Bedankt voor je snelle reactie!Steven schreef:Watvoor berekeningen maak jij dan? Wil ik wel es zien
Die stang zit daar om de doorbuiging van je subframe te beperken, het subframe is aan de uiterste hoeken ondersteund en kan in het midden nog wel wat flexibiliteit hebben. Vandaar die reactiestang.
Heel geen boeiende berekeningen hoor

Hier even een snelle opsomming van de vragen die we moeten beantwoorden:
1. Kies een wielophanging van een bestaande auto.
2. Bepaal de ligging van het rolcentrum bij die wielophanging.
3. Geef de voor- en nadelen van een hoog en laag rolcentrum
4. Beschrijf hoe de opbouw van de auto beweegt als het rechter wiel (in rijrichting gezien) over een hobbel rijdt.
5. Beschrijf of er bij jouw wielophanging z.g.n. rollsteer optreedt
6. Beschrijf bij jouw wielophanging welke vervorming zal optreden in een snelle linker bocht.
7. Is in jouw wielophanging rekening gehouden met anti-dive en anti-squat?
8. Heeft jouw wielophanging wel/geen anti-rollbar?
9. Bepaal bij hoeveel G (verticaal) de constructie plastisch zal vervormen.
Eigenlijk weinig berekeningen hoor, maar zitten wel een paar lastige vragen tussen
