[Martijn's R5 Baccara] R5 diesel-radiateur

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Hmm als ik het zo zie gaat het inderdaad niet werken met je inlaat, kijk maar;

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... yi2VLO.jpg[/img]

Dus dat gaat m niet worden denk ik :)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

veerpootbrug van een GTe zoeken.. die zijn er ook wel of anders een zelf fabrieken of een van een gt aanpassen
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Als je die veerpootbrug (= geen stabstang!) van de GT omkeerd past het al aardig volgens mij en anders gewoon zelf in elkaar lassen, kun je em zo mooi maken als je zelf wilt.

Stabstang van een GT heb je 2 diameters van, 19 en 22mm uit m'n hoofd. Is nog al es gezeik mee voor PU-rubbers die niet de goeie diameter zijn.
Verder is de achterbrug van een express toch met 2 staven, volgens mij zitten daar geen 4 in?

Verder kun je idd de bodyroll flink terugdringen met een stabstang, maarrrr ook enorm beinvloeden met veren. Als je nu een set progressieve verlagingsveren hebt, zou je es moeten zoeken naar lineaire veren. Die duiken al stukken minder. Helaas is de doorsnee verlaginsveer altijd progressief vanwege het comfort. Als je uberhaupt een kg/mm rate van een veer kunt vinden ben je al op de goeie weg.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Volgens mij heeft de express WEL 4 staven, en heeft de GTT die as ook gekregen.
Heeft je bacarra wel een as met 4 staven?
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Onder mijn Baccara zit een GTT-achteras, met 4 staven dus. Dat heeft een Express ook, maar dan met trommelremmen en dikkere staven. Als ik daarvan de stabilisatorstangen overzet, zou de achterkant minder moeten overhellen. Ik los in een oud Alpine Magazine dat ze bij de cupversies de stangen ook nog 'verzet' gemonteerd hadden.
Om overstuur te voorkomen zal de voorkant ook stugger moeten worden. Ik zal de stang eens opmeten, Dialogys noemt een aantal waarden voor de stabilisatorstangen, zou 19 of 22 mm moeten zijn dus. Het overhellen wordt ook vooral beïnvloed door de voorkant, een achterwieltje is zo opgetild.

Veerpootbrug wil ik zelf gaan maken. Wat me opviel is dat de bevestiging 2 soorten kent: met en zonder een opstaande rand die tegen de zijkant van het plaatwerk steunt. Die van MartijnG heeft die rand niet. Kan dat gemist worden? Er zit nl. ook nog een rand kit in de weg op die plek.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

gewoon zonderrand de meeste hebben die rand niet.. en als je het makkelijk wilt doen, moet je bouten in de veerpoot schotels draaien van beneden. zo dat je onder de kap moeren hebt.

wat voor veerpoten heb je voor? orginele gt of al wat stevigers?

monroe sensatrac zijn al een hele verbetering, helemaal in ph2 uitvoering
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Aan de (gemoffelde 8)) topschotels zitten al draadeinden, dus dat gaat goed. Zonder rand is ook makkelijker te maken, als de meeste dat hebben, ga ik ook niet moeilijk doen.

Rondom zitten nieuwe Monroe Sensatracs. Vooraan is Ph.2, dus goed. Alleen die stabilisator dan nog.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Inmiddels heb ik de stabilisator voor op gemeten: 21 mm. Wat is de dikte van een GTT-stabi? :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Voor Lower Wishbone bus 4 per auto nodig prijs is per stuk. 1 €21.36 I B
Voor Anti-roll bar inner mount 19mm 2 per auto nodig prijs is per stuk. 2 €19.71 I B
Voor Anti-roll bar inner mount 21mm 2 per auto nodig prijs is per stuk. 2 €19.71 I B
Voor Anti-roll bar inner mount 23mm 2 per auto nodig prijs is per stuk. 2 €19.71 I B
Voor Anti-roll bar outer mount 2 per auto nodig prijs is per stuk. 3 €19.71 I B
Ff bij biesheuvel weggejat, dit zijn de bushings voor powerflex voor de 5GT.
Die 19 en 21 mm zijn de normale diameters (was geen fase 1/2 verschil dacht ik). en de 23mm moet als het goed is de cupversie wezen.


Verder heb ik eens gereden met Sensatracs en verlagingsveren (waar ze overigens niet tegenkunnen) maar dat rijd toch echt niet zo super als bijv. koni geel. Verder loont het toch echt om een set Lineaire veren op te zoeken.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Ik zal het dan inderdaad niet in de stabilisator moeten zoeken. Nooit geweten dat een GTX/Baccara voor dus helemaal gelijk is aan een GTT Ph1.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Origineel hebben die geen geventileerde schijven en liggen toch wat hoger dan een gt hoor.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

De injectieversie heeft massieve schijven, maar de carburateurversie heeft geventileerde.

Heb je het verschil in hoogte nagemeten?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Nu de Baccara geschorst in de schuur staat, heb ik mooi tijd om te klussen.

To do:
- Veerpootbrug
- Tankvlotter/tank
- Draadboom
- Achterbumper spuiten

De onderdelen voor de veerpootbrug zijn in de maak.

De tankvlotter heb ik vervangen voor een exemplaar van een GTT, ivm de dikkere aansluitingen voor de injectie. Bij <15 liter valt de meter bij optrekken naar 0. Dat kan aan de vlotter liggen, maar ik las ook wat over een ander soort tank bij injectiemodellen. Met tussenschot? Dat zou wel wat verklaren. Wie weet meer?

En de draadboom: die mag nog wat professioneler afgewerkt worden. :~

De achterbumper heeft een blaasje in een rand. Moet dus even opnieuw gespoten worden.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Injectietanken hebben idd vaak een soort bakje in het midden waar de vlotter en de pomp inhangen met een kleine opening aan de voorkant om ervoor te zorgen dat de pomp en vlotter bij hevig bochtenwerk niet 'droog' komen te staan.

Die starslet heeft daar bijv last van dat als de tank op 1/4 staat en je echt vol de bocht door hoekt, valt de motor ff stil.

Bij Renault werkten ze in het begin veel met externe pompen en de vlotters gewoon @ random in het midden. Vandaar dat je nog veel dansende benzinemetertjes hebt. Ik zou me er niet aan storen, of je moet er zoals bij de meeste ouwe japanners een vertrager tussenzetten als een condensator ofzo.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Op zich stoort het niet, maar het geeft een wat onrustig gevoel. Bij <10 liter is het standaard "0". >15 liter danst de meter amper, dus het zou beter moeten kunnen.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dan komt ie dus niet laag genoeg, blijft ie ook erg lang bovenin hangen denk?
Vaak kun je vlotters nog wel wat afstellen qua hoogte door die weerstand iets te draaien.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Het is een vlotter uit een GTT. De aansluitingen lijken ook anders te zijn, het lampje blijft constant branden. Lampje is er nu uit, waardoor de meter hoger staat.

Nu ik dat teruglees, zie ik de oplossing.... :~
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

voor die draadboom moet je van die speciale draadboomtape nemen met een zacht laagje (soort stoffen tape). Ziet er netjes (alsof origineel) uit, plakt niet op verkeerder plaatsen. Kost een paar eurotjes zo'n rolleke maar werkt mooi
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Linnentape heet dat spul. :wink:
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Dat is dat spul waar Luco laatst naar zocht? Goed plan, beter dan die ribbeltjesbuis die er nu omheen zit.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Martijn schreef:Dat is dat spul waar Luco laatst naar zocht? Goed plan, beter dan die ribbeltjesbuis die er nu omheen zit.
heb inmiddels 5 rollen van 1 merk binnen, maar is net ff anders dan ik zocht
tweede zending is onderweg :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Namen en rugnummers? :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

je kan ze schijnbaar bij brezan krijgen martijn
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Dat is zo voor de hand liggend, dat ik er niet eens aan dacht.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

brezan hier had het niet
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Ik kreeg nog een ander adres door. Nu ik weet wat voor soort tape het is, zal ik de tapeleverancier van m'n vader eens vragen.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Martijn schreef:Ik kreeg nog een ander adres door. Nu ik weet wat voor soort tape het is, zal ik de tapeleverancier van m'n vader eens vragen.
als je het binnen hebt maak er eens een close up van
want die ik heb was niet wat ik wilde hebben
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Omdat het altijd sneller kan :D Aan beide mankeert wat, maar samen is er een werkend blok van te bouwen. Dat wordt dus het klusje voor 2008.

Mark, bedankt! (Y)

[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... /F16ie.JPG[/img]
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

geinig! :D
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

8) (Y)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

waar is die haardroger? :P
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

volgens mij mis ik the point hier helemaal :S
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

wat valt er te missen? ;)
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

ik zie een ander blok...
maar ja...
wat lag er al in ?
2.0 ?
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Haas schreef:waar is die haardroger? :P
Het kan altijd sneller. :wink:

@ Ferdy: geen idee? Ik ga van een 2.0 8v naar 1.8 16v. >-)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Plaats reactie