ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat niet weet

maar de standaard hoofdremcilinder zou voldoende moeten zijn
je heb een andere hoofdremcilinder een grotere welke weet ik niet.
heb er gisteren net met peter overgehad.

Luco/Alpine-racer schreef: en ieder zijn eigen keuze, maar als je regelmatig bw's rijdt of vrij gaat rijden op een circuit zit er wel degelijk verschil in de rs of de wilwood set
daar ben ik het absoluut niet mee eens.Alex Los schreef:Clio/19 16v upgrade is goed genoeg voor op straat op een GT.
Als je de GT voor vooral op het circuit wilt gebruiken kun je nadenken over Clio RS upgrade.
Ik zeg 16v spul of een 285mm upgrade is meer dan voldoende voor de meeste GT rijders
die set van wilwood is ook niks meer dan een 280 mm setAlex Los schreef: En anders een 285mm set. Dat is voor straat gebruik echt wel genoeg....
heb je er ooit mee gereden???Riël Notermans schreef:Eigenlijk heb ik iets tegen die wilwoods als ik naar diverse recenties kijk op het internet over dat spul ?
Voor de rest vind ik het wel goed en aardig. Groter = ok, maar een 5 weegt maar 850 kilo.
ja, maar of dat je nou alleen 2 adapters en 2x 285mm schijf+Ferodo blokken nodig hebt i.c.m. je standaard klauwen en voor 330 euro klaar bent, of 800 euro moet neertellen voor jou setLuco/Alpine-racer schreef:die set van wilwood is ook niks meer dan een 280 mm setAlex Los schreef: En anders een 285mm set. Dat is voor straat gebruik echt wel genoeg....![]()
![]()
daar zit inderdaad verschil inFlorus schreef:ja, maar of dat je nou alleen 2 adapters en 2x 285mm schijf+Ferodo blokken nodig hebt i.c.m. je standaard klauwen en voor 330 euro klaar bent, of 800 euro moet neertellen voor jou setLuco/Alpine-racer schreef:die set van wilwood is ook niks meer dan een 280 mm setAlex Los schreef: En anders een 285mm set. Dat is voor straat gebruik echt wel genoeg....![]()
![]()
![]()
das afschuwelijk veel geld voor schijfjes en blokken ! Meer kan ik der niet over zeggen. Die adaptors kosten 100, niks tegen Bart, maar daar wordt dik geld op verdiend.Florus schreef:ja, maar of dat je nou alleen 2 adapters en 2x 285mm schijf+Ferodo blokken nodig hebt i.c.m. je standaard klauwen en voor 330 euro klaar bent, of 800 euro moet neertellen voor jou setLuco/Alpine-racer schreef:die set van wilwood is ook niks meer dan een 280 mm setAlex Los schreef: En anders een 285mm set. Dat is voor straat gebruik echt wel genoeg....![]()
![]()
![]()
ik hoef nog niet 1 setje te slijtenTom schreef:ach ja, er is voor ieder iets te koop voor zijn eigen budget. En van Luco vind ik het tof dat hij zoiets wil doen voor de leden maar anderzijds moet je ook van te voren begrijpen dat je niet direct 20 setjes zult slijten hier. En naar mijn mening is het idd serieus veel geld voor zo'n "20 jaar oude bak", en is idd een 16v/285 setje voldoende voor de gemiddelde rtc'er/sportieve rijder/recreant.
130 euro voor een set schijven, en 80 a 90 euro voor een set Ferodo DS 2500 zijn heel normale prijzen! en ja adapters a zo'n 100 euro komen d'r dan i.d.d. nog bij.....-jo- schreef:das afschuwelijk veel geld voor schijfjes en blokken ! Meer kan ik der niet over zeggen. Die adaptors kosten 100, niks tegen Bart, maar daar wordt dik geld op verdiend.Florus schreef:ja, maar of dat je nou alleen 2 adapters en 2x 285mm schijf+Ferodo blokken nodig hebt i.c.m. je standaard klauwen en voor 330 euro klaar bent, of 800 euro moet neertellen voor jou setLuco/Alpine-racer schreef:die set van wilwood is ook niks meer dan een 280 mm setAlex Los schreef: En anders een 285mm set. Dat is voor straat gebruik echt wel genoeg....![]()
![]()
![]()
Nope.Maus schreef:O....
Volgens mij wil als je alleen de voorkant (goed) aanpakt, de achterkant deze juist voorbij. Heeft dacht ik iets te maken met rembalans?
Ik heb momenteel voor andere (betere) schijven en dito blokken dan OEM en wat dus ook achter nog gemonteerd zit. Bij stevig aanremmen voelt de achterzijde losser aan en heb al een enkele keer mogen ervaren dat ie er voorbij wilde gaan.
Kan je nagaan wat het effect is als je alleen voor aanpakt met een BBK en achter origineel laat.
dat vind ik nu echte onzinRiël Notermans schreef:Nope.Maus schreef:O....
Volgens mij wil als je alleen de voorkant (goed) aanpakt, de achterkant deze juist voorbij. Heeft dacht ik iets te maken met rembalans?
Ik heb momenteel voor andere (betere) schijven en dito blokken dan OEM en wat dus ook achter nog gemonteerd zit. Bij stevig aanremmen voelt de achterzijde losser aan en heb al een enkele keer mogen ervaren dat ie er voorbij wilde gaan.
Kan je nagaan wat het effect is als je alleen voor aanpakt met een BBK en achter origineel laat.
Als je voor harder remt komt achter nooit voorbij. Alleen als achter blokkeert is dit het geval -> achter harder remmen. Maar dit wil je zeker niet. Achter kan alleen meeremmen, maar niet te hard. Door de gewichtsverplaatsing verlies je al grip achter met remmen, als ze vastslaan achter heb je een probleem
Nee het is juist prima dat mensen/bedrijven wat proberen te regelenLuco/Alpine-racer schreef: erg jammer, wees blij dat mensen/bedrijven iets willen regelen
wil je de set niet ga het dan ook niet af lopen kraken
zeker niet als je er al helemaal geen ervaring mee hebt![]()
![]()
Kijk, dat wilde ik ff horen.Luco/Alpine-racer schreef:dat vind ik nu echte onzinRiël Notermans schreef:Nope.
Als je voor harder remt komt achter nooit voorbij. Alleen als achter blokkeert is dit het geval -> achter harder remmen. Maar dit wil je zeker niet. Achter kan alleen meeremmen, maar niet te hard. Door de gewichtsverplaatsing verlies je al grip achter met remmen, als ze vastslaan achter heb je een probleem
heb je teveel voor en te weinig achter wordt de auto zeer nerveus bij aanremmen en kan de achterkant wel degelijk ervoor zorgen dat de auto omkomt
heb je teveel remdruk achter dan blokkeert die en loop je ook het risico dat de auto omslaat
beide is dus niet goed
dus als je het goed wilt doen (voor normaal genruik op straat niet echt nodig) moet je eigenlijk een remdrukverdeler plaatsen en die bij nat en droog weer afstellen