfde mechanisme gehaald. Maar dit past gewoon net niet! Iemand enig idee waarom. Ik heb het prima gemonteerd, of is dit gewoon weer frans dat ze voor de gt een ander zwengelmechanisme hebben gemaakt dan voor gewone vijfjes.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
PMRammi schreef:Ik ben al een tijdje op zoek naar een renault 5 gt turbo, en nu heb ik er een gevonden maar weet niet of het iets is.
Hier een fototje ervan.
[img]http://i66.photobucket.com/albums/h278/ ... 3739_1.jpg[/img]
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
toch niet stiekum van een 5 deurs genomen Koen? Dat zijn wel kortere deurenGerald schreef:Nee, ik heb voor de GT ook het zwengelsysteem van een gewone 5 ingebouwd. gaat prima.KoenGTT schreef:Omdat m'n raammechanisme van mijn 5 kapot was, heb ik van de sloop zo'n zelfde mechanisme gehaald. Maar dit past gewoon net niet! Iemand enig idee waarom. Ik heb het prima gemonteerd, of is dit gewoon weer frans dat ze voor de gt een ander zwengelmechanisme hebben gemaakt dan voor gewone vijfjes.

mechanisme van een gewone 5 moet zeker passen.Steven schreef:toch niet stiekum van een 5 deurs genomen Koen? Dat zijn wel kortere deurenGerald schreef:Nee, ik heb voor de GT ook het zwengelsysteem van een gewone 5 ingebouwd. gaat prima.KoenGTT schreef:Omdat m'n raammechanisme van mijn 5 kapot was, heb ik van de sloop zo'n zelfde mechanisme gehaald. Maar dit past gewoon net niet! Iemand enig idee waarom. Ik heb het prima gemonteerd, of is dit gewoon weer frans dat ze voor de gt een ander zwengelmechanisme hebben gemaakt dan voor gewone vijfjes.
misschien is de "PVC-buis" die als geleider voor de kabel dienstdoet verschoven? (bovenin) dan komt het ook net niet uit
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Correct. Ding is al wel leuk in prijs gezakt. Vanaf 700 naar 400 naar 350. Als ik me niet vergis.-PAZ- schreef:Iemand nog een Charge cooler
Die verkoper heeft hier ook nog wel een project topic gehad??

Project: GTT Blue Sport
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T

Weet iemand tot hoeveel laaddruk je in een GTT kan pompen voordat het eigenlijk geen zin meer heeft?? Ofewel, voordat je vanalles in de poeier draait...
Specs van mijn blok: gereviseerd blok met nieuwe zuigers en bussen met standaard compressie, 260 graden (of 270, weet het niet precies) nokkenstok. Iig het revisiesetje 2 van MB. Heb er ook de injectie op zitten van MB. Wil dus zeggen dat je luchtinlaat diameter heeft van de standaard gasklep. Toen ik net injectie had in combinatie met de standaard turbo, spinde de standaard T2 turbo al op bij zo'n 2k toeren. Voelde toen wel erg lekker aan!
Maar die standaard turbo had niet zo'n lange adem als ik zou willen. Toen heb ik dus ook maar meteen gekozen voor de MB turbo (als ik me niet vergis en T25/T3) Die sloeg er wel een beetje later in maar als ie het deed, deed ie het ook dan ook wel heel erg goed! Vanaf 3k toeren dan ook ineens het volle vermogen.
Lekkere dikke zwiep bij je turbodrukmeter...
Toch wel lekker om je nek wat sterker te maken...
Ik had gehoopt dat ik met deze opstelling toch wel met zo'n 1,5 a 1,6 bar zou kunnen gaan rijden, maar toen ik Henk laatst aan de telefoon had vertelde hij mij toch wel even iets anders...
Volgens hem had het (bij originele compressie!) geen enkel nut om er meer lucht in te persen dan 1,3 bar. Boven die compressie had je alleen maar meer kans op premature detonation (jaja, voor diegenen die engels kennen is het ook wel een flauw grapje... hahaha) Dat wil niks anders zeggen dan dat je je hele motor in de soep draait door voortijdige zelfontbranding in je zuigers/cilinders.
Is er iemand die mij, het liefst door een soort van rekenkundig voorbeeld of zo, uit kan leggen of dit klopt, of dat je op een of andere manier wél op hogere druk (>1,3bar) kan rijden met standaard compressie...

Anders zal ik er toch aan moeten geloven om op lagere druk te moeten gaan rijden....
Specs van mijn blok: gereviseerd blok met nieuwe zuigers en bussen met standaard compressie, 260 graden (of 270, weet het niet precies) nokkenstok. Iig het revisiesetje 2 van MB. Heb er ook de injectie op zitten van MB. Wil dus zeggen dat je luchtinlaat diameter heeft van de standaard gasklep. Toen ik net injectie had in combinatie met de standaard turbo, spinde de standaard T2 turbo al op bij zo'n 2k toeren. Voelde toen wel erg lekker aan!

Toch wel lekker om je nek wat sterker te maken...
Ik had gehoopt dat ik met deze opstelling toch wel met zo'n 1,5 a 1,6 bar zou kunnen gaan rijden, maar toen ik Henk laatst aan de telefoon had vertelde hij mij toch wel even iets anders...

Volgens hem had het (bij originele compressie!) geen enkel nut om er meer lucht in te persen dan 1,3 bar. Boven die compressie had je alleen maar meer kans op premature detonation (jaja, voor diegenen die engels kennen is het ook wel een flauw grapje... hahaha) Dat wil niks anders zeggen dan dat je je hele motor in de soep draait door voortijdige zelfontbranding in je zuigers/cilinders.

Is er iemand die mij, het liefst door een soort van rekenkundig voorbeeld of zo, uit kan leggen of dit klopt, of dat je op een of andere manier wél op hogere druk (>1,3bar) kan rijden met standaard compressie...

Anders zal ik er toch aan moeten geloven om op lagere druk te moeten gaan rijden....
Ik zou toch aan de worden van Henk Dijkstra niet gaan twijfelen hoor....
Hij heeft inmiddels al aardig wat bewezen met het uitdenken en bouwen van motoren met turbo...
Zelfs ook een GT Turbo met injectie ontworpen al een lange tijd terug, en die motor schijnt nu nog te leven....
Misschien toch maar wat minder druk...
(alles went toch wel weer....)
Hij heeft inmiddels al aardig wat bewezen met het uitdenken en bouwen van motoren met turbo...
Zelfs ook een GT Turbo met injectie ontworpen al een lange tijd terug, en die motor schijnt nu nog te leven....
Misschien toch maar wat minder druk...
(alles went toch wel weer....)
Nouja ik geloof wel dat de efficiency boven de 1,3 bar drastisch terugloopt, maar als jij nog een duidelijk vermogensverschil voelt tussen 1,3 en 1,6 dan zal het toch wel meevallen. Keertje met de G-tech spelen of custommappen op de dyno?
Er wordt wel vaker beweerd dat meer dan 1 bar onder de gasklep geen zin zou hebben, maar mijn GT begon pas echt te leven boven de 1 bar. Ik heb destijds gerolt op 1,2/1,3 het verschil met 1,4-1,5 was niet echt voelbaar. Dus reed ik altijd rond de 1,2
Er wordt wel vaker beweerd dat meer dan 1 bar onder de gasklep geen zin zou hebben, maar mijn GT begon pas echt te leven boven de 1 bar. Ik heb destijds gerolt op 1,2/1,3 het verschil met 1,4-1,5 was niet echt voelbaar. Dus reed ik altijd rond de 1,2
Ik heb de druk ook wel een verder opgedraait bij mij gtt, maar net wat steven al aangeeft. Boven de 1.2 merk je bijna niet meer dat ie nog sneller word. Dus waarom je blok zwaarder belasten dan nodig, denk dat jouw blok met die aanpassingen ook op 1.2 al een flink vermogen eruit gooit 
-
neem aan dat je dit niet kunt met standaard intercooler, right?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Nouja het kan wel, Ray had de zijne destijds ook op 1,5 bar met een gestrapte intercooler, dat leverde na 3 runs iets van 140pk, alleen was de motor toen al dusdanig warm dattie aardig in begon te kakken. (anders was het meer geweest).
Maar een frontmount helpt wel behoorlijk, Paz wat heb jij er nu max opgehad?
Maar een frontmount helpt wel behoorlijk, Paz wat heb jij er nu max opgehad?
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Standaard T2 kan maximaal 1,2 bar leveren toch? Is dat te houden voor de standaard koppakking of is een dikkere beter?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Dat kan een T2 idd wel geven, alleen merk je dan gewoon dat ie bij de hogere toeren flink inzakt, tenminste dat had ik met mijn T2. Tot 0.9 onder de gasklep ofzo gaat het wel met een T2, wil je meer moet je er een grotere turbo opschroeven. Is met origenele koppakking wel te doen hoor, en als ie er dan van tussen knalt kan je gelijk een dikkere stekenMartijnG schreef:Standaard T2 kan maximaal 1,2 bar leveren toch? Is dat te houden voor de standaard koppakking of is een dikkere beter?
@ steven. Heb laatst effe op 1.2 gereden onder de gasklep, dan gaf ie voor mijn gevoel toch weer net iets meer vermogen als bij 0.9

Martijn Kool schreef:neem aan dat je dit niet kunt met standaard intercooler, right?
Gaat prima, alleen moet je er wel effe een band of slangenklem oid rond doen anders ploft ie uit elkaar

Paz, opdraaien die handel en 10 mei terugkomen...
Standaard T2 is idd ronduit bagger, die heeft gewoon geen puf meer boven de 5000 toeren en dus zul je daar nooit een knap vermogen mee neerzetten.
Standaard koppakking kan dat wel hebben, gewoon rije tot ie overmatig begint te zweten of dattie gewoonweg ploft
Standaard T2 is idd ronduit bagger, die heeft gewoon geen puf meer boven de 5000 toeren en dus zul je daar nooit een knap vermogen mee neerzetten.
Standaard koppakking kan dat wel hebben, gewoon rije tot ie overmatig begint te zweten of dattie gewoonweg ploft