Rood Kanonskogeltje

Vertel hier alles over je project.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

balen ;)

zag 2 van die toyota-hokken staan, en hoorde ergens ook nog dat timmeahh aanwezig was, dus dacht: die gek komt ook nog wel ff wat rubber neerleggen ;)
Steven
Car: M536

Iemand fotos van die hokken?

Tim was d'r idd wel met z'n zwarte MR-zwo
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Die zwarte MR2 hek volgens mij wel gezien ja...die Toyo zag er wel mooi uit (Y) Wit met blauw en rood...en niet driftend
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

stond/reed ook nog een witte rond..

zal morgen eens voor de foto's gaan kijken :)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Paul1916v schreef:stond/reed ook nog een witte rond...
Owja...met zo'n zelfde Autostyle Jap-style blérpijp als jij :p :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Steven

Die witte ken ik wel, die gozer heeft ook wel een dikke RX7 TurboII

Tim reed idd met een ghetto black emmer
canonballman

Ben weer wat verder:
Electrisch circuit is grotendeels klaar, puntjes op de I zetten. Heb vandaag de accu aangehooked, en de sleutel omgedraaid. Lampjes branden etc, en na verder draaien ging ook de startmotor en daarmee de krukas zonder problemen (en rare geluiden) rond.
Was even afwachten, omdat de starter van een Express 1600 diesel komt, en zelfs 1 tand meer had.
Complete starter is echter wel groter als een willi starter (en heeft volgens mij ook een intern planetair stelsel voor meer kracht (diesel, hogere compressie etc...), dus voor diegenen met een moelijk startende F7*: ren naar de sloop! :wink:

Luchtfilterhuis (K&n inleg) erop, en nog wat andere kleine dingetjes, en dat was het voorlopig denk ik. Moet nu een week aan het werk, dwz iemand anders zn ellende verhelpen.....zucht....

Daarna op vakantie, en hopelijk kort daarna koelsysteem, uitlaat, benzinetank fixen, en hij kan lopen. Dan nog een DHZ rode-paintjob, gevolgd door een custom special paint motiefje, stoeltjes/gordels erin, en vliegen :p
GeniustheGzA

canonballman schreef:Moet nu een week aan het werk, dwz iemand anders zn ellende verhelpen.....zucht....
en dan heb ik nog niet eens gebeld....... :D

maareuh, ziet er goed uit, die Clio ook :p . Ben reuze benieuwd wanneer en hoe het rijd..... (Y)
canonballman

Weer wat verder, en nu kap ik er voorlopig mee (eerst effe wat inspiratie in Corsica opdoen :p ):

Benzinetank zit er onder, vulhals nog niet. Ik ga geen klein extra tankje gebruiken zoals ze in de GTT, 16v en Willy zitten (who needs actieradius), maar gewoon een normale vulhals. Minder gewicht, en bovendien heb ik dat kleine tankje gesloopt met demonteren (kreng zat vastgeroest...)
Had nog een normale vulhals liggen, en dat extra tankje zorgt alleen maar voor extra gewicht, extra kans op lekkaazies, en extra kans dak da ding eronder uit rij als ik dwars over een curb op weg ben naar de vangrail.
Gewapende benzine slangen liggen al in het interieur (langs middentunnel), filter komt net achter de handrem op de middentunnel.

geef me nog een maandje, en dan.... :p
GeniustheGzA

canonballman schreef:geef me nog een maandje, en dan.... :p
nog één........?? :lol: :wink:
canonballman

canonballman schreef: geef me nog een maandje, en dan.... :p
Mooi he, die planningen!

Ben nu een maandje (of 5 :wink: ) verder, en ben weer een beetje verder. Motor hangt er goed vast in, aan 3 CUPsteunen, en nog een 4de r19 steun. Motor is geen beweging in te krijgen, dus daar zal het niet aan liggen :p Oliekoeler zit er inmiddels ook op, net als de vulhals van de benzine tank
En.... zojuist even wat peut erin gegooit, en hij loopt!!

heb wel de brandstofpomp moeten hotwiren, want krijgt geen massa van de draad. Moet alle massapunten nog eens nalopen denk ik. Ook koelsysteem is nog niet helemaal aangesloten, dus heb m maar kort laten lopen. Oliedruk is goed, alles lijkt ok!

Nu nog:
-een uitlaat
-een paintjob
-een radiateur
-wat aandrijfassen
-een stab stang
-een versnellingspook
-een stoel met gordel
-remleidingen met verdeler

Geef me nog een maandje, en dan.....
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Ringweekend is 12 april al hoor. :p

Maar mooi dat er weer beweging inzit.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
PtrGte
Contacteer:

Hee reinier,

is die motor nog dat zelfde ding die ik je 5 jaar geleden verkocht heb???
staat er nog geen roest in de cilinders dan? :)
Steven

Ahjo Patrick, als ie nu stukloopt geef je gewoon die 5 jaar stilstaan in een hoekje de schuld ;)
B Prins
Contacteer:

Ik ken dat maandje inmiddels ook ...... wordt onderhand een battle om de race /rally clio's. Wat ga je met de remleidingen doen ? Bij ons gaan de benzineleidingen er vanavond in, hoop de elektrische pomp voor de stuurbekrachtiging ook en dan nog een hele lijst. Ziet er top uit je Cliooootje Cannonbal.
PtrGte
Contacteer:

Steven schreef:Ahjo Patrick, als ie nu stukloopt geef je gewoon die 5 jaar stilstaan in een hoekje de schuld ;)
Ach, was alleen een onderblok met krukas en zuigers, ken je niet veel fout aan doen toch?

EDIT: ik maak me meer zorgen om die cilinderkop met Bols invloeden waarschijnlijk :beer:
canonballman

Zat olie zat op de zuigers, en ook al zat er putcorosie op de wanden, dan is die er nu wel uitgefreest :p

Kop is een beetje van Bols, en heel veel bloed, zweet en tranen van mij. Heb wat schuurtolletjes kaal gemaakt in die kanalen. Hoop dat het merkbaar is op de bank en op de weg.
canonballman

@Bobby Prins:

De remleidingen worden van koper, binnendoor, met een wilwood verdeler (voor/achter gescheiden, ipv diagonaal)
canonballman

Koelsysteem is compleet aangesloten en functioneert goed, koelvin slaat in etc.
Pook en schakelstang zijn ook gemonteerd, net als 2 middendempers )1 origineel, en 1 kleine Supersprint.
Uitlaat maakt echter nog te veel herrie voor de Ring vrees ik. Even kijken wat ik daarmee doe.

wat me meer verontrust, is dat er nog steeds enkele klepstoters BEHOORLIJK tikken, terwijl ze alle 16 nieuw zijn, en de motor al wel een half uur gelopen heeft, dus ook warme olie.
heb er al wat ATF bijgegooid, maar geen resultaat.
Zo nog eens lang laten lopen....
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Hey Reinier,

Lachen om je weer eens te spreken, man! (Y) Hoop je aankomend weekend ook in Duitsland te kunnen zien. :P
Haas
Car: Megane RS

absoluut! (0)
canonballman

Ja, was idd leuk, maar komend weekend gaat niet gebeuren. Kan ik echt niet maken.
maar haal de schade nog in, alleen wanneer...

@Haas: gas erop jongen, die van mij loopt al, gaat je echt een bigtasty menuutje kosten :p
Haas

tellen alle tussengekomen auto's niet mee dan? :~
PtrGte
Contacteer:

canonballman schreef:Koelsysteem is compleet aangesloten en functioneert goed, koelvin slaat in etc.
Pook en schakelstang zijn ook gemonteerd, net als 2 middendempers )1 origineel, en 1 kleine Supersprint.
Uitlaat maakt echter nog te veel herrie voor de Ring vrees ik. Even kijken wat ik daarmee doe.

wat me meer verontrust, is dat er nog steeds enkele klepstoters BEHOORLIJK tikken, terwijl ze alle 16 nieuw zijn, en de motor al wel een half uur gelopen heeft, dus ook warme olie.
heb er al wat ATF bijgegooid, maar geen resultaat.
Zo nog eens lang laten lopen....
Hee Reinier je hebt er toch geen oliepomp in gezet van een clio 16v waar een drijfstanglager uitgelopen was he!? :)
Wat voor stoters zijn het eigenlijk? INA toevallig ?
canonballman

Oliepomp is spiksplinternieuw origineel renault.
Klepstoters ook, en die zijn van Ajusa

Net nog een keer laten lopen, tot olietemperatuur meer als 100 graden, maar tikken blijft. Ook in toeren gejengd, maar helpt niks.

Iemand nog ideeën?
Steven

Ja, gewoon gaan rijden met dat ding, wedden dat het na 100km weg is?
PtrGte
Contacteer:

olieleiding vanaf je oliedruksensor naar je cilinderkop leggen, heeft bij andere merken ook wel vaak nut...

(naar cilinderkop = stalen kogeltje eruit halen en draad tappen)

EDIT: als het dat allemaal niet wordt, gewoon nieuwe stoters eruit en oude 16v stoters erin knallen, heb er nog nooit problemen mee gehad, en heb er toch wel een paar gemonteerd intussen...
canonballman

Steven schreef:Ja, gewoon gaan rijden met dat ding, wedden dat het na 100km weg is?
Hij tikt echt hard hoor..ratelen is een beter woord. En zie geen verbetering na 2x een half uur draaien
PtrGte
Contacteer:

okee nog 1 poging: hoe veel dieper zijn de klepzetels gefreesd?

Niet dat ik me kan voorstellen dat ze zoveel dieper liggen dat je stoter niet meer in de buurt van die oliegroef komt, maar goed...hij zal het maar net niet halen :)
canonballman

Niet echt dieper... Kop is niks heel geks mee gebeurt (behalve flowen). F7P kop met Megane 2.0 16v inlaatkleppen.

Klepdeksel ligt er af. Nergens een stoter die veel speling lijkt te hebben. ook laten draaien, met als resultaat nog geen duidelijke oorzaak, maar wel een kleine oliedouche.

zucht. Als dit nou het enige was wat tegen zat.... en dan heb ik t niet over die clio
Steven

Toch he, kep es een x een revisiemotor van een kerel gezien, was een gereviseerde Nissan SR20DET motor, die ratelde ook als de hell, echt takketakketakketak en dat ging maar niet weg.

Die ging ermee de straat op, vlamde ff flink en het was in 1x pleite.
Tom
Moderator
Car: MB

Maar dit is een reno he :lol: . Dus in dit geval: Die ging er effe mee de straat op en rakketakketak kaboem, blok in 2en :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
mark 5t
Contacteer:

gewoon rijden gaan!
Haas

Tom schreef: Die ging er effe mee de straat op en rakketakketak kaboem, blok in 2en :wink:
:lol: :smoke:
PtrGte
Contacteer:

canonballman schreef:Niet echt dieper... Kop is niks heel geks mee gebeurt (behalve flowen). F7P kop met Megane 2.0 16v inlaatkleppen.

Klepdeksel ligt er af. Nergens een stoter die veel speling lijkt te hebben. ook laten draaien, met als resultaat nog geen duidelijke oorzaak, maar wel een kleine oliedouche.

zucht. Als dit nou het enige was wat tegen zat.... en dan heb ik t niet over die clio
hee zitten er dan sowieso andere klepzetels in of niet?

ik weet dat de kleppen van een megane anders van lengte zijn en als je die "gewoon" in een F7P zet dan liggen ze een stuk hoger, plus de afdichting op de klep ligt aan de binnenkant: andere zetels zetten dus...

maar goed...kan het zijn dat de kleppen tegen de zuigers komen...?
Plaats reactie