R5 GTT k-tec

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Gewoon halen en in de tuin parkeren (0)

waar ken ik dat ookalweer van :~?
Danny van Duren
Car: GTT

Jean-Paul-S schreef:Gewoon halen en in de tuin parkeren (0)

waar ken ik dat ookalweer van :~?
Mwa het zou dan mini door de apk heen helpen en dan zou dat mijn daily worden lekker goedkoop en dan rustig de puntjes op de i zetten bij de gte Kom ik nu gewoon niet aan toe omdat ie moet blijven rijden.
Danny van Duren

de mini is niet doorgegaan was ook te mooi om waar te zijn een goede mini voor die prijsje want die dinge rotte onder je kont uit :( dus dese was rot maar alles was weggestucadoort :( .

verder wel weer wat leuks voor de GTE-turbo gekocht: kuipstoelen :D
maar dan komt probleem montage< waar kan ik stoelframes halen die in een r5 passen en dat ik de stoelen toch kan verschuiven.???

of iemand foto`s van zelfgemaakte frames?
Laatst gewijzigd door Danny van Duren op ma 10 dec 2007 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Maus

Probeer bijvoorbeeld een Biesheuvel eens.

Maar ik moet toegeven dat zelfbouw mij wel spannender lijkt om te doen. :)
Ferdy
Über-Spammer

Danny van Duren schreef:de mini is niet doorgegaan wa ook te mooi om waar te zijn een goede mini voor die prisj want die dinge rotte onder je kont uit :( dus dese was rot maar alles was weggestucadoort :( .

maar dan komt probleem montage< waar kan ik stoelframes halen die in een r5 passen en dat ik de stoelen toch kan verschuiven.???

wat voor prijs hing er aan die Mini dan ? :)
Danny van Duren

Maus schreef:Probeer bijvoorbeeld een Biesheuvel eens.

Maar ik moet toegeven dat zelfbouw mij wel spannender lijkt om te doen. :)
biesheuvel heb ik ook al aangedacht maar die hebben alleen universele frames die in een r5 passen.

maar heb liever een kant en klaar frame,
en anders pas ik wel het onderstel van een orgine stoel aan.
Danny van Duren

Ferdy schreef:
Danny van Duren schreef:de mini is niet doorgegaan wa ook te mooi om waar te zijn een goede mini voor die prisj want die dinge rotte onder je kont uit :( dus dese was rot maar alles was weggestucadoort :( .

wat voor prijs hing er aan die Mini dan ? :)
veel te hoog ding was rijp voor oud ijzer (N) en volgens eigenaar keiharde wagen nergens rot alleen techniek zou gronding onderhanden genomen moeten worden.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Danny van Duren schreef:de mini is niet doorgegaan was ook te mooi om waar te zijn een goede mini voor die prijsje want die dinge rotte onder je kont uit :( dus dese was rot maar alles was weggestucadoort :( .

gewoon kuipen kopen met slede, en daar zijn weer speciale bevestigingen voor die op de originele plaats komen van het originele stoelframe
zitten in de gte ook
stoelen kwamen bij jo vandaan
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
KoenGTT

Ik heb van een vijfje op de sloop sledes afgehaald. Bevestigingspunten van de stoel zater onderop. Dus ff z-vorm gehaald bij de oud ijzerboer. Deze op je sledes lassen en monteren maar.
En je hebt verrijdt bare kuipstoelen!
R5GTT phase2
Steven
Car: M536

Idd, echte kuipen met zijbevestiging kun je bijna direct op een setje kaalgeslepen onderframes van een 5 zetten.

Eerst ff kijken mag ook hoor :p
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Anders moet je topic van Florus zijn zwarte 5 maar ff checken.
Montage Sparco Sprint op origineel frame met zijbevestiging.

linkje naar pagina. ergens halverwege
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
MartijnG
Über-Spammer

Steven schreef:Idd, echte kuipen met zijbevestiging kun je bijna direct op een setje kaalgeslepen onderframes van een 5 zetten.

Eerst ff kijken mag ook hoor :p
Been there, done that...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Danny van Duren

bedankt voor jullie reacties had al een proefframe gemaakt met een oud frame zodat stoel evenhoog staat als orgineel kwa zitting.
Maar dan zit stoel bijna tegen dak en zit tegen middenconsole.

dus morgen ijzer halen en alles van rails afslijpen zoals bij floris en dan lassen we een frame
zodat de stoelen iets naar de buiten kant kunnen en wat lager gemonteerd kunnen worden. aangezien mijn stoel bevestiging aan de onderkant zit.
Danny van Duren

heeft iemand het onderdeel nr van apex -60 verlagings veren?
MartijnG
Über-Spammer

150-1020
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Danny van Duren

MartijnG schreef:150-1020
ok bedankt

passen deze eigenlijk ook op gtt phase 1 veerpoten van koni?
MartijnG
Über-Spammer

De veren zijn officieel voor een Phase 2 en ook voor kortere schokdempers...

Als ze uberhaupt passen zal het wel gaan op Koni's, maar dan zal het wel afwachten zijn hoe lang de dempers het volhouden...
Danny van Duren

MartijnG schreef:De veren zijn officieel voor een Phase 2 en ook voor kortere schokdempers...

Als ze uberhaupt passen zal het wel gaan op Koni's, maar dan zal het wel afwachten zijn hoe lang de dempers het volhouden...

maar wat is het verschil tussen een phase 1 en 2 veer dan?
Steven(stk)

Danny van Duren schreef:
MartijnG schreef:De veren zijn officieel voor een Phase 2 en ook voor kortere schokdempers...

lengte van de veer, ph1 veren zijn langer.

vb: fase2 -45mm veren liggen los (dus apk afkeur) op een fase 1 demper en geven iets van 60mm verlaging
Danny van Duren

Steven(stk) schreef:
Danny van Duren schreef:

vb: fase2 -45mm veren liggen los (dus apk afkeur) op een fase 1 demper en geven iets van 60mm verlaging
ok maar liggen die dan ook los bij koni geel want daar zijn toch de stangen van ingekort?
Steven(stk)

Danny van Duren schreef:
Steven(stk) schreef:
Danny van Duren schreef:

ok maar liggen die dan ook los bij koni geel want daar zijn toch de stangen van ingekort?
ik heb zelf fase1 koni geel en daar lagen ze op los maar dat kan per veermerk verschillen denk ik zo, maar -60 voor fase 1 is nog wel te krijgen bij reichard en ik denk ook wel bij k-tec
Danny van Duren

Steven(stk) schreef:
Danny van Duren schreef:
Steven(stk) schreef:
Danny van Duren schreef:

ik heb zelf fase1 koni geel en daar lagen ze op los maar dat kan per veermerk verschillen denk ik zo, maar -60 voor fase 1 is nog wel te krijgen bij reichard en ik denk ook wel bij k-tec
bij reichard hebben ze inderdaad nog phase 1 50mm liggen maarja hoe hoog komt ie dan te staan? iemand foto daarvan?
pierre

GTE is C409 en heeft origineel langere veren van de fase 1 gt turbo C405

het is niet aan te raden veren met dempers uit te wisselen om een verlaging te bewerkstelligen, of de veren liggen los of de veerdempkarakteristiek is shit.
Danny van Duren

pierre schreef:GTE is C409 en heeft origineel langere veren van de fase 1 gt turbo C405

het is niet aan te raden veren met dempers uit te wisselen om een verlaging te bewerkstelligen, of de veren liggen los of de veerdempkarakteristiek is shit.
ik weet niet maar er zitten gewoon de zelfde schokdempers onder een gte en een phase 1 gte dus schokdempers kan ik gewoon uitwisselen
Danny van Duren

even een andere vraag waar kan ik een k-tec of GAZ dealer vinden want zit te denken om toch een schroefste te gaan monteren

en dan nog een vraagje hoe staat de euro tegen over de pond?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

1 pond is ongeveer €1,35 op dit moment. Gunstig dus! Het is al eens €1,55 geweest, geloof ik.

Mocht je wat gaan bestellen bij K-Tec, laat me dat dan even weten, want ik wil ook wat hebben en dat scheelt dan aardig wat verzendkosten, denk ik.
-Ray-
Contacteer:

Danny van Duren schreef:even een andere vraag waar kan ik een k-tec of GAZ dealer vinden want zit te denken om toch een schroefste te gaan monteren

http://www.x-rates.com/
Immer wieder die verdammte Holländer
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Danny van Duren schreef:even een andere vraag waar kan ik een k-tec of GAZ dealer vinden want zit te denken om toch een schroefste te gaan monteren

je zou ook eens bij bilstein kunnen kijken??
Danny van Duren

weet iemand of een schroefset van ultimate iets is kwa rij gedrag en kwaliteit en of ze ook in hardheid verstelbaar zijn?
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Heeft MB geen FK schroefsets?? (I)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Danny van Duren

Alex Los schreef:Heeft MB geen FK schroefsets?? (I)
die heeft ie inderdaad
maar dat zijn alleen voor en als ik bij k-tec bestel heb ik voor zelfde prijs 4 schokdempers.
maar als ultimate niks is dan zal het toch de fk van mb performance worden
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Danny van Duren schreef:
Alex Los schreef:Heeft MB geen FK schroefsets?? (I)
die heeft ie inderdaad
maar dat zijn alleen voor en als ik bij k-tec bestel heb ik voor zelfde prijs 4 schokdempers.
maar als ultimate niks is dan zal het toch de fk van mb performance worden
wat verwacht je van een schroefset?
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

In de Gaz set zitten idd ook achterschokdempers, die in hardheid te verstellen zijn (Y)

Je kan ook bij K-tec online bestellen of via de mail werkt prima (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

hier kan je gaz bestellen
http://www.es-international.nl/SUSPENSI ... ension.htm
1600 euro voor een complete set. voor en achter
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op za 29 dec 2007 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Danny van Duren schreef:weet iemand of een schroefset van ultimate iets is kwa rij gedrag en kwaliteit en of ze ook in hardheid verstelbaar zijn?
Heb zelf een schroefset gehad van Ultimate voor mijn R19 16V, bij mij kwam de veer tegen de schokbreker aan.. ik had de rotzooi bij Platimex Systems besteld.. service was gewoon ruk en na 4 maand touwtrekken heb ik het volgens mij voor elkaar en krijg ik mijn geld terug.. maarja, da's nog even afwachten.. moest voor 1 Januari lukken maar ik heb er zelf al wel 200 keer achteraan moeten bellen..

Ik heb er heel even mee gereden maar de wegligging was wel super, maakte alleen een klote geluid bij inveren omdat de veer tegen de schokbreker kwam, in hardheid verstelbaar zijn ze niet, ze zijn in ieder geval niet zo stuiterhard als KW bijvoorbeeld :)
Plaats reactie