ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

maar goed, nou ben ik nog geen steek verder ;)

hehe
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Lekker houden die Mini! Ga je echt spijt van krijgen... En anders kan de Laguna toch nog altijd wijken? Da's de minst leuke auto die je hebt. Ik zeg: weg ermee! :P
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Jacco Osté schreef: Zo is het bij mij ook begonnen... (Bedankt Dennis :lol: )
:X

Bij mij is het de schuld van Maarten!!


(en dat zeggen Maarten en Gilbert weer over mijn TQ ;) )
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Tja.... Laten we daar maar niet over gaan beginnen :~ :beer: :smoke:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Gister stond er in Den Bosch een gtt met kapotte koppelingskabel.

Het was een witte gt, rara van wie was die :D :p
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Jean-Paul-S schreef:Gister stond er in Den Bosch een gtt met kapotte koppelingskabel.

Het was een witte gt, rara van wie was die :D :p
Paul?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Nee, WouterW :lol:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dan heeft ie Žm niet goed gerepareerd de vorige keer...... :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

ANWB gebeld,
meneer had alleen een kabel van een 19. Naast elkaar gelegd.

Scheelde echt niet veel, maar ja je moet verder.

Naar een parkeerplaats gegaan. Netjes getrokken door de meneer van de ANWB. Met ruim 100 km/p :p

Op de parkeerplaats wilde de meneer van de ANWB even kijken. Oei dat wordt lastig zegt ie.

Neej hoor geef maar. Binnen 10 minuten lag die erop. "heb je dat al vaker gedaan ofzo?" werd me nog gevraagd. :p

Moet ff kijken waar het nu fout gaat. Hij is op hetzelfde punt gebroken nl. Op het pedaal :s
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Kans dat ie er net naast het `halve amaantje` heeft gelegen .... Is mij ook overkomen.

Handige donder dat je bent. :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Gaat je koppeling ook enorm zwaar?

Zonder kabel kun je trouwens ook prima rijden, als je met tussengas terugschakelt en starten gewoon in z'n 1. Kep zo al meerdere GT's gewoon thuis gekregen.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Steven schreef:Gaat je koppeling ook enorm zwaar?

Zonder kabel kun je trouwens ook prima rijden, als je met tussengas terugschakelt en starten gewoon in z'n 1. Kep zo al meerdere GT's gewoon thuis gekregen.
Neej gaat niet zwaar. hoezo?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nouja oude koppelingen lopen nog wel es zwaar en laten het druklager aanlopen waardoor de kabel telkens een stukkie getrokken wordt.
Beetje zelfde effect als mensen die met de voet op de koppeling rijden.

Als het stelmechanisme ook al crappy is, is een setje nieuwe pedalen misschien het handigst.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

man ik heb ook jaren met een kabel van een 10 gereden in me GTT, volgens mij zit ie er nu nog in :p
Immer wieder die verdammte Holländer
Michel D.
Berichten: 631
Lid geworden op: di 20 nov 2007 16:18

MartijnG schreef:Zoo deze blijft wel erg in prijs stijgen ofniet?

http://link.marktplaats.nl/152159610
PF-15-FR - Wit (phase1, TK MP 03-07, Hoogeveen, 700 Euro, TK MP 05-07, 2400,- De Krim, gespot Eindhoven 31-7-07)
Vandaag wezen kijken, maar zit nog veel werk aan. Die 2750,- (N)
TV-XR-89 & RR-JL-96 & JX-JZ-22
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Was op zoek naar een motortje op de site van okesion (http://www.okesion.nl ) en toen zag ik dat ze daar nog een GTT blokje hebben staan. Wie weet leuk voor iemand hier. Ik heb iig goede ervaringen met het bedrijf.

C1J-788 uit 1989 met 118.000km
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Met hoeveel Nm snokken de meeste gt-rijders hiero hun koppie aan?
rev it like a rental
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

zit er verschil tussen fusee stukken van een gtt phase 1 en phase 2? ivm andere schokkers?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Menno schreef:Met hoeveel Nm snokken de meeste gt-rijders hiero hun koppie aan?
Origineel met 70 Nm, ik had de mijne met 12.9 bouten op 95 Nm staan geloof ik.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Weer één te koop:

http://www.speurders.nl/autos/renault/3 ... enault%205

Toch wel erg mooi zo'n rode standaard Phase 1...en die wielen (L)

[img]http://images9.speurders.nl/images/38/3 ... 3739_1.jpg[/img]
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

leuk waggie inderdaad !
alleen tis een rooie... (U)
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Hij stond in 2007 zo te koop;

[img]http://www.5gt.nl/images/ed533f4320e04d ... a-2764.jpg[/img]

En die velgen... :nee:
Speurders schreef:De velgen op de foto zijn er niet bij, ook niet tegen meerprijs, I.P.V. deze heb je de orginele fase II velgen eronder.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Steven schreef:
Menno schreef:Met hoeveel Nm snokken de meeste gt-rijders hiero hun koppie aan?
Origineel met 70 Nm, ik had de mijne met 12.9 bouten op 95 Nm staan geloof ik.

Kweet niet meer percies uit mijn hoofd, maar ik trek de versterkte kopbouten ook altijd was vaster aan dan de opgegeven 70Nm
R5GTT. Drive it like you stole it
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

En MB zei juist dat je dat niet moet doen ivb het "Krom/ovaal" trekken van je gaten waar je bussen in zitten ( dus je onderblok)
Dus ook gewoon met sterkere meuk, alles op de orginele nm.

JL gooide ze op 80 a 90 nm ....heb ik ook nooit last mee gehad .
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Je moet het idd niet overdrijven, maar 10 a 25 Nm vaster dan opgegeven waarde moet gewoon gaan lijkt me
R5GTT. Drive it like you stole it
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

tussen de 85 en 90 Nm werkt perfect
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Ferdy schreef:leuk waggie inderdaad !
alleen tis een rooie... (U)
ze worden vanzelf roze hoor, als je dat beter bevalt ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Even een vraag:

Zit er verschil in deuren tussen een GTT fase 1 en Fase 2? hiermee bedoel ik de deuren, scharnieren, sloten alles bij elkaar.

Wie kan me het vertellen :D
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Ferdy schreef:leuk waggie inderdaad !
alleen tis een rooie... (U)
Wat is er mis met een rode gtt :wink: :p
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Frits schreef:Even een vraag:

Zit er verschil in deuren tussen een GTT fase 1 en Fase 2? hiermee bedoel ik de deuren, scharnieren, sloten alles bij elkaar.

Wie kan me het vertellen :D
Voor zover ik weet niet, al hadden de laatste fase2 wel bouten ipv spanstiften om de schanieren vast te zetten
R5GTT. Drive it like you stole it
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

-PAZ- schreef:
Frits schreef:Even een vraag:

Zit er verschil in deuren tussen een GTT fase 1 en Fase 2? hiermee bedoel ik de deuren, scharnieren, sloten alles bij elkaar.

Wie kan me het vertellen :D
Voor zover ik weet niet, al hadden de laatste fase2 wel bouten ipv spanstiften om de schanieren vast te zetten
Alles zou dus uitwisselbaar moeten zijn?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Volgens mij wel idd
R5GTT. Drive it like you stole it
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Weet iemand waar ik en nieuwe zuigerveer voor een Baileys zuigerdumpvalve kan krijgen?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Probeer Frans van http://www.Improve-tuning.nl es
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

ik heb een nieuwe/andere deur nodig voor mijn GT, wat is een beetje een redelijke prijs voor een net exemplaar?
Plaats reactie