veerschotels

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
kleijntje

heey beste mensen,

heb net me KW schroefset gemonteerd, het gaat om een megane cabrio 1 phase I. ik ben tot het volgende gekomen.
de velgen zitten er voor erg scheef op, grof gezegd aan de bovenkant steken ze meer uit dan aan de onderkant van de velg. is dit een kwestie van uitlijnen of kan het ergens anders aan liggen??

ik weet niet of het uitmaakt hoe om de veerschotels zitten. niet ondersteboven bedoel ik dan, maar of ik ze miss 180 graden links/rechtsom moet draaien??

ps. ja de wielen heb ik goed vastgedraaid en zitten recht op de flens van de sprroverbreders...

wie o wie ken mij helpen,
alvast bedankt...

greetz cyril
Tom
Moderator
Car: MB

Tenzij een megane ronde veerschotels heeft maakt dat natuurlijk wel uit hoe je ze monteerd. Als het echt extreem is heb je iets niet goed gedaan lijkt me. En KW heeft sleufgaten als het goed is? Kun je iets verstellen?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
kleijntje

volgens mij heb ik al iets gevonden. er zitten uitstulpingen op de veerschotels, en die moeten naar buiten wijzen...heb ik ergens gelezen

corrigeer me als ik het fout heb..
hartelijk bedankt!!
kleijntje

heb inmiddels 1 veerschotel omgedraaid, omdat ie blijkbaar verkeerd om zat. daarna nog een cm.tje omlaag gedraaid :wink:

maareh de wielen zitten nog steeds scheef voor mijn gevoel.....volgens mij wordt het tijd om uit te lijnen....
Tom
Moderator
Car: MB

Als je de juiste dempers hebt vind ik het toch vreemd dan wielen dan boven ineens zo uit gaan steken.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Zitten er niet gewoon sleufgaten aan de onderkant van de veerpoot? Zoals gebruikelijk?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Plaats reactie