KOPZORGEN r5 gtt

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ik heb dus het volgende probleem
mn cilinderkop van mn gtt is krom
en ik heb geen goed kop meer liggen

en aangezien het wel lijkt of er geen gtt koppen meer te
krijgen zijn ,vandaar deze vraag

past (of is het pas te maken)
de cilinderkop van een normale 1.4

ik hoor het graag van jullie
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Cilionderkop GTT is gewoon nieuw leverbaar via de dealer.

77 11 134 592 waarschijnlijk. *let op motornummer*

317.46 ex. BTW. Betreft een ruildeel. Dus de oude kop inleveren bij de dealer.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

ik heb wel eens gelezen dat je ook compleet nieuwe motoren kunt bestellen bij de dealer?
geld dat ook voor een 5gtt blokje?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Niet van een C1J 7.. - motorblok.... helaas.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

goede kop nodig?

ik heb hier wel een paar liggen, 06XXXXXX1856XXXXXX4376

edit: ff telefoon nummer verziekt voor zoek machines
Laatst gewijzigd door Abel op vr 23 jan 2009 7:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ja ok dat is beter

enkel om nou ff naar groningen te komen rijden
in ieder geval bedankt (Y)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Er bestaat ook zoiets als de post?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ja enkel bestaan er ook normale postbode's????

ik denk dat zo'n cilinderkop wel lekker stuitert :(
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Naja een beetje deftig ingepakt kun je die van de flat gooien hoor, ze zijn nu ook weer niet van glas.

Maargoed, de achtendertig cilinderkoppen die ik in mijn sleutelcarriere met de post heb gekregen waren stuk voor stuk kapot :p :wink:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Riël Notermans schreef:Naja een beetje deftig ingepakt kun je die van de flat gooien hoor, ze zijn nu ook weer niet van glas.

Maargoed, de achtendertig cilinderkoppen die ik in mijn sleutelcarriere met de post heb gekregen waren stuk voor stuk kapot :p :wink:
Slopert :lol: :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

supercinq schreef:ja ok dat is beter

enkel om nou ff naar groningen te komen rijden
in ieder geval bedankt (Y)
Als je het netjes vraagt brengt Abel hem zelf, gewoon iets meer voor betalen.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Waarom niet gewoon de huidige kop ff vlakken ?
rev it like a rental
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

als de kop krom
dan houd t op he

en daar komt ook nog eens bij dat het linkerbougiegat
verrot is gedraaid

al met al moet ik wel een andere kop hebben
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

supercinq schreef:als de kop krom
dan houd t op he
Huh? daar vlak je 'm juist voor.
rev it like a rental
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ja ok
maar hij is dusdanig krom
dat het niet verstandig is om hem te vlakken(dat bedoel ik er dus mee)

en daar komt dus het bougiegat ook nog bij

dus einde verhaal
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

bougiegat kan je gewoon optappen envulbus met nieuwe draad erin en klaar
10 min werk
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

ik heb wel eens in een werkplaatshandboek ofzo gelezen dat de kop van een GT eigenlijk niet gevlakt mag worden?
heb het zelf ook gedaan, maar toch...
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Tsja...eventuele gevolgen voor de compressieverhouding. Puur het indekken van Renault dus...

Keertje vlakken kan geen kwaad, maarja hoe weet je hoe vaak de kop al is gevlakt (I)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

koop je gewoon een goeie kop van abel en die laat je opsturen!
tadaaaaa probleem opgelost!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

MartijnG schreef:Tsja...eventuele gevolgen voor de compressieverhouding. Puur het indekken van Renault dus...

Keertje vlakken kan geen kwaad, maarja hoe weet je hoe vaak de kop al is gevlakt (I)
Doorgaans vlak je die wel tig keer in een autoleven :p :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Origineel is de kop 73,5mm dik (Y)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Oftewel meten is weten ..............
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Voor de timing maakt het iig nie uit.

Dat de compressieverhouding wat hoger wordt, is pas een probleem als je zo'n blokje echt Serieus opvoert. (maar dat heb ik in tig jaar RTC nog nooit iemand zien doen)
rev it like a rental
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

....tig jaar RTC

7 jaar RTC ?
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Is toch behoorlijk lang! :)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

pierre schreef:....tig jaar RTC

7 jaar RTC ?
Ach, je hebt lidnr 4 of je hebt 't niet he ;)
rev it like a rental
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Verder zijn er ook diverse maten koppakkingen te krijgen, van 1.8 tot 2.2 mm, dus daar zit ook een flinke vlakkingsmarge in!
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

mijn lidnummer is vermoedelijk nog ouder, ik heb nu al grijze haren sinds RTC.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

volgens mij werd je grijs binnen een jaar nadat je je gt had gekocht.. (0)
Plaats reactie